خبرگزاری کار ایران

معرفی بهترین مکمل های بدنسازی برای افراد لاغر

معرفی بهترین مکمل های بدنسازی برای افراد لاغر
کد خبر : ۱۴۹۵۴۲۵

افزایش وزن برای بسیاری از افراد کار ساده‌ای محسوب می‌شود، کافیست کمی رژیم غذایی خود را کنار بگذارند و بدون رعایت غذا بخورند تا سریع وزن بگیرند. در مقابل افرادی هم هستند که به راحتی نمی‌توانند به وزن مورد نظر خود برسند و با وجود ورزش و بدنسازی رشد عضلات و افزایش حجم قابل توجهی ندارند. اگر شما هم جزو دسته دوم هستید، در این مقاله قصد داریم در مورد انواع مکمل‌های بدنسازی محبوب و کاربردی صحبت کنیم که می‌توانند برای شما کمک بزرگی باشند.

 

کراتین

کراتین بدون شک یکی از معروف‌ترین مکمل‌های عضله سازی است. صدها مطالعه نشان می‌دهد که این مکمل می‌تواند افزایش وزن، افزایش توده بدون چربی، کاهش چربی و رشد عضلات را به همراه داشته باشد. یکی از مطالعات نشان داده که مصرف اصلی کراتین قادر است رشد عضلانی را تا حدود 33 درصد حداقل در چند ماه اول مصرف مکمل افزایش دهد و به رشد عصلات کمک زیادی می‌کند. تنها چیزی که باید به آن توجه داشته باشید نوشیدن آب کافی است. کراتین مایع را به داخل عضلات شما می‌کشد، بنابراین اگر مایعات کافی در دسترس بدن قرار ندهید ممکن است عوارضی مانند معده درد را تجربه کنید. به همین دلیل است که کراتین به طور معمول با نوشیدنی‌ها (مانند آب یا شیک‌های پروتئین) مخلوط می‌شود.

پروتئین

احتمالا هیچ نیازی به معرفی مکمل پروتئین وجود ندارد. نام اولین مکملی که هرکس در بدو ورود به دنیای عضله سازی می‌شنود، پروتئین است که در هر داروخانه آنلاین هم می‌توانید پیدایش کنید و البته دلایل خوبی هم برای این موضوع وجود دارد. فیبرهای عضلانی ما از پروتئینی که می‌خوریم ساخته شده‌اند، به همین دلیل است که خوردن پروتئین کافی بسیار مهم است. در این میان دو نوع معروف از پروتئین وی و کازئین وجود دارد که تفاوت اصلی آن‌ها در سرعت جذب‌شان است. در این میان اگر به دنبال پروتئین وی ایرانی و باکیفیت می‌گردید، دو مورد زیر بهترین انتخاب‌های ممکن برای شما هستند:

  • پروتئین وی کاله یک مکمل بسیار خوب پروتئین وی کنسانتره است که علاوه بر پروتئین وی مقادیری از گلوتامین و BCAA را ارائه می‌کند، به علاوه برای افراد حساس به لاکتوز هم مفید است.

  • پروتئین وی پگاه هم نوعی پروتئین وی کنسانتره است. این برند پودر پروتئین خود را با ویتامین غنی کرده است که می‌تواند به کمبود ویتامین‌ها هم کمک کند.

معرفی بهترین مکمل های بدنسازی برای افراد لاغر

مکمل گینر

گینر همانطور که از نامش هم مشخص است سبب افزایش وزن می‌شود و می‌تواند به افراد لاغر کمک کند تا عضله سازی کنند و وزن خود را افزایش دهند. مهم‌ترین ویژگی گینر این است که مملو از کالری هایی است که به راحتی هضم می‌شوند و توانایی ما برای ساخت عضله را افزایش می‌دهند. گینر عمدتا حاوی پودر پروتئین با کربوهیدرات‌های فرآوری شده است و می‌توانید آن را از داروخانه آنلاین معتبر هم تهیه کنید. پروتئین معمولا از پروتئین وی و کربوهیدرات‌ها از مالتودکسترین به دست می‌آیند. می‌توان گفت در خیلی از موارد این پودرها برای عضله سازی خوب هستند، اما غنی از فیبر یا ریز مغذی‌ها نیستند. بنابراین بهتر است برای افزایش وزن تنها روی گینرها تکیه نکنید. حتما از میوه و سبزیجات، انواع مغزیجات و دیگر منابع سالم غذایی استفاده کنید و گینر را هم در کنار آن‌ها داشته باشید.

بتا آلانین

بتا آلانین را می‌توان برادر کوچک کراتین دانست. هر دو مکمل تعداد تکرارهایی را که می‌توانید در حین وزنه‌ زدن انجام دهید، بهبود می‌بخشند و توانایی عضله سازی را بسیار بهتر می‌کنند. با این تفاوت که می‌توان گفت کراتین کمی زور بیشتری دارد. بتا آلانین همچنین روی کاهش خستگی عضلات نقش دارد و سبب می‌شود بعد از تمرین حس بهتری داشته باشید. از آن بهتر به افزایش حجم عضلات هم کمک می‌کند و به همین دلیل است که می‌توانید روی آن حساب کنید.

مکمل کربوهیدرات

کربوهیدرات به نوعی سوخت بدن برای ساخت عضله و تامین انرژی است. البته به جز این‌ها، کربوهیدرات همچنین مهم‌ترین عامل رسیدن کالری مورد نیاز به بدن است پس اگر می‌خواهید هم کالری ورودی خود را بالاتر ببرید و هم انرژی کافی برای تمرینات سنگین داشته باشید، مصرف یک مکمل کربوهیدرات می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. کربوهیدرات‌ها به دو دسته ساده و پیچیده تقسیم می‌شوند. نوع اول برای تامین سریع انرژی (مثلا بعد از تمرین) و نوع دوم برای سوخت و ساز بدن و داشتن انرژی در طول روز بسیار مهم هستند.

معرفی بهترین مکمل های بدنسازی برای افراد لاغر

مکمل امگا۳

این مورد آخر شاید به اندازه بقیه «یک مکمل بدنسازی» به نظر نرسد، اما شک نکنید که تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. روغن امگا ۳ دارای اسیدهای چرب ضروری است و در عین این که می‌تواند به افزایش وزن شما کمک کند، یک چربی مفید است که از نقطه نظر سلامتی هم ویژگی‌های بسیار مفیدی را ارائه می‌کند. امگا ۳ همچنین می‌تواند به رشد عضلات کمک کند و در کل یک چربی مفید و ضروری است که نباید فواید بی‌شمارش را از دست بدهید.

جمع بندی

در این مطلب مهم‌ترین مکمل‌های افزایش وزن را معرفی کردیم. در عین حال باید به این نکته هم اشاره کنیم که مصرف این مکمل‌ها به تنهایی کافی نیستند و باید حتما با یک رژیم غذایی سالم و البته تمرینات اصولی و مستمر همراه باشند تا نتیجه درستی را به همراه داشته باشند. حتی اگر یک رژیم غذایی غنی چه از نظر کالری دریافتی و چه از نظر تامین منابع پروتئینی و ویتامینی کافی داشته باشید، چه بسا به بسیاری از این مکمل‌ها حتی نیازی هم وجود نداشته باشد و به راحتی بتوانید به وزن ایده‌آل خود برسید.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز