خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا استان خبر داد؛

دستگیری عامل برداشت اینترنتی غیرمجاز در اردبیل

دستگیری عامل برداشت اینترنتی غیرمجاز در اردبیل
کد خبر : ۱۱۷۷۸۹۴

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری شخصی که با ترفند ارسال پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی (سامانه ثنا) اقدام به برداشت از حساب بانکی افراد می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سرهنگ علی قهرمان طالع گفت: طی مراجعه شاکی به پلیس فتا و ادعا اینکه با دریافت پیامکی مبنی بر مشاهده ابلاغیه قضایی بدون توجه به اینکه این پیامک از یک شماره شخصی ارسال شده اقدام به باز کردن لینک، نصب اپلیکیشن پیشنهادی و واریز وجه جهت مشاهده متن ابلاغیه کرده و در نهایت متوجه برداشت مبلغ 27 میلیون ریال از حساب خود شده است که پرونده تشکیل و جهت سیر قانونی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در پی بازجویی‌های اولیه و تجمیع تمامی مستندات و سرنخ‌های موجود و انجام اقدامات فنی مشخص شد که وجه برداشته شده از حساب شاکی طی یک تراکنش خرید اینترنتی به یک حساب دیگر انتقال و مجدداً از مبلغ مورد نظر برای خرید ارز دیجیتال استفاده شده است.

سرهنگ قهرمان طالع اظهار کرد: پس از تجمیع اطلاعات و سرنخ‌های به دست آمده متهم پرونده شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی به پلیس فتا انتقال داده شد و با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی در اختیار دادسرا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل برای مقابله با این ترفند عنوان کرد: چون این پیامک حاوی ویروس است به هیچ وجه بر روی لینک دریافتی کلیک نکنید، چرا که در صورت کلیک همان پیامک با شماره خود مخاطب به چندین شماره دیگر ارسال خواهد شد؛ پیامک ارگان‌های دولتی هرگز با شماره سیمکارت شخصی ارسال نمی‌شود؛ پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد هرگونه لینک برای پرداخت وجه است؛ سرشماره ارسال پیامک توسط سامانه‌های قضایی فقط ADLIRAN می‌باشد؛ لینک eblagh.adliran.ir سایت اصلی برای مشاهده ابلاغ الکترونیک قضایی است.

 این مسئول انتظامی گفت: همه هموطنان عزیز باید توجه نمایند که قبل از باز کردن هرگونه پیامک و لینکی به شماره فرستنده آن توجه کرده و در صورت مشکوک و غیر منطقی بودن به هیچ وجه اقدام باز کردن و وارد شدن به لینک نکنند؛ کاربران می‌توانند لینک چنین پیامک‌هایی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری و همچنین شماره تماس این مرکز 096380 گزارش کنید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز