خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

سرریز تولید ثروت در جامعه موجب اشتغال می شود

سرریز تولید ثروت در جامعه موجب اشتغال می شود
کد خبر : ۱۵۱۸۰۱۶

استان زنجان کمبود منابع تامین آب دارد

استاندا رزنجان، با اشاره به اینکه تعریف تنوع سبد صادراتی استان ضروری است، تاکید کرد: سرریز تولید ثروت در جامعه موجب اشتغال می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محسن افشارچی، ظهر امروزپنج شنبه (25مرداد1403) در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: در طول خدمت خود در استان تلاش کردم روش های تولید ثروت در استان را به نفع کشور متکثر کنم.

استاندار زنجان، با بیان اینکه تولید ثروت در کشور به جهت وجود نفت به گونه ای خاص جهت گرفته است، گفت: لازم بود مسیرهای تولید ثروت را از طریق ظرفیت معادن، صادرات، اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری داخلی و خارجی دنبال کنیم.

افشارچی، با بیان اینکه دولت جدید باید مسیرهای تولید ثروت را از این طریق ادامه دهد، ادامه داد: متاسفانه ساختارهای تولید ثروت بر مبنای نفت شکل گرفته است و لازم است در این رویه تغییر رخ دهد.

استاندار زنجان، با بیان اینکه راه اندازی و ایجاد زیر ساخت ها با تکنولوژی بروز تولید الیاف شیشه به جهت وجود معدن سیلیس در استان دنبال شده است، گفت: مسیرهای تولید ثروت را از هر راهی در استان دنبال شد.

وی، با بیان اینکه فعال شدن واحدهای تولیدی راکد با همکاری دادگستری استان اقدام ارزنده ای بود که‌در استان دنبال شد، گفت: مساله آب در زنجان نیاز به توجه ویژه دارد، 2 میلیارد و 100 میلیون مترمکعب میزان مصرف استان درطول سال بود که بخش اعظم آن در بخش کشاورزی مصرف می شود.

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه  90 درصد آب های شرب استان از سفره های زیرزمینی استفاده می شود، گفت: باید به کنترل آب های سطحی فکری شود، با بازتخصیص پساب فاضلاب استان به صنعت اتفاق مهمی خواهد افتاد.

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه برای سرمایه گذاری در استان باید همه دستگاه ها همگرا باشد، گفت: افزایش سرمایه گذاری به افزایش تولید ناخالص داخلی منتج می شود. سال گذشته 19.2 همت پروانه بهره برداری صادر شد.

به گفته استاندار زنجان، در سرمایه گذاری خارجی بهتر است اقتضایی عمل کرد، استقبال از تولید ثروت به اشتغالزایی منجر می شود.

وی، با یادآوری اینکه استان زنجان در زیر ساخت های حمایتی به جایگاه قابل قبولی رسیدیم، گفت: استان زنجان در اشتغال و مشارکت اقتصادی شرایط خوبی دارد.

افشارچی، با بیان اینکه پیوست فرهنگی پروژه های استان توجه شده است، گفت: در پروژه های مسکن ملی ساخت مسجد، مدرسه، فضای سبز و کتابخانه پیش بینی شده است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه برنامه خروج شهرک روی از استان زنجان مصوب شده است، افزود: مشکل دوخطه کردن راه آهن زنجان حل شده و تا پایان امسال با تزریق بودجه این پروژه عملیاتی می شود.

افشارچی، با بیان اینکه پیگیری اکوسیستم نخبگان اقدام ارزنده ای در استان بود، یادآورشد: 50 کلیومتر به شبکه فاضلاب استان زنجان اضافه شده است.

مقام عالی دولت سیزدهم در استان، با اشاره به تعیین تکلیف پتروشیمی زنجان، گفت این مجموعه در حال حاضر دارای پیشرفت 60 درصدی است که در صدد حل مشکل این واحد عظیم مسئله دار در استان هستیم.

استاندارزنجان، با اشاره به عمده صادرات استان در حوزه سرب و روی، تاکید کرد:  تعریف تنوع سبد صادراتی استان ضروری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز