خبرگزاری کار ایران

کنگره ملی "مرضیه دباغ" ۲۸ آبان‌ماه در همدان برگزار می شود

کنگره ملی "مرضیه دباغ" ۲۸ آبان‌ماه در همدان برگزار می شود
کد خبر : ۱۵۱۲۰۳۳

رئیس دانشگاه بوعلی سینا از برگزاری کنگره "بانو دباغ" در ۲۸ آبان ماه خبر داد و گفت: در این کنگره محورهای زندگینامه، شخصیت شناسی و سیره فکری بانو دباغ مورد توجه است و کمیته های اجرایی مختلفی به این منظور راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایلنا ازهمدان، حسین رضوان در نشست خبری اولین کنگره بانو دباغ با اشاره به شخصیت مرضیه دباغ گفت: در ارتباط با الگوهایی  همچون مرضیه دباغ که در رابطه انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی مطرح هستند، باید این الگوها را برای نسل های بعد معرفی کنیم.

رضوان با تاکید بر اینکه باید به نسل‌های بعد بگوییم که کسانیکه اهداف رسیدن به انقلاب را دنبال کردند چه کسانی بودند، افزود: بانو دباغ چه قبل چه در زمان انقلاب و چه بعد از انقلاب وظایف خطیری را در این بازه به عهده گرفت.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این کنگره معرفی الگوهایی همچون خانم دباغ تا ایشان را بیشتر مطرح کنیم، افزود: نیاز است که برای معرفی شخصیت ایشان هرچه بیشتر برنامه ریزی و فکر شود و با برگزاری این کنگره ملی بتوانیم این وظیفه مهم را به انجام برسانیم.

رئیس دانشگاه بوعلی همدان بخش علمی کنگره را بسیار مهم دانست و افزود: دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه‌های استان و مجموعه های علمی کشور برگزاری این کنگره را به عهده دارند.

وی گفت: محورهای شخصیت شناسی و جریان شناسی زندگی بانو دباغ مورد توجه است و کمیته های مختلفی به این منظور درنظر گرفته شده است.

رضوان ادامه داد: داشته های ما برای این کنگره بسیار زیاد و مهم است و شخصیت خانم دباغ یک شخصیت جامع الاطراف است.

رضوان افزود: اینکه چگونه بانو دباغ در این کنگره مطرح شود باید برنامه‌ریزی دقیق انجام شده و کمک اصحاب رسانه را می طلبد، تا تبیین ابعاد مختلف شخصیت خانم دباغ با موفقیت انجام شود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با اعلام اینکه سال گذشته 650 دانشجوی بین المللی از 14 کشور در این دانشگاه جذب شده است، افزود: این ظرفیت می تواند به برگزاری هرچه بهتر این کنگره کمک کند.

دبیر کمیته علمی پژوهشی کنگره مرضیه دباغ هم با اعلام برنامه ریزی برای فعالیت ١٩ کمیته برای این کنگره، گفت: ۲۸ آبان ماه برای برگزاری این کنگره تعیین شده است.

حسن قره باغی در نشست خبری اولین کنگره مرضیه دباغ با بیان اینکه این کنگره در دو بخش مقالات و پایان نامه تعریف شده است، افزود: وزارت دفاع برای حمایت از این دو بخش قول حمایت داده است.

وی ادامه داد: 30 میلیون تومان برای پایان نامه های ارشد و 50 میلیون تومان برای پایان نامه های دکتری برگزیده در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه طرح ها و گرندهای پژوهشی اساتید دانشگاه هم با موضوع زندگینامه و شخصیت شناسی مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: سیره فکری و مبارزاتی و جریان شناسی خواهر دباغ و جهت گیری شخصیت انقلابی و مبارزاتی و  نقش ایشان در مجاهدتهای پس از پیروزی انقلاب و تطبیق اندیشه های او با متفکران ملی و بین‌المللی، در این کنگره مورد توجه قرار می گیرد.

قره باغی ادامه داد: در گام بعدی الگوی یک بانو در جهان معاصر و الگوی سوم زن که امام تاکید داشت، مورد توجه است.

دبیر کنگره بانو دباغ توجه به استحکام خانواده، سبک زندگی ایرانی و الگوی مطلوب سیاستگذاری حوزه حجاب بانوان با بررسی اسناد بالادستی را از دیگر اهداف برگزاری کنگره مرضیه دباغ عنوان کرد.

وی مهلت ارسال مقالات را از 15 تیرماه تا 30 شهریور اعلام کرد و ادامه داد: داوری مقالات از 15 تا 30 مهرماه و

اعلام نتایج هفته اول آبان وانتشار مقالات برگزیده را در هفته سوم آبان و برگزاری کنگره را هفته چهارم آبان ماه اعلام کرد.

قره باغی گفت: نخستین فراخوان ابتدای تیرماه به همه دانشگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و حوزه علمیه ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه عضو ستاد ملی برگزاری این کنگره می باشد، گفت: با توجه به حضور و کنش بانو دباغ در کشورهای؛ فرانسه، عربستان، عراق، سوریه و فلسطین، در صورت قید حیات بودن افراد مرتبط با مرضیه دباغ حتما از آنها برای حضور در کنگره دعوت بعمل می آید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز