خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت دراستان زنجان انجام می شود؛

بهره برداری از 125 طرح کشاورزی واشتغال 4هزار نفر

بهره برداری از 125 طرح کشاورزی واشتغال 4هزار نفر
کد خبر : ۱۵۲۱۰۱۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، از افتتاح ۱۲۵ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال خبرداد و گفت: با افتتاح این طرح های کشاورزی برای بیش از هزار و ۱۱۹ نفر به صورت مستقیم و سه هزار و ۸۱ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، روح الله حسنی، امروز پنجشنبه(1شهریور1403) در جلسه تشریح طرح های کشاورزی آماده بهره‌برداری در استان، گفت: افتتاح این طرح ها اشتغالزایی برای بیش از هزار و ۱۱۹ نفر به صورت مستقیم و سه هزار و ۸۱ نفر به صورت غیر مستقیم را در پی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه ۶۸ طرح از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح در این هفته مربوط به حوزه آب و خاک است، اضافه کرد: از این تعداد ۱۵ طرح احداث کانال بتنی انتقال آب به طول ۱۲ هزار و ۸۵۵ متر، ۳۵ طرح لوله گذاری خط انتقال آب به طول ۵۰ هزار و ۹۱۲ متر، ۱۲ طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری به مساحت ۱۵۲ هکتار، چهار طرح احیا و مرمت قنات به طول هزار و ۵۹۱ متر و ۲ طرح احداث استخر معیشتی ذخیره آب به ظرفیت ۱۸۵ هزار متر مکعب است.

وی، میزان سرمایه‌گذاری انجام گرفته برای طرح های آب و خاک را بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

حسنی، با اشاره به افتتاح ۲۴ طرح در بخش امور دام استان، گفت: این طرح ها شامل سه واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۳۵ هزار قطعه، یک واحد مرغداری تخمگذار به ظرفیت ۵۰ هزار قطعه، ۲۰ واحد دامداری کوچک به ظرفیت ۸۸۰ راس و کلنگ زنی یک واحد پرورش مرغ مادر گوشتی جمعا با اعتباری بالغ بر هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال است.

وی، یادآورشد: هشت طرح صنایع تبدیلی غذایی نیز شامل یک پروژه سردخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تنی، یک طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، طرح تولید فرآورده های لبنی،طرح کارخانه تولید خوراک دام و طیور، ۲ طرح واحد گلاب گیری و ۲ طرح کارخانه کنسرو زیتون با اعتبار بالغ بر هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال بهره برداری می شود.

حسنی، افزود: در بخش تولیدات گیاهی نیز ۱۲ طرح شامل ۲ پروژه کشت گل محمدی در سطح ۵۰ هزار متر مربع، ۲ طرح احداث باغهای دیم در اراضی شیب دار در سطح ۲۵ هزار متر مربع، یک طرح احداث باغ زیتون در اراضی شیب دار در سطح ۵۶۰ هکتار و هفت طرح گلخانه ای در سطح ۴۶ هزار و ۵۳۴ متر مربع با اعتباری بالغ بر هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال افتتاح می شود.

این مسوول تصریح کرد: چهار طرح در بخش شیلات با اعتبار حدود ۸۷ میلیارد ریال، ۲ طرح در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، ۲ طرح در بخش نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اعتبار حدود ۶۷ میلیارد ریال، ۲ طرح در بخش تعاون روستایی شامل احداث باسکول و سیلوی فلزی با اعتبار حدود ۱۰۵ میلیارد ریال و یک طرح در بخش امور اراضی در خصوص تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در سطح ۷۷ هکتار با ۷۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.

وی، گفت: حدود ۱۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند که سالانه ۳۰۶ هزار و ۵۸۹ تن محصول تولید می کنند.

در زمان حاضر پنج درصد از اراضی کشاورزی کشور معادل ۸۳۹ هزار هکتار در استان زنجان واقع شده که این میزان شامل ۴۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸۳ هزار و ۴۲۸ هکتار اراضی باغی است.

بیش از ۳۳۸ هزار هکتار از زمین های زراعی استان دیم و بیش از ۱۰۶ هزار هکتار آبی بوده و یک هزار و ۳۲۵ هکتار از سطح زیرکشت باغهای استان نیز دیم و ۸۲ هزار و ۱۰۳ هکتار آبی است.

سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان، ۲۶.۷ درصد بوده که این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز