خبرگزاری کار ایران

تاثیر سئو بر فروش سایت

تاثیر سئو بر فروش سایت
کد خبر : ۱۵۴۳۲۳۹

یکی از بهترین و ارزان ترین راه‌های کسب درآمد از طریق سایت است اما فقط ساخت سایت تضمین کننده موفقیت و فروش بالا نیست، طراحی سایت لازمه‌ی فروش در فضای وب است اما کافی نیست برای فروش و کسب درآمد نیاز به دیجیتال مارکتینگ است یکی از بهترین کانال‌های فروش در دیجیتال مارکتینگ، خدمات سئو سایت است.

 

پیشنهاد ما به صاحبان کسب و کار های اینترنتی برای افزایش فروش، خدمات سئو است، تاثیر سئو بر افزایش فروش به چه صورت است؟ ادامه این مقاله رو دنبال کنید.

گوگل دو نوع ترافیک را برای سایت به وجود می‌آورند، ترافیک ارگانیک و جستجوی گوگل ادز؛ ترافیک ارگانیک در نتیجه رتبه بندی و ورودی گوگل ادز در نتیجه پرداخت هزینه‌ به گوگل، برای نمایش سایت در صفحه نتایج جستجو (Serp) است.

جستجوی ارگانیک منبع اصلی ترافیک سایت

جستجوی ارگانیک که در نتیجه بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو (SEO) است بخش بزرگی از کاربران سایت را تشکیل می‌دهد، بیش از 90 درصد بازار موتور های جستجو در اختیار موتور جستجو گوگل است و این نشان دهنده تاثیر سئو بر کسب و کار های اینترنتی است.

گوگل پربازدیدترین سایت جهان است و یوتیوب دیگر وبسایت این کمپانی دومین سایت پر بازدید جهان است که تقریبا 2.5 میلیارد نفر حداقل یک بار در ماه از یوتیوب بازدید می کنند.

مشاهده سایت در گوگل که به عنوان یک منبع معتبر شناخته می شود باعث اعتماد به برند و افزایش بازدید یک سایت می شود.

سئو محلی و افزایش تعامل

سئو محلی بهینه سازی موتور های جستجو برای نتایج جستجو محلی است که کسب و کار های که دارای شعبه فیزیکی هستند بسیار مناسب و حیاتی است.

بهینه‌سازی‌های محلی (Local Seo) بر شهر‌ها، مناطق شهری و حتی استان های خاص تمرکز می‌کنند تا مخاطبینی که در جستجو یک مکان یا خدمات هستند را جذب کنند.

سایت در موتورهای جستجو مثل گوگل، دایرکتوری‌های کسب‌وکار مثل Google My Business listing رتبه بندی می‌شود سئو محلی مانند سئو معمولی تمامی مراحل سئو را برای رتبه بندی نیاز دارد اما مواردی را به صورت خاص انجام داد به طور مثال تحقیق کلمات کلیدی و کیبورد تارگتینگ باید بر اساس شهر ها و یا محله ها باشد و صفحات لندینگ خاصی باید ساخته شود. منبع سئو محلی وب نامبروان

تاثیر سئو بر فروش سایت

سئو مقرون به صرفه است

سئو مانند تمامی کانال های مارکتینگ و بازاریابی هزینه دارد اما بازده و برگشت سرمایه قابل توجهی دارد در واقع هزینه در سئو سرمایه گذاری است، سئو نه تنها مقرون به صرفه است بلکه تا سال ها ارزش خود را حفظ می کند.

سئو هزینه‌هایی برای تولید محتوا، لینک بیلدینگ، هزینه کارشناس سئو را دارد اما تاثیر گذاری آن تا سال ها باقی می‌ماند اما هزینه تبلیغات بنری در مدتی که هزینه می‌کنید برای سایت شما برگشت سرمایه دارد و بلافاصله بعد از اتمام تبلیغات دیگر درآمدی ندارد.

ارزش آفرینی با سئو

سئو باعث ارزش بلند مدت می شود صفحات دارای رتبه خوب باعث شناخته شدن و برندینگ سایت شما می شود.

افراد در جستجوی اطلاعات روزانه در گوگل جستجو می کنند و مقالات مرتبط که محتوای اطلاعات عمومی و تخصصی داشته باشند باعث آشنایی با دامنه سایت می شود و همچنین یک تجربه کاربری مناسب باعث نرخ بازگشت مخاطبین به سایت می شود.

Seo  باعث ایجاد اعتماد و اعتبار است

یکی از اهداف متخصصین سئو ایجاد اعتبار برای سایت است، اعتبار باعث اعتماد کاربر است و یکی از رکن های مهم برای فروش است، سئو از عوامل موثر در افزایش اعتبار یک سایت است.

اغلب سایت هایی که هزینه و زمان را برای بهینه سازی سایت اختصاص می دهند و در کلمات کلیدی مختلفی در صفحه نتایج گوگل رتبه دارند دارای اعتبار بیشتری هستند و این به دلیل تعامل کاربر با سایت است.

در سال های گذشته سایت های زیادی ساخته شدند که با نمایش در نتایج جستجو گوگل باعث برندینگ و در نتیجه موفقیت سایت و شرکت شدند.

تاثیر سئو بر فروش سایت

محتوای با کیفیت

محتوای با کیفیت را شاید بتوان مهمترین عامل اعتبار، سئو دانست؛ محتوا باعث تعامل کاربر با سایت می شود و گوگل این مورد را یکی از مهمترین موارد رتبه بندی به حساب می آورد.

محتوایی موفق است که برای کاربر نوشته شده باشد نه برای موتور جستجو، باید زاویه های مختلف موضوع را در برگیرد و به سوالات احتمالی کاربر پاسخ دهد.

هوش مصنوعی و سئو

هوش مصنوعی باعث از بین رفتن سئو نمی شود، الگوریتم های گوگل نیز از هوش مصنوعی برای درک محتوا استفاده می کنند، هوش مصنوعی باعث پیشرفت سئو و همچنین ترکیب هوش مصنوعی با سئو و استفاده از هوش مصنوعی در روش های سئوکاران ضروری است.

موارد مهم سئو

سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال سه پایه سئو که هر کدام به نوع خود مهم و ضروری هستند، سئو داخلی بر موارد داخلی سایت تمرکز دارد محتوا، لینک داخلی، تحقیق کلمات کلیدی از موارد مهم سئو داخلی هستند، سئو خارجی بر سیگنال‌های خارجی به سایت تمرکز دارد و رپورتاژ، لینک سازی خارجی و لینک‌های شبکه های اجتماعی از موارد مهم سئو خارجی است، سئو تکنیکال بر موارد فنی سایت تمرکز دارد سئو تکنیکال باعث بهبود تجربه کاربر و همچنین بهبود کراول سایت توسط کراولر‌های موتور‌های جستجو می‌شود.

خدمات سئو به طور کلی باعث افزایش فروش سایت می‌شوند و یکی از بهترین راه‌های فروش در اینترنت سئو است اما باید توجه داشت سئو نیاز به زمان دارد و نباید در سئو عجول بود.

سئو همانطور که زمان‌بر است مدت تاثیر بلند مدتی هم دارد و در بلند مدت باعث برندسازی و فروش مستمر سایت می‌شود.

انتخاب شرکت سئو برای سئو سایت

دیجیتال مارکتینگ در ایران قدمت کمی دارد ولی رشد مستمر زیادی دارد هر روز شرکت‌های بیشتری نیازمند سئو هستند و شرکت‌های زیادی هم خدمات سئو را ارائه می‌دهند، اما اینکه به کدام شرکت اطمینان کرد شاید برای شما مبهم باشد، سئو یک فرآیند مستمر و نیاز به تخصص و تجربه دارد برای دریافت خدمات می توانید وب نامبروان را جستجو کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز