خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با کارفرما مطرح شد:

وعده پرداخت ۴ ماه حقوق معوقه کارگران «فولاد و چدن دورود» تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۹۲۲

«به گفته مدیر عامل فولاد چدن دورود، نیمی ازحقوق مهرماه کارگران در روزهای گذشته پرداخت شده و بخش دیگری از آن تا هفتهٔ آینده وصول خواهد شد. وی وعده داده تا پایان سال کلیه مطالبات معوقه این کارگران پرداخت شود.»

مدیر عامل شرکت ماشین‎سازی و فولاد چدن دورود در ارتباط باتاخیر به وجود آمده در پرداخت مطالبات کارگران این کارخانه، گفت: تا قبل از پایان سال کلیه مطالبات کارگران فولاد وچدن پرداخت خواهد شد.

تقی حاجیوند در این باره به ایلنا گفت: ما هم از وضعیت به وجود آمده برای کارگران متاسف‌ایم اما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا قبل از پایان سال کلیه مطالبات قانونی کارگران را پرداخت کنیم.

وی گفت: مدیریت فولاد و چدن دورود وعده داده پرداخت باقیمانده مطالبات حقوقی کارگران یعنی ماههای آبان آذر و دی ماه در روزهای باقیمانده تا پایان سال به تدریج وصول خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ماشین‎سازی و فولاد چدن دورود اخبار منتشر شده در خصوص برخورد با کارگران معترض را در غرض ورزانه توصیف کرد و گفت: گاهی برخی از اخبار صرفا برای اهداف خاصی داده می‌شود که نباید به آن‌ها استناد کرد. اینکه مسائل کارخانه‌ها به این شکل مطرح و رسانه‌ای شود چندان پسندیده نیست. خیلی از شرکت‌ها در حال حاضر با مشکلاتی از این دست مواجه‌اند در چنین شرایطی باید بر مبنای مستندات عمل کرد و وضعیت بازار کار را هم در نظر گرفت.

حاجی وند، در پاسخ به این پرسش که «با توجه به تاخیر ۴ ماهه در پرداخت حقوق کارگران شاغل چرا اخیرا اقدام به جذب نیروی جدید کرده‌اید؟» گفت: پیش از این، در برخی از بخش‌های شرکت نیروی متخصص وجود نداشته؛ علت افزایش نیرو در واقع ارتقاء سطح کیفی نیروی انسانی است که در برخی بخش‌ها مانند آزمایشگاه و بخش‌های دیگر اعمال شده تا روند کار بهتر ازقبل پیش برود. این اصلاحات و تغییرات هم زیر نظر هلدینگ فارس خوزستان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد و چدن دورود، در ارتباط با بدهی‌های کلان این شرکت به سایر شرکت‌های سیمانی و همچنین سازمان تامین اجتماعی گفت: واقعیت این است که خیلی از کارخانه‌ها با مشکل بدهی مواجه‌اند و این تنها مختص فولاد و چدن دورود نیست. بدهی برخی از شرکت‌هایی که در همسایگی ما هستند حتی به ۳ میلیارد تومان می‌رسد. بنابراین بحثبدهی‌های کلان شرکت‌ها به یکدیگر می‌تواند یکی از مشکلات اساسی ما باشد اما این بدهی‌ها صرف راه اندازی پروژه‌های عملیاتی می‌شود که ماشین‌های فرسوده را از کارخانه خارج می‌کند و دستگاههای مجهز جدید را وارد کارخانه می‌کند.

وی به وضعیت خاص فروش محصولات سیمانی اشاره کرد و ادامه داد: وضعیت فولاد و چدن دورود متاثر از وضعیت شرکت‌های سیمانی است، ضمن اینکه فولاد و چدن دورود هم اکنون درگیر پروژه‌ای است که پس از بهره برداری قطعا نتایج مطلوبی به همراه خواهد داشت. وی گفت: این کارخانه در سالهای گذشته شرایط خوبی نداشته به نحوی که ما سالانه ۶۰۰ تن تولید داشتیم اما در سال جاری این رقم به ۱۵۰۰ تن رسیده است.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا که «یکی از پرسش‌های اساسی کارگران این است که چرا علی رغم تولید مطلوب، شرایط فروش مناسب نیست؟» توضیح داد: علی رغم اینکه روند تولید در صنعت سیمان و کارخانه‌هایی چون فولاد و چدن مطلوب است اما در بحثفروش با مشکلات جدی مواجه بودیم که امیدواریم به زودی این مشکلات مرتفع شود. ما درگیر عملیات راه اندازی پروژه بودیم و جهت تجهیز کارخانه به ماشین‌های جدید نیاز داشتیم و در حال حاضر نیز درگیر انجام عملیات کوره حرارتی هستیم که ۳ میلیارد تومان هزینه در بر دارد. با راه اندازی این پروژه هم قادر خواهیم بود بازار داخلی را در دست بگیریم و هم فرصت‌های بیشتری جهت فروش محصولات به بازارهای خارجی داریم که متعاقب آن وضعیت کارگران هم بهتر می‌شود.

حاجی وند در پایان تصریح کرد: شرکت فولاد و چدن دورود با همکاری مدیریت هلدینگ فارس خوزستان در تلاش است تا ضمن بهبود وضعیت فولاد وچدن دورود، زمینهٔ پرداخت به موقع مطالبات کارگران را فراهم کند.

گفتنی است ایلنا روز یکنم بهمن ماه گزارش داده بود۱۵۰ کارگر قراردادی و رسمی این شرکتبه دلیل آنچه «رکود بازار فروش قطعات فولاد و چدن» عنوان می‌‌شود بیش از ۴ ماه است حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند. منابع خبری به ایلنا گفته بودند، علی رغم وعده‌های داده شده در خصوص پرداخت معوقات حقوقی کارگران، هنوز هیچ اقدامی از سوی کارفرما جهت پرداخت این مطالبات صورت نگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز