خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

آذربایجان در ساخت راه‌آهن رشت-آستارا مشارکت کند/ ترانزیت ١۵ میلیون تنی بین دو کشور

آذربایجان در ساخت راه‌آهن رشت-آستارا مشارکت کند/ ترانزیت ١۵ میلیون تنی بین دو کشور
کد خبر : ۱۵۴۲۹۱۱

وزیر راه و شهرسازی در جلسه دیدار و مذاکره با معاون نخست وزیر آذربایجان گفت: اقدامات لازم برای ساخت راه آهن رشت- آستارا را آغاز کردیم که نقطه عطفی برای توسعه کریدور شمال -جنوب است و مشارکت دولت آذربایجان برای توسعه زیرساخت‌های ریلی منتهی به این مسیر اهمیت بالایی دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرزانه صادق مالواجرد در جلسه دیدار و مذاکره با شاهین مصطفی اف، معاون نخست وزیر کشور آذربایجان،‌ به عنوان رؤسای کمیسیون های مشترک اقتصادی دو کشور  با بیان اینکه  دو کشور دوست و همسایه پیوندهای عمیق تاریخی ارزشمندی برای توسعه روابط دارند، اظهار داشت: در دولت چهاردهم که وفاق هم است، آماده گسترش روابط دو کشور در چارچوب اهداف و منافع‌مان هستیم. 

وی ادامه داد: اعلام می کنم در کوتاه‌ترین زمان آماده برگزاری شانزدهمین کمیسیون اقتصادی برای مرور همکاری‌های دو کشور هستیم و خوشبختانه در حوزه حمل و نقل و لجستیک همکاری‌های خوبی بین دو کشور در حال انجام است و همکاری‌ها برای تسهیل عبور و مرور ۵٠٠ کامیون بین دو کشور برقرار است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همکاری‌های ترانزیتی بین د کشور بسیار مهم است و باید توسعه پیدا کند، گفت: راه اندازی مسیر ریلی پارس آباد - بندر عباس مورد تقاضای روسیه است و راه‌اندازی این مسیر نیاز به همکاری آذربایجان دارد.

صادق تاکید کرد: اقدامات لازم برای ساخت راه آهن رشت- آستارا را آغاز کردیم که نقطه عطفی برای توسعه کریدور شمال -جنوب است و مشارکت دولت آذربایجان برای توسعه زیرساخت‌های ریلی منتهی به این مسیر اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: نقشه دستیابی به ترانزیت ١۵ میلیون تن برای دو کشور را تهیه و ارایه می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به ظرفیتهای مرزی موجود در بخش جاده‌ای، پیشنهاد می‌کنم میزان پذیرش ناوگان بصورت روزانه در مرز آستارا به ۱۰۰۰ دستگاه در بیله سوار ۸۰۰ دستگاه، در جلفا به ۷۰۰ دستگاه و در پلدشت به ۶۰۰ دستگاه افزایش یابد. لازم است تفاهم نامه جامعی در خصوص همکاری دو کشور در بخش حمل و نقل تهیه شود که همانطور که زیر ساختها توسعه می یابند جریان حمل و نقل نیز سرعت یابد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز