خبرگزاری کار ایران

یک کارگر معترض تشریح کرد:

دلایل تجمع کارگران پتروشیمی ایلام مقابل مجلس

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۰۴۷

«ادامه ممانعت کارفرما از ورود بیش از صد کارگر اخراجی پتروشیمی ایلام به کارخانه و پرداخت مطالبات ۵۰ میلیون تومانی آن‌ها باعثشد این کارگران صبح امروز(یکشنبه ۲۵ آبان) مقابل مجلس تجمع کنند تا صدای اعتراض‌شان را به گوش نمایندگان برسانند.»

ادامه ممانعت کارفرما از ورودبیش از صد کارگر اخراجی پتروشیمی ایلامبه کارخانه و پرداخت مطالبات ۵۰ میلیون تومانی آن‌ها باعثشد این کارگران صبح امروز(یکشنبه ۲۵ آبان) مقابل مجلس تجمع کنند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع امروز که نخواست نامش فاش شود با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: کارفرمای پتروشیمی ایلام علی رغم حکم اداره کار مبنی بر بازگشت به کار کارگران از ورود آنان به کارخانه ممانعت می‌کند. او در عین حال از پرداخت مطالبات ۵۰ میلیون تومانی کارگران با وجود اجراییه دادگستری سرباز می‌زند. همین موضوعات باعثشد که کارگران پتروشیمی ایلام صبح امروز مقابل مجلس تجمع کنند.

او با اشاره به گذشت بیش از سه ماه از ممنوعیت ورود بیش از صد کارگر اخراجی پتروشیمی ایلام به کارخانه افزود: در پی مذاکره بی‌نتیجه نمایندگان کارگران با مدیران میانی پتروشیمی ایلام و مقامات محلی در تاریخ ۱۶ مهر ماه، ما یکبار دیگر از طریق بخشداری چوار(منطقه‌ای که پتروشیمی ایلام آنجا واقع شده است) با کارفرما مکاتبه کردیم اما او این مکاتبه را نیز بی‌پاسخ گذاشت. حتی چندین بار به صورت حضوری به کارخانه مراجعه کردیم اما کارفرما هر بار از ورود ما به کارخانه ممانعت کرد.

او در ادامه بیان کرد: وقتی که به صورت تلفنی پیگیر مطالبات خود شدیم به ما گفته شد اجراییه دادگستری را بیاورید تا مطالباتتان پرداخت شود. اجراییه دادگستری را هفته پیش از شعبه‌های ۲ و ۳ دادگاه حقوقی ایلام گرفتیم و یک نسخه را به کارفرما تحویل دادیم. این اجراییه از طریق کلانتری محل هم به او ابلاغ شده اما باز هم از پرداخت مطالبات ما سرباز می‌زند.

این کارگر معترض با اشاره به حکم اداره کار مبنی بر الزام کارفرما برای انعقاد قرارداد مستقیم با کارگران اخراجی، گفت: کارگران آمادگی دارند در صورت تضمین امنیت شغلی با پیمانکار قرارداد امضاء کنند. البته ما با این شرط به امضای قرارداد با پیمانکار تن می‌دهیم که مدت زمان قرارداد کارمان کمتر از یکسال نباشد و امنیت شغلی‌مان در صورت تعویض پیمانکار به خطر نیافتد اما کارفرما می‌گوید با ما قرارداد کار یک ماهه یا در نهایت ۴۵ روزه منعقد می‌کند.

او با مثبت ارزیابی کردن عملکرد اداره کار ایلام در ماجرای تلاش کارفرما برای اخراج کارگران پتروشیمی ایلام از بی‌تفاوتی سایر مقامات دولتی این منطقه نسبت به سرنوشت کارگران انتقاد کرد.

او در پایان ضمن اشاره به دیدار نمایندگان کارگران با «احمد شوهانی» و «علی‌محمد احمدی» از نمایندگان استان ایلام در مجلس، گفت: ما با این دو نماینده مجلس دیدار کردیم اما آنها فقط قول پیگیری دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز