خبرگزاری کار ایران

در نشست رسانه‌ای ارکستر چکاوک مطرح شد:

مقصر اصلی شرایط فعلی موسیقی مافیاست

مقصر اصلی شرایط فعلی موسیقی مافیاست
کد خبر : ۱۴۹۱۷۰۲

با موسیقی ایرانی قهرم

ارکستر چکاوک طی روزهای آینده در تالار وحدت روی صحنه می‌رود، رضا شایسته سرپرست و رهبر این ارکستر طی یک نشست خبری از اهمیت آثار آهنگسازان دهه گذشته و خطر فراموشی تصانیف و قطعات اصیل و ماندگار گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست رسانه‌ای کنسرت ارکستر چکاوک عصر روز یکشنبه بیستم تیرماه با حضور اهالی رسانه و رضا شایسته سرپرست و رهبر این ارکستر برگزار شد. رضا شایست در ابتدای صحبت‌هایش گفت: حال دیگر پس از ۲۵ سال فعالیت و کار باید بگویم خسته‌ام و دلیلش شرایط است. 

شایسته افزود: در شرایط فعلی ارکسترهای خصوصی از کمترین حمایت‌ها برخوردار هستند. 

وی تاکید کرد: این ما هستیم که پرچمدار موسیقی هستیم؛ نوعی موسیقی که در شرف نابودی است. 

این نوازنده بیان کرد: کمترین انتظار این است که دوستان در بنیاد فرهنگی هنری رودکی با ما همکاری‌های بیشتری داشته باشند و ما را بیشتر مورد حمایت قرار دهند. کم کردن اجاره‌های سالن کمترین کار است و ما موظف هستیم آنرا پرداخت کنیم. 

شایسته ضمن ابراز تاسف وضعیت اقتصادی موسیقی، بیان کرد: شاهدیم هم در حوزه قیمت بلیت‌ها و هم اجاره بهای سالن‌ها افزایش بسیار داشته‌ایم. 

آهنگساز صاحب اصلی اثر است نه خواننده! 

او ادامه داد: معضل دیگر در نحوه برگزاری کنسرتهاست و اینکه ما نمی‌توانیم آثار خواننده‌های معروف را اجرا کنیم؛ در حالیکه آهنگساز آن موسیقی‌ها هنرمندان دیگری هستند و اتفاقا خوانندگان آن‌ها به همین واسطه معروف شده‌اند. 

رضا شایسته در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: خوانندگان سنتی که دارای ریشه‌های اصیل باشند بسیار کمیابند. خوانندگانی هم در عرصه موسیقی سنتی فعال بودند به سمت موسیقی تلفیقی رفته‌اند. 

او تاکید کرد: به نظرم لازم است دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایط را برای فعالیت هنرمندان سبک‌های مختلف فراهم کند و هنرمندان سبک خوانندگانی چون مرحوم گلپایگانی و ایرج خواجه امیری برای فعالیت وضعیت مناسبتری داشته باشم. 

این مدرس موسیقی با اشاره به دشواری برگزاری کنسرت به دلیل‌ عدم تمایل اسپانسرها و همکاری آن‌ها با خوانندگان پاپ گفت: متاسفانه هرچه گذشته شرایط بدتر شده است.

اجرای آثاری از ملک و تجویدی در یک کنسرت 

شایسته در ادامه به تشریح کنسرت پیش روی ارکستر چکاوک پرداخت و گفت: قرار است به اجرای آثار هنرمندان و بزرگانی چون اسدالله ملک، علی تجویدی، جهانبخش پازوکی، فضل الله توکل و محمد حیدری بپردازیم.

چرا جوانان گلپا و بدیعی را نمی‌شناسند؟

محمدرضا تنها خواننده گروه نیز در بخش دیگری از برنامه، گفت: در حال حاضر با موسیقی ایرانی قهرم چون سیاست‌ها آن را به سمتی برده که موسیقی‌هایی در سبک و سیاق استادان گذشته دیگر مورد توجه مخاطبان نیست. متاسفانه بسیاری از استادان موسیقی ما دار فانی را وداع گرفته‌اند و شرایط حمایت‌ها هم مثل گذشته نیست. 

او ادامه داد: متاسفانه جوانان و مخاطبان ما بزرگانی چون گلپایگانی، حبیب الله بدیعی و همایون خرم و خیلی‌های دیگر را نمی‌شناسند. 

این خواننده در پایان گفت: مقصر اصلی شرایط فعلی موسیقی مافیاست، که تا به امروز ضررهای زیادی به ما زده است. امیدی به اوضاع ندارم و دلیل همکاری‌ام با ارکستر چکاوک ارادتم به اساتیدم است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز