خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف ایران در وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای مطرح کرد:

رعایت اصول بهداشت حرفه‌ای و ایمنی به سود کارفرماست / در ارتقای ایمنی و بهداشت با مقاومت مالکین ساختمان‌های تولیدی ناایمن هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۱۸۹

رییس اتاق اصناف ایران گفت: باید آموزش و رعایت ایمنی یک سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (28 آوریل) با مشارکت تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، دولت و نمایندگان مجلس و کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به همت انجمن متخصصین بهداشت حرفه ای ایران برای بررسی رفع موانع و ارتقاء فرهنگ و رشد محیط کار ایمن و بهداشت و حرفه‌ای صبح امروز برگزار شد.

قاسم نوده فراهانی (رئیس اتاق اصناف ایران) در این نشست اظهار کرد: یکی از نشانه‌های فعالیت یک جامعه سالم، کار نیروی کار آن جامعه در شرایط سالم است و با عملکرد اقتصادی ارتباط محکمی با رعایت ایمنی و بهداشت وجود دارد. هرچه سلامت روان و جسم نیروی کار جامعه بیشتر حفظ شود، بهره‌وری کار نیز بیشتر خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از مخاطرات مانند مواد شیمیایی درون محیط کار و شرایط آب و هوایی و خطرات مشاغل خاص مثل تراشکاری به شکلی است که کارگران حتما باید دارای بیمه درمانی لازم برای مدیریت درمان نتایج آن باشند.

نوده فراهانی تاکید کرد: بهداشت محیط کار و ایمنی آن برای مشتریان نیز در واحدهایی که محل کار با محل فروش در یک نقطه است، بسیار اهمیت دارد. آموزش و رعایت ایمنی یک سرمایه گذاری باید در نظر گرفته شود که به کاهش هزینه و سود بیشتر می‌انجامد و باید نگاه کارفرمای ما نیز در مورد پیشگیری و رعایت قوانین اصلاح شود.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: نیروی کار و کارفرما باید با علم روز پیش برود. عوامل زیان آور محیط کار را باید شناسایی کرد و برای این نیاز به حضور کارشناس این حوزه در محیط کار را داریم. آب و فاضلاب و پسماند محیط کار باید مدیریت شود و بازرسی‌ها به صورت دوره‌ای از محیط کار لازم است.

این فعال کارفرمایی تصریح کرد: ایمنی الکتریکی و مدیریت دما در محیط کار و ارگونومی شرایط کار بسیار اهمیت دارد که در واحدها باید رعایت شود. یک سوم جمعیت کشور زیر مجموعه اصناف است. آموزش ایمنی با همکاری آتش نشانی معمولا برای صنوف اجباری است اما کار هنوز در بسیاری از واحدها عقب است. ما به بسیاری از واحدها درباره ایمن سازی محل کارشان و فعالیت در بافت فرسوده هشدار دادیم اما به دلیل مقاومت مالکین ساختمان‌های نا ایمن موفق به اجرای نکات ایمنی نشدیم که در این حوزه نیازمند ورود دولت و مسئولین هستیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز