خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کاسپین پلیمر سپاهان تاکید کرد:

مشکلات ارزی ما را ناچار به ذخیره مواد اولیه کرده است

مشکلات ارزی ما را ناچار به ذخیره مواد اولیه کرده است
کد خبر : ۱۴۹۸۲۲۸

مدیرعامل کاسپین پلیمر سپاهان، گفت: کسی که عاشق و دیوانه نباشد تولید را رها کرده و سرمایه خود را در بازارهای دیگر سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، حمید عباسی، مدیرعامل کاسپین پلیمر سپاهان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه این شرکت در زمینه تولید نوارها و پروفیل "پی وی سی" که در دکوراسیون داخلی و صنایعی چوبی نظیر میز و صندلی اداری استفاده می شود فعالیت می‌کند، گفت:در زمینه مقدار تولید، رتبه اول را در بین همکارن در کشور دارا هستیم و به کشورهایی نظیر عمان، گرجستان، پاکستان، قرقیزستان و... صادرات داریم.

وی افزود: در رابطه با تامین مواد اولیه با چالش هایی روبرو هستیم که قسمتی از آن مربوط به مواد اولیه داخل ایران می شود که از لحاظ قیمت و موجودی ناگهان افزایش یا کاهش قیمت پیدا می کنند و شرایط سختی را در تامین مواد مورد نیاز برای ما رقم می‌زند.

مشکل ترخیص گمرک

مدیرعامل کاسپین پلیمر سپاهان با اشاره به اینکه برخی از مواد را از آلمان و چین وارد می کنیم، گفت: باید به اجبار بسیار بیشتر از نیاز خود این مواد را خریداری کنیم و حدود پنج تا شش ماه ذخیره‌سازی کنیم چرا که مواد اولیه گاهی در گمرک از چهار تا هشت ماه حبس می شود و از آنجا که تولیدکننده هستیم گمرک اجناس و کالاها را سریع ترخیص نمی‌کند.

عباسی ادامه داد: قوانین گمرک ترخیص کالاها را با مشکل مواجه کرده است به عنوان نمونه سال گذشته اجناس ما حدود شش تا هفت ماه در نوبت ثبت سفارش بود تا ارز مورد نیاز به ما تخصیص پیدا کند اما نهایتا با ارز آزاد توانستیم جنس را وارد گمرک کنیم و این پروسه حدود چهار ماه زمان برد.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر در زمان صادرات مشکل انتقال پول وجود دارد و تقریبا می‌توان گفت یک تولیدکننده باید بسیار عاشق کارش باشد تا با وجود مشکلات بسیار هم بتواند کار کنند و مسیر برای سهولت تولیدکنندگان باز شود.

تولیدکننده یا عاشق است یا دیوانه

مدیرعامل کاسپین پلیمر سپاهان با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌ها در مواجهه با مشکلاتی که برایشان پیش می اید از ادامه فعالیت شان دست می کشند و سرمایه شان را به حوزه دیگری می برند گفت: همیشه می‌گویم که یک تولیدکننده یا عاشق است یا دیوانه، یک تولیدکننده باید سعی بر حذف و جنگیدن با مشکلات داشته باشد تا در این بازار بتواند باقی‌بماند.

عباسی ادامه داد: کسانی که سرمایه های 100، 200 یا 500 میلیارد تومانی خود را از تولید خارج کرده اند، ملک خود را فروخته اند یا تبدیل به دلار و اوراق قرضه کرده اند و یا اینکه در بانک گذاشته اند و سود می‌گیرد، اما ما سعی می‌کنیم هر روز صبح که وارد کارخانه می‌شویم با یک ایده جدید و جلسه با مدیران برای آینده برنامه داشته باشیم و بتوانیم میزان اشتغال را بیشتر کرده و بازار و محصول را توسعه دهیم.

وی گفت: این مشکلات ایجاب می‌کند تا نسبت به ماه و سال گذشته با تلاش بیشتری حرکت رو به جلو و پیشرفت داشته باشیم و در مورد برنامه‌های پیش رو نیز در نظر داریم تا با افزایش تولید در داخل کشور و همچنین توسعه صادرات سهم بیشتری در تولید داشته باشیم.

مدیرعامل کاسپین پلیمر سپاهان  با بیان اینکه در تولید چالش های بسیاری داریم، گفت: هر صنعتگری از نگاه و حیطه کاری خودش دچار چالش و مشکلاتی است، اما تامین مواد اولیه، نقدینگی، دانش فنی و مهندسی از مشکلات عمومی همه تولیدکنندگان به شمار می‌رود.

عباسی در ادامه یادآور شد: البته ما کمترین مشکل را داریم، زیرا از ابتدا به صورت کم کم و پله پله وارد کار شدیم، کارمان را توسعه دادیم و پیشرفت کردیم، تولید کار قشنگی است که در کنار مشکلات خود را مجاب کردیم که این کار را ادامه دهیم و به تازگی در زمره شرکت‌های دانش بنیان هم قرار گرفته ‎ایم.

او اضافه کرد: کلیه دستگاه‌های ساخت این شرکت تولید داخل هستند و در این زمینه توانسته‌ایم پیشرفت بسیار شایانی داشته باشیم و اینکه یکی از واحدهای بسیار مهم در هر مجموعه‌ای واحد تحقیق و توسعه است که ما هم از این واحد بسیار استفاده می‌کنیم تا بتوانیم در بازار موفق‌تر عمل کنیم.

وی در پایان از بانک مرکزی درخواست کرد اقدامی در زمینه رفع تحریم‌ها انجام دهند تا تولیدکنندگان راحت‌تر بتوانند ادامه فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز