خبرگزاری کار ایران

قائم مقام خانه صمت در وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای:

باید تلاش شود اثر تولید و کار بر تشدید تغییرات اقلیمی به حداقل برسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۲۰۳

قایم مقام خانه صمت،. گفت: مشکل این است که مناسبتی و سالانه با موضوع ایمنی و بهداشت حرفه‌ای محیط کار برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (28 آوریل) با مشارکت تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، دولت و نمایندگان مجلس و کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به همت انجمن متخصصین بهداشت حرفه ای ایران برای بررسی رفع موانع و ارتقاء فرهنگ و رشد محیط کار ایمن و بهداشت و حرفه‌ای صبح امروز برگزار شد.

آرمان خالقی (قائم مقام خانه صنعت معدن تجارت ایران) در این نشست مجازی اظهار کرد: ما به بسیاری از نکات بهداشتی و ایمنی در حوزه کار دقت نمی‌کنیم. بسیاری می‌دانند چه موانعی در سال‌های گذشته برای توسعه بهداشت حرفه‌ای وجود دارد. اما مشکل ما این است که ما تنها به صورت مناسبتی و سالانه با بهداشت حرفه‌ای و ایمنی برخورد می‌کنیم. درصورتی که ارتباط ما صاحب نظران در این حوزه باید پیوسته باشد.

وی ادامه داد: ظرفیت اتاق بازرگانی در زمینه بهداشت حرفه‌ای و ایمنی نیز خوب است که باید استفاده شود. ما در بین تشکل‌های کارفرمایی به منظور حل مشکلات فی مابین یک شورای راهبردی مشترک بین هر پنج تشکل‌ کارفرمایی داشته باشیم و به اعلام نظر برسیم.

خالقی تاکید کرد: شعار امسال سازمان جهانی کار درباره تحولات اقلیمی تدافعی است. ما می‌دانیم که گرم شدن زمین و فرسایش خاک و آلودگی به خاطر مداخلات بشر است. لذا همه ما در تخریب محیط زیست و تحقق تحولات اقلیمی مسئولیت داریم. رویکرد انفعالی این است که از این مشکلات فرار کنیم. اما باید بگوییم که ما به عنوان کارفرما، دولت و کارگر باید تلاش کنیم که آسیب به محیط زیست و تشدید عوامل بروز تحولات اقلیمی را به حداقل برسانیم.

این فعال کارفرمایی تصریح کرد: باید واحدها را برای تغییرات اقلیمی آماده کرد. در ایران ما نیازمند مراقبت دربرابر خشکسالی و فرونشست زمین و خالی شدن زمین از سفره‌های آبی هستیم. برای مسائلی مثل این و دیگر مباحث مشابه کارفرمایان باید متخصصین ایمنی و بهداشت حرفه‌ای یا حداقل مشاورین را بکار بگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز