خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای:

در حوزه ایمنی و بهداشت کار نقش قانونگذاری و نظارت بسیار ضعیف است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۱۹۹

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: نقش رگولاتوری و سیاستگذاری در حوزه ایمنی و بهداشت کار بسیار ضعیف است، تولید مناسب قوانین، دستورالعمل و نظارت بر اجرا در این حوزه نداشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (28 آوریل) با مشارکت تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، دولت و نمایندگان مجلس و کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به همت انجمن متخصصین بهداشت حرفه ای ایران برای بررسی رفع موانع و ارتقاء فرهنگ و رشد محیط کار ایمن و بهداشت و حرفه‌ای صبح امروز برگزار شد.

سمیه گلپور (رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران) در ادامه این نشست با تبریک هفته کارگر اظهار کرد: شعار امسال سازمان جهانی کار یک شعار بنیادین و قوی برای سال جاری است. ما ناشی از رشد حوادث ناشی از کاری هستیم که جان کارگران را تهدید می‌کند.

وی افزود: نقش رگولاتوری و سیاستگذاری در این فضا بسیار ضعیف است و ما تولید مناسب قوانین و دستورالعمل اجرایی و نظارت بر حسن اجرا در این حوزه را به خوبی نداشتیم.

این فعال کارگری تصریح کرد: متاسفانه به صورت خاص برای نمونه در حوزه ساختمان سازی بسیاری از اصول بهداشت حرفه‌ای و ایمنی شغلی رعایت نمی‌شود.

گلپور تاکید کرد: با تاسف زیاد باید بگوییم به دلیل ضعف صنعت بیمه و مشکل مبنایی آن در رابطه با بیمه گذار و بیمه شده، در زمینه حوادث و عوارض بهداشتی دچار مشکل هستیم.

وی پیشنهاد داد: به عنوان نماینده کارگری پیشنهاد می‌کنم در یک فضای سه جانبه بین نمایندگان کارگری و کارفرمایی و دولت، یک مجموعه تصمیم جدی برای ارتقای سطح ایمنی و بهداشت حرفه‌ای بدون توجه به مسئله سود و با محوریت جان نیروی انسانی بگیریم. ما با وجود پیری جمعیت و کاهش نرخ رشد از نیروی کار موجود مانند طلا باید به جان و سلامت نیروی کار موجود نگاه کنیم و اگر تخصصی وارد نشویم، جمعیت نیروی کار ما کم خواهد شد.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در پایان تصریح کرد: حتی خود شرکت‌های بیمه‌ای ما به دلیل کثرت حوادث کار ما به دلیل هزینه‌هایش تمایلی به ورود به این حوزه ندارند و تعداد حوادث ما رو به فزونی می‌رود و ما در سطح ملی و جهانی باید در این حوزه حفاظت از جان نیروی انسانی حرفی برای گفتن در مجامع داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز