خبرگزاری کار ایران

کشف ۶ هزار تن کالای احتکاری و دستگیری ۵۵۳ متهم

کشف ۶ هزار تن کالای احتکاری و دستگیری ۵۵۳ متهم
کد خبر : ۱۲۵۴۳۲۰

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف بیش از ۶ هزار تن انواع کالای اساسی احتکار شده و دستگیری ۵۵۳ متهم طی هفته گذشته در کشور خبر داد.

به گزار ایلنا،‌ سردار "غلامرضا رضائیان" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با عنایت به اینکه سوداگران اقتصادی برای دستیابی به سودهای کلان اقدام به احتکار و خودداری از عرضه اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم می کنند، تشدید اجرای طرح های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور به صورت جدی ادامه دارد.

وی با اشاره به بررسی های میدانی از روند فعالیت های اقتصادی و نظام عرضه و تقاضا کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با تشکیل2 هزار و 857 گروه مشترک در هفته گذشته از 3 هزار و 651 مرکز و انبار نگهداری و توزیع اقلام و کالاهای اساسی بازدید و بازرسی کردند.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: در این مدت کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات تخصصی پلیسی، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی و در بازدید و بازرسی از آن ها بیش از 6 هزار تن انواع کالای اساسی از قبیل برنج، گندم و آرد، روغن خوراکی، انواع لوازم خانگی به همراه، 583 هزار و 555 عدد انواع دارو، بیش از 25 هزار قوطی انواع نوشیدنی انرژی زا و ... را کشف کردند.

سردار رضائیان با اشاره به اینکه کارشناسان در برآوردهای اولیه ارزش اقلام و کالاهای مکشوفه را بیش از دو هزار میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: در این خصوص 301 دستگاه خودرو توقیف، 41 باب اماکن مرتبط با این امر پلمب و 553 متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و خودروها روانه پارکینگ شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز