خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبرداد؛

اولین نیروگاه خورشیدی از محل درآمدهای موقوفات راه اندازی شد

اولین نیروگاه خورشیدی از محل درآمدهای موقوفات راه اندازی شد
کد خبر : ۱۴۸۷۳۸۶

سرمایه گذاری با هدف رونق تولید و ایجاد درآمد پایدار اولویت اوقاف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با اشاره راه اندازی اولین نیروگاه خورشیدی از محل درآمدهای موقوفات ، گفت: راه اندازی 6 نیروگاه خورشیدی بزرگ و کوچک مقیاس را در دست اقدام داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا اززنجان،حجت الاسلام مختار کرمی، امروز با اعلام این خبر، گفت: وقف یکی از بسترهای مناسب رفع نیازهای مادی و معنوی جامعه در طول زمان است  و  در نتیجه باید محلی برای ایجاد درآمد پایدار و سرشار برای رفع این نیازها باشد تا  ضمن اینکه واقفین  از انجام وقف راضی شده و نیکوکاران نیز برای انجام کار نیک و ماندگار تشویق شده و پیشقدم شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، ادامه داد: با تغییر رویکرد سازمان اوقاف از اجاره داری صرف به بهره وری و رونق تولید در موقوفات، اولین نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس استان واقع در محل اداره اوقاف شهرستان خدابنده راه اندازی و به مرحله بهره برداری رسید.

وی، تصریح کرد: هزینه 600 میلیون تومانی خرید تجهیزات و نصب این نیروگاه به طور کامل از محل درآمدهای موقوفه قیدار نبی(ع) این شهرستان تامین و پرداخت شده است  و هر گونه درآمد کسب شده در آینده نیز صرف نیات این موقوفه مهم در شهرستان خدابنده خواهد شد.

کرمی، گفت: ظرفیت این نیروگاه کوچک مقیاس 20 کیلووات بر ساعت است و با توجه به متوسط 7 ساعت تابش خورشید در استان  و قیمت 22 هزار ریالی هر کیلووات برق ، درآمد سالانه ای  بیش از 110 میلیون تومان عاید موقوفه می شود و ظرف کمتر از پنج سال هزینه سربه سر شده  و این سرمایه گذاری به سودآوری خواهد رسید.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، طرح های مختلفی برای سرمایه گذاری در موقوفات و ایجاد درامد پایدار برای اجرای بهتر و موثرتر نیات وافقفان داریم .

وی ، افزود:  یکی از شاخص ترین آنها راه اندازی 3 نیروگاه بزرگ و 3 نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی در اراضی وقفی و همچنین  امامزادگان شاخص استان با حجم سرمایه گذاری بیش از 100 میلیارد تومان است.

این مسئول در استان زنجان، اضافه کرد: احداث یک نیروگاه خورشیدی 3 مگاواتی در مجموعه کشت و صنعت حسینیه اعظم زنجان و 2 نیروگاه 2 و 1 مگاواتی در اراضی وقفی محدوده شهر قیدار و 3 نیروگاه کوچک مقیاس در امامزاده ابراهیم(ع) شهر سجاس ، ساختمان موقوفه پیامبر اعظم  شهر قیدار و محوطه بقعه حضرت قیدار نبی(ع) را  در برنامه داریم که طرحهای توجیهی آنها  تدوین و مجوزهای اولیه نیز گرفته شده است.

کرمی، ادامه داد: این چهارمین نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک راه اندازی شده در موقوفات و امامزادگان استان است و با اضافه شدن ۶ نیروگاه ، تعداد آنها به ۱۰ عدد خواهد رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان،  اضافه کرد: درآمد موقوفات و نذورات امامزادگان استان پارسال رشد 100 درصدی را تجربه کرد که بیش از 50 درصد انها صرف اجرای نیات خیر واقفین شد و مابقی نیز صرف هزینه های اداره ، نگهداری یا توسعه و سرمایه گذاری در آنها می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز