خبرگزاری کار ایران

معاون فرودگاه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با ایلنا:

توضیحات معاون فرودگاه امام درباره اختلال پرداخت ارز مسافرتی/ پرداخت به جاماندگان پس از سفر

توضیحات معاون فرودگاه امام درباره اختلال پرداخت ارز مسافرتی/ پرداخت به جاماندگان پس از سفر
کد خبر : ۱۵۴۳۰۵۱

معاون فرودگاه امام خمینی (ره) درباره بروز اختلال پرداخت ارز مسافرتی گفت: در ساعات قطعی سامانه بانک مرکزی چند پرواز حج و عتبات عالیات انجام شد و تقاضا برای دریافت ارز مسافرتی بالا بود. همین باعث زمان بر شدن پرداخت‌ها شد و برخی از مسافران نتوانستند ارز مسافرتی را دریافت کنند.

جواد صالحی، معاون بهره‌برداری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اختلال در پرداخت ارز مسافرتی در فرودگاه حضرت امام اظهار داشت: ساعت 4 بامداد امروز سامانه بانک مرکزی با قطعی مواجه شد و با قطع شدن سامانه بانک مرکزی، متصدی بانک ملی مستقر در فرودگاه ناچار به توزیع دستی ارز به مسافران شد. اما برای توزیع ارز مسافرتی بین مسافران باید بررسی مدارک انجام شود که این خود منجر به تاخیر در پرداخت ارز به مسافران شد.

وی ادامه داد: در آن ساعات قطعی سامانه بانک مرکزی چند پرواز حج و عتبات عالیات در حال انجام شد و تقاضا برای دریافت ارز مسافرتی بالا بود و همین باعث زمان بر شدن پرداخت‌ها شد و برخی از مسافران نتوانستند ارز مسافرتی را دریافت کنند.

معاون فرودگاه امام خمینی با بیان اینکه جاماندگان دریافت ارز مسافرتی نگران نباشند، پس از برگشت از سفر ارز آنها پرداخت می‌شود، تاکید کرد: تا جایی که امکان داشت برای پرداخت ارز مسافرتی به مسافران برگزاری پروازها را با تاخیر انجام دادیم اما باید توجه داشت که فرودگاه عربستان و سایر فرودگاه‌های مقصد برای انجام عملیات پرواز با تاخیر، ایرلاین‌ها را مشمول جرایمی می‌کنند. از سوی دیگر، ساعات پرواز و کار کروی پروازی با تاخیر بیشتر از حد به اتمام می‌رسد و باید این موضوعات را هم در نظر گرفت. از این رو برخی از مسافران نتوانستند ارز مسافرتی را دریافت کنند که در حال رایزنی با بانک مرکزی هستیم که این افراد پس از بازگشت از سفر بتوانند سهمه ارزی خود را دریافت کنند.

صالحی گفت: متاسفانه در یک هفته گذشته شاهد قطعی مکرر سامانه بانک مرکزی هستیم که متصدیان بانک ملی مجبور هستند در این مواقع، ارز را به صورت دستی پرداخت کنند و هر چند دستگاه‌های ATM در فرودگاه زیاد است اما متصدیان در باجه‌ها یک یا دو نفر هستند که در این شرایط کار پرداخت ارز به مسافران با تاخیر انجام می‌شود.   

وی افزود: گویا قطعی سامانه بانک مرکزی در ساعت 4 بامداد امروز اعمال یکسری تغییرات در سامانه بوده و درخواست ما از بانک مرکزی این است که برای اعمال این تغییرات و اقدامات فنی با مسئولان فرودگاه امام خمینی هماهنگی‌های مورد نیاز را انجام دهند تا مشکلی برای مسافران ایجاد نشود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز