خبرگزاری کار ایران

اعتصاب کارگران معدن کوشک وارد سومین روز شد / پیگیری خواسته‌های کارگران توسط فرمانداری بافق

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۵۹۳

«با توجه به اینکه بیش از ۲۰۰ کارگر این معدن، نزدیک به ۳ روز است دست از کار کشیده‌اند، با اداره کار شهرستان بافق و فرمانداری این شهرستان مشکلات را مطرح کردیم و قرار است ظهر امروز با حضور در جمع کارگران اعتصاب کننده به وضعیت آن‌ها رسیدگی کنند».

به گفته منابع کارگری ایلنا در استان یزد اعتراض صنفی بیش از ۲۰۰ کارگ معدن کوشک امروز وارد سومین روز خود شده است.

یکی از اعضای شورای اسلامی کار معدن کوشک با اعلام این خبر دربارهٔ پیگیری مطالبات کارگران معترض به ایلنا گفت: با توجه به اینکهبیش از ۲۰۰ کارگر این معدن، نزدیک به ۳ روز است دست از کار کشیده‌اند، با اداره کار شهرستان بافق و فرمانداری این شهرستان مشکلات را مطرح کردیم و قرار است ظهر امروز با حضور در جمع کارگران اعتصاب کننده به وضعیت آن‌ها رسیدگی کنند.

این فعال کارگری در ادامه گفت: از صبح امروز بیش از ۲۰۰ کارگر این معدن برای سومین روز متوالی به اعتراض صنفی خود ادامه داده‌اند و امیدواریم که با مداخله اداره کار و فرمانداری بافق هرچه زود‌تر به وضعیت پرداخت حقوق و معوقات این کارگران رسیدگی شده و کارگران به کار خود بازگردند.

در عین حال یک کارگر دیگر این معدن در گفتگو با ایلنا از عدم پیگیری مطالبات این کارگران توسط کارفرما خبرداد و گفت: صبح امروز به ما خبر دادند که کارفرما وعدهٔ پرداخت حقوق و دستمزد کارگران را به شرط پایان اعتصاب داده و این در حالی است که معوقات مزدی تنها بخشی از خواسته‌های کارگران است.

این فعال کارگری اضافه کرد: علاوه بر پرداخت دستمزد معوقه باید تکلیف سایر مطالبات به تعویق افتاده دیگری همچون مزایای طبقه بندی مشاغل، حق لباس و تجهیزات ایمنی و ارتقاء کیفیت خدمات ایمنی معدن مشخص شود.

گفتنی است بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران معدن کوشک بافق به دلیل عدم پرداخت ۳ ماههٔ حقوق و معوقات و عدم توجه کارفرما به خواسته‌های صنفی کارگران به نشانه اعتراض از ابتدای هفتهٔ جاری دست از کار کشیده‌اند.

به گفتهٔ کارگران معرتض، علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته هنوز پاسخ روشنی از سوی کارفرما مبنی بر رسیدگی قطعی به خواسته‌‌هایشان صورت نگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز