خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی شورای شهر شیراز بررسی شد؛

واکنش به پلمب مکان فعلی مدرسه مهر تابان/عدم ایمنی مدرسه و تهدید حفظ جان دانش آموزان

واکنش به پلمب مکان فعلی مدرسه مهر تابان/عدم ایمنی مدرسه و تهدید حفظ جان دانش آموزان
کد خبر : ۱۵۳۰۱۱۳

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پلمب مکان فعلی مدرسه مهر تابان براساس رای کمیسیون ماده ۱۰۰ با توجه به تغییر کاربری ایجاد شده در باغات بوده است.

به گزارش ایلنا، مسعود زارعی امروز ۲۵ شهریورماه در صحن علنی شورای شهر شیراز، افزود: همانگونه که در نامه کارمندان و والدین مدرسه خطاب به ریاست جمهور آمده است این مکان از سال ۹۳ به علت تغییر کاربری حسب رای کمیسیون ماده ۱۰۰ تغییر حالت اولیه صادر شده است که پس از اعتراض مسئولین مدرسه در کمیسیون تجدید نظر و سپس دیوان عدالت اداری و نهایتاً تجدید نظر دیوان عدالت اداری در سه مرحله دادرسی و دیگر، رای اولیه کمیسیون مورد تایید قرار گرفته و مسئولین ذیربط موظف به انتقال مدرسه به مکان دیگر شده اند.

وی تصریح کرد: اگر مدیران مدرسه تلاش خود را در طی یک دهه گذشته برای انتقال این مکان انجام می‌دادند، حل این موضوع و مسئله به مراتب آسان‌تر از مسیری بود که تاکنون طی کرده‌اند.

زارعی در خصوص مشکلات اساسی این مرکز عنوان کرد: معضل ترافیکی که در مقاطعی از روز در محور شریان اصلی شهر خیابان قصرالدشت اتفاق می‌افتد باعث ایجاد گره های ترافیکی و بروز نارضایتی به خصوص مردم ساکن در این محدوده شده است.

وی افزود: وجود ترافیک حاصل در ساعاتی از روز خدمات رسانی و امدادرسانی در محور را نیز دچار مشکل کرده که این زمان های حساس برای بیماران و شهروندان می تواند لحظاتی حیاتی باشد. 

زارعی بیان کرد: دیگر مسئله و مشکل اصلی این مرکز عدم ایمنی مدرسه و حفظ جان دانش آموزان است که تاکنون هیچ مسئول و دستگاه و حتی متولیان مدرسه آن را بر عهده نگرفته‌اند .

به گفته وی علیرغم اعلام موارد نا ایمن توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در سال ۹۹ تاکنون در راستای رفع آن اقدامی جدی صورت نگرفته، و طی بررسی مجدد توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی در ۱۴ ایراد ایمنی بر مدرسه وارد و رسماً به منطقه نیز ارائه نموده است. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: حوادث تلخ که حداقل در یک دهه گذشته که هنوز به یاد داریم مانند آتش سوزی مدرسه شهید رحیمی شهرستان مرودشت ، درودزن تا ساختمان پلاسکو تهران و ساختمان متروپل آبادان که برای همه ما درس عبرتی است که شرایط ایمنی و حفظ جان عزیزانمان را نمی‌توان با هیچ استدلال و توجیهی نادیده گرفت و احدی به خود اجازه نخواهد داد که مسئولیت این مهم را بر عهده بگیرد.

زارعی بیان کرد: جای تعجب است برای کسانی که ادعای پیشرفت و تعالی دانش‌آموزان را با افتخار مطرح می‌کنند و به جای قدرشناسی از مدیران دلسوزی که خطر حادثه را گوشزد می‌کنند این چنین در فضای مجازی و طی نامه‌ای به ریاست جمهوری با طرح موضوع به موضوع دامن می زنند و به دنبال فرصت دیگری برای حفظ شرایط موجود خود هستند.

وی بیان کرد: در نامه به ریاست جمهور به صورت غیرحرفه‌ای موضوع را سیاسی جلوه دهند و از تعداد مکاتبات سالهای اخیر که از طریق شهرداری منطقه شش، شهردار شیراز به مدیر کل آموزش و پرورش، استاندار، دستگاه قضایی، فرماندار شده است اشاره ای نشده است.

زارعی تصریح کرد: اینکه موضوع به گونه‌ای مطرح شد که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده و اینکه مدیران مدرسه طی مکاتبه به شهرداری درخواست مساعدت و استمحال یک ساله در انتقال به مکان جدید را در پیگیری‌های نهایی خود داشته‌اند و این چنین موضوع را وارونه جلوه می‌دهند ظلم بر دانش آموزان است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: آموزش و پرورش نیز طی نامه ای از شهرداری استمحال یک ساله تقاضا کرده است و سخنی به میان نیاید ظلم دانش‌آموزان استو لازم به ذکر است که این مکاتبات صرفاً سال آخر انجام شده و ارائه اراده در طی ۱۰ سال گذشته مسئولین مرتبط حساسیت نسبت به مکان داشته و مدیران مدرسه نیز به جای انتقال همچنان به دنبال ایجاد فرصت جدید یک ساله بودند.

در پایان خطاب اول اینجانب به خانواده‌های دانش آموزان عزیز است که حادثه همانند حوادث تلخ پیش گفته شده که نزدیک‌تر از آن است که تصور می‌کنیم. به همه مقدسات قسم خوردم موضوع صرفاً تاکید بر حفظ جان جگرگوشه‌های شما و ایمنی فضای آموزشی است.

خطاب دوم به مسئولین است با شرح ماوقع ۱۰ ساله گذشته هر مسئول یا دستگاهی می‌تواند به خود اجازه دهد ایمنی این مکان را تضمین نماید و بار سنگین این امانت را از دوش متولیانی که به شدت نگران هستند بردارد. 

خطاب سوم به مدیران این مجموعه آموزشی است که به جای رفتن به راه‌های بی‌نتیجه، با توجه و عنایت بیشتر به شرایط این مکان، احساس مسئولیت بیشتری نسبت به جان شیرین عزیزانمان داشته باشند.

خطاب چهارم اینجانب به مدیران  آموزش و پرورش است که نه زمان یک دهه بلکه مکاتبات یک ساله گذشته برای بررسی مجدد نموده و مدیران مدرسه را متقاعد کنند در مسیر صحیح حل مشکل فضای آموزشی خود باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز