خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در منطقه خبر داد:

تأخیر ۴ ماهه در پرداخت حقوق کارگران آذر خاک در پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۰۳

چکیده: «این ۱۵۰ کارگر با سوابق ۴ تا ۱۳ سال کار در بخشهای لوله گذاری، جوشکاری، نگهداری از ماشین آلات و انبارداری با شرکت آذر خاک قرار داد همکاری دارند.»

یک فعال کارگری در منطقه پارس جنوبی از تعویق ۴ ماه حقوق ۱۵۰ کارگر شرکت «آذر خاک» از شرکتهای پیمانکاری فاز ۱۳ پارس جنوبی خبر داد.

«عبدالرضا روحی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: شرکت پیمانکاری آذر خاک از پیمانکاران وابسته به شرکت «پتروپایدار ایرانیان» که مجری طرح توسعه فاز ۱۳ منطقه پارس جنوبی است، ۴ماه است که به دلایلی نامشخصی حقوق کارگران را نپرداخته است. 
روحی با بیان اینکه این کارگران با سوابق۴ تا ۱۳ سال کار در بخشهای لوله گذاری، جوشکاری، نگهداری از ماشین آلات و انبارداری با شرکت آذر خاک قرار داد همکاری دارند افزود: گفته می‌شود یکی از دلایل تاخیر در پرداخت حقوق کارگران، کمبود منابع مالی به سبب کم شدن تعداد پروژهای در دست اجرای این شرکت پیمانکاری است.
این فعال کارگری افزود: بی‌توجه‌ای مسئولان شرکت آذر خاک به معوقات حقوقی کارگران باعث شد ۱۲۰ کارگر این شرکت در روزهای هشتم و نهم شهریور ماه در مقابل دفتر شرکت پتروپایدار و شرکت نفت و گاز پارس تجمع کنند. 

او در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه ۶۰ درصد از اجرای پروژهای گازی در فاز ۱۳ منطقه پارس جنوبی متعلق به شرکت پتروپایدار ایرانیان است، اظهار داشت: در بین کارگران شایعه شده است که این شرکت پیمانکاری علاوه بر تاخیر چهارماهه در پرداخت حقوق کارگران، قصد دارد تعدادی از نیروهای کار را نیز پس از پایان قرارداد‌کاری‌شان تعدیل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز