خبرگزاری کار ایران

واکنش پتروشیمی کارون به خبر خاتمه اعتصاب کارگران

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۹۲۷

«در پی انتشار خبری در تاریخ ۱۹ آذرماه با عنوان «خاتمه دو روز اعتراض کارگران پتروشیمی کارون با وعده افزایش مزد»، روابط عمومی پتروشیمی کارون جوابیه‌ای به ایلنا ارسال کرد.»

در پی انتشار خبری در تاریخ ۱۹ آذرماه با عنوان «خاتمه دو روز اعتراض کارگران پتروشیمی کارون با وعده افزایش مزد»، روابط عمومی پتروشیمی کارون جوابیه‌ای به ایلنا ارسال کرد.

متن کامل این جوابیه در ادامه می‌آید:

۱ - تجمع کارگران از ساعت ۸ و ۳۰ صبح ۱۷ آذر ماه تا پایان وقت اداری‌‌ همان روز بوده است و روز بعد با مذاکرات انجام شده کارگران سر کار رفته‌اند. در ضمن روز اول هم نفرات شیفت و نیروهای سایت مشغول به کار بوده‌اند.
۲ - نشست کارگران در محل کار جمعا به ۱۰۰ نفر نمی‌رسید در خبر اعلام گردیده که ۲۰۰ نفر بوده‌اند.
۳ - میزان افزایش حقوق را هیچ مقامی مبلغ ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان اعلام نکرده است. بعد از بررسی‌هایی که انجام می‌شود با یک فرمول مناسب تغییرات احتمالی انجام خواهد پذیرفت.
۴ - در خصوص افزایش مزد کارگارن هیچ زمان مشخصی اعلام نشده است. مدیرعامل محترم دستور بررسی موضوع و هماهنگی حقوق کارگران پتروشیمی کارون را با دیگر پتروشیمی‌ها در منطقه صادر نموده است مدیر محترم منابع انسانی در حال بررسی و اعلام نتیجه می‌باشد. پس از حصول نتیجه موضوع در هیات مدیره شرکت باید مطرح گردد و در صورت تصویب دستور اجرا صادر می‌گردد. این موضوع با قید فوریت در حال انجام می‌باشد.
۵ - در خصوص پرداخت کارانه به اطلاع می‌رساند پرداخت پاداش بهره‌وری نیمه اول سال ۹۳ بر اساس مصوبه هیات مدیره شرکت صورت پذیرفته که با توجه به خصوصی بودن این شرکت هیچگونه الزامی نیز بر اجرای مصوبات وزارت نفت وجود ندارد ولی جهت هماهنگی با منطقه ارتقا انگیزه‌های کاری ایشان انجام شده است. پرداخت کارانه برای نیروهای کارفرما به جای پرداخت اضافه کار انجام می‌گردد و نیروهای پیمانکاری مشابه سایر شرکت‌های منطقه از پرداخت اضافه کاری بهره‌مند می‌شوند اما در چند ماه اخیر مدیریت با توجه به دستور بررسی موضوع افزایش حقوق با پرداخت ۲۰ ساعت اضافه کاری تشویقی به کارگران تا مشخص شدن نتایج بررسی موافق کرده‌اند. در ضمن یادآور می‌گردد ماه گذشته پاداش بهره‌وری به مبلغ ۷۵۰۰۰۰۰ ریال برای هر نفر از کارگران پرداخت گردید.
در خاتمه ضمن اعتراض به درج خبر فوق اعلام می‌دارم سرویس کارگری خبرگزاری ایلنا که حامی و پل ارتباطی کارگران محترم و زحمتکش این مرز وبوم می‌باشد با درج چنین اخباری که هیچ وجاهت قانونی ندارند علاوه بر اینکه باعثتحریک افکار عمومی می‌گردد هیچ سودی برای کارگران ندارد. ضمنا عطف به مذاکرات انجام شده قرار بوده درج هر گونه خبر از مجتمع با هماهنگی روابط عمومی انجام شود متاسفانه در قسمت اول خبر هیچ هماهنگی و اطلاع رسانی با این امور نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز