خبرگزاری کار ایران

در عمارت مسعودیه بررسی شد؛

مرور تجربیات ایتالیایی‌ها در مرمت بناهای تاریخی

مرور تجربیات ایتالیایی‌ها در مرمت بناهای تاریخی
کد خبر : ۱۵۰۳۱۴۵

نشست تخصصی با موضوع بررسی تجربیات و فناوری‌های نوین بین‌المللی در عرصه مرمت و احیا، با محوریت هفته مرمت ایتالیا ظهر امروز در عمارت مسعودیه برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی صندوق احیاء،در این رویداد که تحت عنوان «برداشتی آزاد از نمایشگاه مرمت ایتالیا ۲۰۲۴» برگزار شد، امیررضا فرهبد فعال حوزه مرمت و شهاب طلائی شکری، مدیر عامل صندوق توسعه و احیا، به ارائه سخنرانی پرداختند. 

مدیر عامل صندوق توسعه و احیا، درآغاز این نشست به اهمیت مرمت و بهره‌گیری از دانش روز در این عرصه اشاره کرد و گفت: ایران مهد آثار تاریخی است و حفظ و احیای این داشته‌ها نیازمند علمی و فناورهای نوین است. 

طلائی اظهار داشت: خوشبختانه متخصصان مرمت در کشور ما به دستاوردهای ارزشمندی در احیای بناهای تاریخی دست یافته‎اند. 

شهاب طلایی افزود: در احیای آثار تاریخی صندوق توسعه و احیا علاوه بر شتاب‌بخشی در افزایش مرمت بناهای تاریخی به کیفیت مرمت نیز توجه ویژه دارد. 

وی افزود برگزاری چنین نشست‎هایی با رویکرد بررسی تجربیات مرمت نوین در سایر کشورها در صندوق توسعه و احیا ادامه خواهد داشت. 

در این نشست امیرضا فرهبد به بیان و معرفی آخرین فناوری‌های روز دنیا در زمینه مرمت و احیای بناهای تاریخی و همچنین بررسی فعالیت‌های انجام شده در هفته مرمت و نمایشگاه تخصصی آن در کشور ایتالیا پرداخت. 

امیررضا فرهبد دارای مدرک دکتری معماری در گرایش مرمت و احیای بناها و بافت‌های تاریخی از دانشگاه مدیترانه شرقی است که چندین سال در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان کارشناس ارشد و مشاور فعالیت کرده است. 

گفتنی است او علاوه بر تدریس در دانشگاه و فعالیت بین‌المللی در عرصه مرمت، چندین کتاب در زمینه معرفی آثار تاریخی از جمله کتاب تهران من، کتاب خیابان صلح و کتاب معرفی میراث جهانی ایران در یونسکو را نیز به رشته تحریر در آورده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز