خبرگزاری کار ایران

یك مقام كارگری در استان فارس مطرح كرد:

۲۰۰ کارگر تعدیلی آزمایش مرودشت در انتظار بازگشت به کار

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۴

دولت برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران و نیز تامین اعتبار بازگشایی کارخانه آزمایش مرودشت حدود 2/5 میلیارد تومان اعتبار تعیین کرده است اما سهامدار و مالک اصلی کارخانه هنوز هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده‌اند.

مسوول کانون شوراهای اسلامی کار استان فارس گفت: با وجود همکاری مسئولان استانی برای بازگشایی کارخانه آزمایش مرودشت، سهامداران این کارخانه تمایلی به راه‌اندازی مجدد این واحد تولیدی ندارند و به همین خاطر در حدود ۲۰۰ کارگر کارخانه آزمایش مرودشت از حدود دو ماه پیش به دلیل تعطیلی کارخانه بیکار شده‌اند.
مهرزاد مویدی در این باره به ایلنا گفت: درحال حاضر دولت برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران و نیز تامین اعتبار بازگشایی کارخانه آزمایش مرودشت حدود ۵/۲ میلیارد تومان اعتبار تعیین کرده است اما سهامدار و مالک اصلی کارخانه هنوز هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده‌اند.
وی افزود: دو هفته پیش در جلسه‌ای که با حضور معاون وزیر صنایع، نماینده مرودشت در مجلس، مسئولان استانداری، ‏ ادارات کار و تامین اجتماعی فارس و نیز مقامات فرمانداری مرودشت و نمایندگان کارفرما و کارگران برگذار شد، با پرداخت تسهیلات به این کارخانه موافقت شد.
این مقام کارگری افزود: با وجود مساعدت مسئولان استانی کارخانه همچنان تعطیل است.
مویدی با بیان اینکه کارخانه آزمایش مرودشت در زمینه تولید لوزام سرمایشی و گرمایشی منزل مانند یخچال‏، بخاری و... فعالیت دارد؛ گفت: این کارخانه که زیر نظر گروه پیام اداره می‌شود در گذشته نزدیک به هزار کارگر داشت.
به گفته مسئول شوراهای اسلامی کار استان فارس کارگران آزمایش مرودشت از زمستان سال گذشته حقوق طلبکار هستند و همچنین تمدید بیمه تکمیلی آن‌ها از دو سال پیش متوقف شده‌است.
وی گفت: تعطیلی کارخانه آزمایش مرودشت درحالی است که شعبه دیگر این واحد تولیدی در تهران همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز