خبرگزاری کار ایران

در دیدار بیگدلی با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد؛

درخواست از رییس‌جمهور برای تعلیق موقت مصوبه تأثیر معدل در کنکور

درخواست از رییس‌جمهور برای تعلیق موقت مصوبه تأثیر معدل در کنکور
کد خبر : ۱۵۴۲۸۸۹

یک فعال سیاسی و مدنی اصلاح‌طلب درباره برگزاری نشست همدلانه با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حل مشکل تأثیر قطعی معدل در کنکور توضیحاتی ارائه کرد.

رحمت‌اله بیگدلی فعال سیاسی و مدنی اصلاح‌طلب و عضو شورای راهبری انتخاب اعضای دولت چهاردهم در گفت‌وگو با ایلنا از نشست همدلانه با عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حل مشکل تأثیر قطعی معدل در کنکور خبر داد و گفت: برای عصر دوشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ از سوی دکتر عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای گفت‌‌وگو در باره حل مشکل تأثیر قطعی معدل دعوت داشتم.

وی ادامه داد: از همین‌رو از خانم دکتر لادن تیموری استاد تمام انستیتو پاستور و آقایان دکتر مصطفی اسلامی، دکتر عباس بهمنی و دکتر هومان حسین‌نژاد دانشیار طب اورژانس خواستم که مرا برای شرکت در این جلسه همراهی کنند.

بیگدلی افزود: ابتدا من گزارشی از آثار سوء مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور ارائه دادم و به جنبه‌های ضدعدالتی و آسیب‌زای آن پرداختم و به مشکلات عدیده‌ای که این مصوبه برای میلیون‌ها دانش‌آموز و خانواده‌های آنان ایجاد کرده، اشاره و تاکید کردم ادامه این روند و پافشاری بر اجرای این مصوبه ضدعدالت می‌تواند تبعات ویرانگری داشته باشد و موجبات افسردگی بیش از پیش، بدبینی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان به نظام و فرار مغزها را فراهم آورد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: همچنین تأکید کردم کنکور تنها فرصت رقابت عادلانه دانش‌آموزان طبقات محروم جامعه با طبقات برخوردار است که این مصوبه این فرصت را به نفع طبقات برخوردار مصادره کرده است و با توجه به ابعاد مختلف ضررها و آسیب‌های تأثیر قطعی معدل در کنکور، این مصوبه باید لغو شود.

بیگدلی افزود: در ادامه خانم دکتر لادن تیموری و آقایان دکتر مصطفی اسلامی، دکتر عباس بهمنی و دکتر هومان حسین‌نژاد نیز به‌صورت کارشناسی به تبیین اشکالات جدی مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور پرداختند و خواستار لغو این مصوبه شدند.

وی تصریح کرد: پس از جمع‌بندی مباحث و استماع نظر همدلانه آقای دکتر عبدالحسین خسروپناه دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد که ضمن رساندن پیام این جلسه به آقای مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی از وی بخواهیم که دستور تعلیق موقت مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور را صادر کنند تا این فشار سنگین از روی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان برداشته شود و پس از تعلیق موقت، دو نفر از صاحب‌نظران مخالف مصوبه و دو نفر از موافقان در حضور ما به تبیین معایب و مزایای احتمالی این مصوبه بپردازند تا در آینده تصمیمی علمی و منطقی در این باره گرفته شود.

بیگدلی در پایان گفت: لازم می‌دانم از همراهی همدلانه آقای دکتر خسروپناه تشکر کنم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز