خبرگزاری کار ایران

سرهنگ گودرزی در گفت‌وگو با ایلنا:

بیش از ۸۰ درصد پرونده‌های پلیس فتای تهران بزرگ به نتیجه می‌رسد

بیش از ۸۰ درصد پرونده‌های پلیس فتای تهران بزرگ به نتیجه می‌رسد
کد خبر : ۱۵۴۳۵۶۳

رییس پلیس فتا تهران بزرگ با هشدار در خصوص ارسال لینک‌های آلوده از طریق هک گوشی به مخاطبین کاربر تلفن همراه گفت: کماکان بیشترین جرائم سایبری جرائم اقتصادی و مالی هستند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره بیشترین جرائم سایبری گفت: کماکان جرائم اقتصادی در صدر جرائم سایبری هستند که در این میان جرائم مرتبط با بانکداری الکترونیک و مالی کماکان در صدر جرائم اینترنتی است. البته اقدامات خوبی در زمینه از سوی پلیس فتا انجام شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد پرونده‌های ما به نتیجه می‌رسد، اما نیاز است مردم هشدارهای پلیس را جدی بگیرند. شهروندان باید در نظر داشته باشند کدهایی که به صورت پیامکی برای آن‌ها ارسال می‌شود، کلید احراز هویت آنها در شبکه‌های اجتماعی و در پیام‌رسان‌ها و در نرم‌افزارهای بانکی است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ تصریح کرد: ارائه دادن این کد به دیگران در واقع به این معنی است که شما اجازه داده‌اید فرد دیگری بتواند نرم‌افزارهای بانکی شما را نصب و از آن‌ها استفاده کند و همچنین به پیام‌رسان‌های شما دسترسی پیدا کند از همین‌رو ضروری است که به هیچ وجه این کدها را در اختیار دیگران قرار ندهید. متاسفانه کماکان لینک‌های آلوده قربانی می‌گیرند. باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود که بر روی هر لینکی که برای ما ارسال می‌شود کلیک نکنیم.

سرهنگ معظمی گودرزی خاطرنشان کرد: مجرمان سایبری با ترفندهای مختلف افراد را ترغیب، تطیمع و یا می‌ترسانند تا بر روی این لینک‌های آلوده که ارسال کرده‌اند کلیک کنند به طور مثال لینک‌های آلوده‌ای با عنوان ابلاغی قضایی و یا لینک واریز یارانه برای افراد از طریق پیامک و یا سایر پیام‌رسان‌ها ارسال می‌کنند. در گذشته پلیس اعلام کرده بود که چنانچه از سر شماره‌های ناشناس پیامکی ارسال شد مردم بدانند که حتما این لینک آلوده است و فرد مهاجم و کلاهبرداری می‌خواهد گوشی شهروندان را هک کند.

وی ادامه داد: در هر حال حاضر شرایط به گونه‌ای شده است که اطلاعات مخاطبین افراد را هک کرده و شهروندان می‌بینند که از طرف نزدیکترین دوست‌شان پیامکی ارسال می‌شود به طور مثال با این عنوان که پیامک معیشتی دریافت کرده است و از این مجرمان سایبری در واقع سوء استفاده می‌کنند و در واقع مجرمان سایبری از طریق این نوع پیامک‌ها لینک‌های آلوده را برای افراد ارسال کرده و با لینک بر روی این لینک‌های آلوده بدافزارها بروی دستگاه تلفن همراه فرد نصب می‌شود و متعاقبا رمزهای یکبار مصرف را مجرمان سایبری می‌توانند دریافت کنند و متاسفانه علاوه بر خالی کردن حساب فرد برای سایر مخاطبان فرد هم پیامک با لینک آلوده ارسال می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز