خبرگزاری کار ایران

کمپ ماده ۱۶ درمان معتادان شهریور ماه در زنجان افتتاح می شود

کمپ ماده ۱۶ درمان معتادان شهریور ماه در زنجان افتتاح می شود
کد خبر : ۱۵۱۶۸۰۰

زنجان - رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: با پیگیری های انجام شده دستگاه قضائی و حمایت استاندار کمپ ماده ۱۶ محل نگهداری و درمان معتادان شهریور امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که اقدامی خوب با ظرفیت پذیرش بالا نقش مهمی در درمان گروه های هدف خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین علی فرجی شامگاه دوشنبه در نشست با فعالان و درمانگران معتادان استان افزود: معضلات و آسیب های جدی مصرف مواد مخدر برای جامعه و خانواده ها بسیار مخرب است که انجام اقدامات موثر در حوزه پیشگیری و درمان معتادان یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه همه متولیان امر و مراکز درمان معتادان باید با جدیت به این مقوله عنایت کنند گفت: بر اساس مبنای اعتقادی همه ما و خاصه تاکید آیه ۳۲ سوره مائده که می‌فرماید، نجات یک فرد به منزله نجات جامعه است و احساس مسئولیت و ایجاد حساسیت به امر درمان معتادان و نجات آنها مورد اهتمام قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به اینکه گرفتاری های که معتادان برای جامعه و خانواده ها بوجود می آورند، مشکلات و گرفتاری همه است گفت: با تقدیر از تلاش‌های مراکز درمانگر معتادان اعم از بخش خصوصی و دولتی انتظار اهتمام ویژه ‌ اقدامات اثر بخش در این مقوله است.

فرجی برحق با اشاره به گلایه فعالان مراکز درمان معتادان از عدم افزایش سقف پذیرش مراجعین در این مراکز گفت: در صورت امکان ارائه خدمات به معتادان دراین مراکز ظرفیت پذیرش افزایش یابد و نباید از پذیرش افراد ممانعت شود.

وی توجه به امر پیشگیری و آگاه سازی جامعه از آثار و خطرات مخرب مصرف مواد مخدر را امری ضروری عنوان کرد و گفت: از برنامه های دادگستری استان حضور قضات در مدارس و دانشگاه‌ها برای تبیین این موضوع و آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر است.

در ابتدای جلسه فعالان مراکز درمان معتادان و مدیران و متولیان امر گزارشی از اقدامات و مشکلات موجود در حوزه خود ارائه و خواستار حمایت ویژه از این مراکز برای ارائه خدمات بهتر به معتادان شدند.

کمپ ماده(۱۶) مرکز نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر موضوع ماده (۱۶) قانون مبارزه با مواد مخدر است که در راستای سیاست دولت برای نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر راه‌اندازی می‌شود.کمپ ماده(۱۶) مرکز نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر موضوع ماده (۱۶) قانون مبارزه با مواد مخدر است که در راستای سیاست دولت برای نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز