خبرگزاری کار ایران

همه چیز درباره آجر نسوز قرمز

همه چیز درباره آجر نسوز قرمز
کد خبر : ۱۵۱۵۴۹۲

یکی از محبوب ترین انواع آجر، آجر قرمز بوده که در ساخت سازه و بخصوص برای ساخت نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. برای ساخت این آجر، آن را به کمک مواد طبیعی قالب می زنند. سپس در بازه دمایی 1000 تا 1200 درجه سانتیگراد پخت می کنند. در این آجر ماده اکسید آهن وجود داشته و به همین دلیل آجر ظاهری زیبا و قرمز پیدا می کند. آجر نسوز صنعتی قرمز دارای کاربرد های خاص خود است. به طوری که سبب می شود که از سایر متریال ساختمانی متمایز شود. در این مطلب قصد داریم شما را از صفر تا صد با این متریال ساختمانی آشنا کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

به گزارش ایلنا، یکی از محبوب ترین انواع آجر، آجر قرمز بوده که در ساخت سازه و بخصوص برای ساخت نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. برای ساخت این آجر، آن را به کمک مواد طبیعی قالب می زنند. سپس در بازه دمایی 1000 تا 1200 درجه سانتیگراد پخت می کنند. در این آجر ماده اکسید آهن وجود داشته و به همین دلیل آجر ظاهری زیبا و قرمز پیدا می کند. آجر نسوز صنعتی قرمز دارای کاربرد های خاص خود است. به طوری که سبب می شود که از سایر متریال ساختمانی متمایز شود. در این مطلب قصد داریم شما را از صفر تا صد با این متریال ساختمانی آشنا کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

نگاهی تخصصی به آجر نسوز قرمز

آجر نسوز قرمز را به نام آجر سمیرم نیز می شناسند علت این نامگذاری این است که برای تولید آن از سنگ سمیرم استفاده می شود. استفاده از این آجر براب طرح های آمریکایی و انگلیسی بسیار رایج است. بدلیل اینکه برای پخت این آجر باید حرارتی برابر با 1200 تا 1400 ایجاد کرد، این محصول نسبت به گرما بسیار مقاوم است. همچنین بدلیل برخورداری از کیفیت بالا، به این راحتی ها از نمای ساختمان جدا نمی شود. همچنین از آجر نسوز قرمز می توان به عنوان یکی از مناسب ترین متریال ساختمانی در نقش عایق سرما و گرما یاد کرد. طوری که انرژی مصرفی ساختمان به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

آجر نسوز صنعتی دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

برای تهیه آجر نسوز صنعتی باید از خاک رس استفاده کرد. همانطور که در ابتدای مطلب خدمت شما گفتیم بدلیل وجود اکسید آهن در این آجر، رنگ آن قرمز است. دانه بندی این آجر خاص بوده و شدت این دانه بندی سبب تنوع بالای این آجر می شود. همچنین بدلیل ترکیب خاصی که این متریال ساختمانی دارد، مقاومت خاصی از خود نسبت به رطوبت و آلودگی نشان می دهد. آجر نسوز صنعتی قرمز بدلیل همین ویژگی، مورد توجه مهندسان و سازندگان ساختمان قرار گرفته است.

از سوی دیگر بدلیل اینکه در ساخت این محصول از مواد طبیعی استفاده می شود، سازگاری بالایی را با محیط زیست داراست. طوری که می توان در معماری های بیوفیلیک و پایداری شاهد استفاده از آن بود. نوع دیگری از آجر نسوز قرمز وجود دارد که در خود دارای پودر سنگ شیل میکرونیزه است. این ماده جای خاک رس را گرفته است. بدلیل بکارگیری این ماده، آجر نسوز دارای مقاومت بالایی می شود. اینکه رنگ این آجر چه درجه ای از قرمزی را دارا می باشد، وابسته به دمای پخت آن است.

آشنایی با انواع آجر نسوز قرمز

همه چیز درباره آجر نسوز قرمز

آجر های قرمز را می توان در طیف رنگی گسترده; از روشن تا تیره یافت. علت این تنوع، میزان اکسید آهنی است که در آن نهفته می باشد. همچنین دمای کوره هنگام پخت آجر هم در این باره نقش دارد. وابسته به دمایی که کوره در زمان پخت دارد، این رنگ می تواند روشن و یا تیره باشد. البته آجر نسوز صنعتی که در کوره های مخصوص صنعتی پخته می شود، از نظر رنگی دارای ظاهر یکدستی می باشد.

نصب با ملات نسوز

 می توانید برای نصب این آجر از موادی مانند چسب یا ملات نسوز کمک بگیرید.

به عنوان یک قاعده کلی بدانید که میزان سرخی این آجر، به میزان اکسید آهن آن وابسته است. آجر نسوز قرمز را می توان به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی کرد. مهم ترین این دسته بندی ها را در لیست زیر آورده ایم:

  • آجر قرمز Firebrick : در ترکیب این آجر مواردی مانند ماسخ، خاک رس، آهک، اکسید آهن و منیزیم وجود دارند. می توان این نوع آجر را از قدیمی ترین ها در حوزه خود دذانست. برای تولید انواع کوره، تنور و دیگ های صنعتی، از این آجر استفاده می شود. علت استفاده از این آجر نسوز صنعتی این است که تحمل دمای بالایی را داراست.
  • آجر طبیعی قرمز : برای تولید این آجر ها باید به سراغ خاک های رسی رفت که رنگ قرمز دارند. برای ساخت دیوار، کف و نمای ساختمان می توان از این آجر ها استفاده کرد.
  • آجر کلینکر قرمز Clay Brick : آجر های سفالی قرمزی هستند که محبوبیت خاصی دارند. برای ساخت دیوار، نما و کف برای این دسته از آجر ها استفاده می شوند.
  • آجر بلوک قرمز : آجر بلوک قرمز متریالی سفالی دارد و ابعادی نسبتا بزرگ داراست. استفاده از این محصول در فرایند دیوارچینی بسیار محبوب هستند.
  • آجر نمای قرمز Face Brick : این آجر ها اختصاصا برای نمای ساختمان کاربرد دارند. کیفیت رنگ این آجر ها نیز مثال زدنیست.

آجر نسوز قرمز چه کاربردی دارد؟

برای ساخت بخش های مختلفی از ساختمان می توان از آجر قرمز استفاده کرد. مهم ترین این کاربرد ها به شرح زیرند:

  • این محصول بدلیل مقاومت گرمایی بالایی که دارد، در ساخت دیوار کاربرد دارد.
  • بدلیل مقاومت این محصول دربرابر فشار و سایش، برای کف سازی از آن استفاده می شود.
  • بدلیل مقاومت بالای حرارتی که این محصول داراست، برای ساخت کوره و تنور از آن استفاده می شود.
  • این محصول قرمز رنگ با رنگ های دیگر می تواند نمای زیبایی ایجاد کند. به طوری که برای طراحی داخلی هم از آن استفاده می شود.

برای انتخاب آجر نسوز قرمز با کیفیت چه کنیم؟

همه چیز درباره آجر نسوز قرمز

در صورتی که قصد دارید آجر نسوز قرمز با بهترین کیفیت را انتخاب کنید، باید به چند فاکتور توجه کنید. از مهم ترین این فاکتور ها می توان به رنگ، شکل، سطح، وزن و همچنین میزان جذب آب می باشد. یک آجر قرمز رنگ باکیفیت، دارای ظاهر و رنگی یکدست و بی لکه است. به طوری که صاف دارند.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل درباره آجر قرمز نسوز برای شما صحبت هایی را مطرح کردیم. این آجر از نظر مواد سازنده اولیه، رنگ و شیوه پخت دارای تفاوت با سایر انواع آجر هستند. می توان استفاده از این آجر را به خوبی در بخش های مختلف ساختمان سازی دید. برای نمونه می توان به دیوارچینی و همچنین طراحی داخلی و ... اشاره کرد. این محصول وابسته به خلوص و همچنین ویژگی های فیزیکی و ظاهری قیمت های مختلفی دارد. از اینکه تا پایان مطلب ما را همراهی کردید، از شما ممنونیم. آجر نسوز ص

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز