خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

صادرات داروهای ایرانی ضدسرطان و بیماری‌های مزمن به سایر کشورها

صادرات داروهای ایرانی ضدسرطان و بیماری‌های مزمن به سایر کشورها
کد خبر : ۱۵۴۲۷۰۷

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به سایر کشورها نشان‌دهنده تلاش ایران برای توسعه صادرات غیرنفتی است.

«سید حیدر محمدی» معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سؤال که صادرات داروی تولید داخل به کدام کشور‌ها صورت می‌گیرد؟ گفت: از جمله کشور‌هایی که دارو‌های ایرانی به آن‌ها صادر می‌شود، می‌توان به عراق، افغانستان، پاکستان و کشور‌های همسایه اشاره کرد.

وی به طور خاص انواع دارو‌هایی که به کشور‌های دیگر صادر می‌شود را چنین بیان کرد: ایران در زمینه صادرات دارو به ویژه دارو‌های ژنریک و دارو‌های تخصصی در حوزه‌های درمانی مختلف فعالیت دارد. به طور خاص، دارو‌های مرتبط با درمان بیماری‌های مزمن، دارو‌های ضدسرطان و دارو‌های هورمونی از جمله اقلام صادراتی هستند.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه صادرات دارو عنوان کرد: در سال‌های اخیر، صادرات دارو نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته است. این پیشرفت به دلیل کیفیت بالای دارو‌های تولید شده در ایران و نیز افزایش ظرفیت تولید و رعایت استاندارد‌های جهانی است. در سال ۱۴۰۱ صادرات دارو به ارزش ۱۰۲ میلیون دلار و در زمینه تجهیزات پزشکی به ارزش ۷۴ میلیون دلار بوده است. درحالی که در سال ۱۴۰۲ ارزش صادرات دارو به ۱۵۲ میلیون دلار و در حوزه تجهیزات پزشکی به ۹۰ میلیون دلار رسید.

محمدی در خصوص صادرات تجهیزات پزشکی گفت: ایران در زمینه صادرات تجهیزات پزشکی نیز فعالیت‌هایی دارد. برخی از کشور‌هایی که ایران تجهیزات پزشکی به آن‌ها صادر می‌کند، شامل کشور‌های منطقه خلیج فارس و کشور‌های همسایه مانند عراق و افغانستان هستند.

وی نوع تجهیزات صادراتی را چنین عنوان کرد: تجهیزات پزشکی صادراتی شامل انواع دستگاه‌های تشخیصی، تجهیزات جراحی، و لوازم مصرفی پزشکی می‌شود. این تجهیزات عموماً به دلیل کیفیت و قیمت مناسب در بازار‌های هدف مورد توجه قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی، فعالیت‌های صادرات دارو و تجهیزات پزشکی نشان‌دهنده تلاش ایران برای توسعه صادرات غیرنفتی و ارتقای صنعت دارویی کشور است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز