خبرگزاری کار ایران

شرکت «کاله» و ادعای ۲ میلیارد دلاری صادرات لبنیات

شرکت «کاله» و ادعای ۲ میلیارد دلاری صادرات لبنیات
کد خبر : ۱۵۲۷۸۶۴

لبنیات، از جمله مواد غذایی بسیار بااهمیت در سفره غذایی جامعه است که تامین مناسب آن باعث ارتقاء سطح سلامت جسمی و به تبع آن سلامت روحی و روانی افراد جامعه می‌شود و از طرفی با توجه به وجود بازارهای هدف صادراتی می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال‌زایی و کسب منابع ارزی بیشتر نیز باشد.

به گزارش ایلنا، وجود صنایع لبنی مطمئن که بتواند فرآورده‌های مختلف لبنی را به‌صورت بهداشتی و باکیفیت مناسب تولید کند از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر سرمایه‌گذارانی اقدام به فعالیت در این حوزه کنند باید مورد تقدیر و حمایت قرار گیرند.

در ایران نیز با توجه به نیازهای این صنعت، شرکت‌های مهم و معتبری در صنایع لبنی شکل گرفته‌اند که بخش قابل توجهی از شیر خام را از دامداران خریداری کرده و انواعی از محصولات لبنی را تولید و به بازارهای داخلی و بعضا صادراتی عرضه می‌ کنند که یکی از خوشنام‌ترین این شرکت‌ها «کاله» است.

جایگاه ۴۸​ جهانی

آنگونه که در پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت کاله آمده است: «برند کاله باهدف بهبود و ارتقاء سطح سبد غذایی مردم ایران در سال ۱۳۶۶ تأسیس شد. نتیجه فعالیت‌های انجام‌شده در این مجموعه طی سال‌های گذشته، این برند را در جایگاه ۴۸ صنایع غذایی در جهان قرار داد. (به گزارش یورو مانیتور) در طول ۷ سال برند محبوب صادرکنندگان نمونه در فرآورده‌های لبنی ایران نیز شد.

کاله امروز بیش از ۲۵۰۰ تن شیر روزانه دارد؛ که این موضوع باعث تولید روزانه بیش از ۲۶۵۰ تن انواع فرآورده‌های لبنی می‌شود. در این فرآیند تولید، ۴۰۰۰ نفر به‌صورت روزانه در بخش‌های مختلف فعالیت دارند تا محصولات نهایی به‌دست مصرف‌کنندگان برسد».

برندهای زیرمجموعه

در زیرمجموعه شرکت کاله برندهای مختلف لبنی ثبت شده‌اند که محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند. برندهایی از جمله: سون، سوکافه، سلینو، ناری، دلیس، ماجان، آنا، لاکتیویا که برندهای شناخته شده سفره غذایی خانوارها محسوب می‌شوند، همه در زیرمجموعه کاله قرار دارند و محصولاتی مختلف لبنی مانند: ماست، بستنی، پنیر، دسر، شیر، سس، خامه، نوشیدنی، غذای سلامت، مکمل ورزشی، کره و کشک به مشتریان عرضه می‌کنند.

پتانسیل‌های صادراتی

یکی از اقدامات اساسی و مهم شرکت کاله حضور در بازارهای صادارتی و ارز آوری قابل توجه برای کشور  است و در تلاش است با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، سهم خود را از صادرات لبنیات کشور، افزایش دهد.

غلامعلی سلیمانی، از کارآفرینان شناخته شده صنایع لبنی و بنیانگذار برند «سولیکو کاله» تقریبا دو سال قبل در جایی عنوان کرد بود که اگر برخی شرایط و زیرساخت‌ها ازجمله ایجاد یک پالایشگاه شیر فراهم شود، این شرکت توانایی صادرات سالانه دو میلیارد دلار محصولات لبنی را خواهد داشت».

با توجه به این صحبتهای این کارآفرین دو میلیارد دلار، رقم بسیار قابل توجهی است و فکرش را بکنید که می‌تواند باعث چه شکوفایی عظیمی در صنعت دامپروری، صنایع لبنی و تمامی صنایع و کسب و کارهای مرتبط با آن شود.

از طرفی با توجه به سابقه قابل قبول این فعال و کارآفرین، لازم است که صحبت وی مورد توجه مسئولان و متولیان امر قرار گیرد. لااقل ارزش این را دارد که صحبت‌های این فعال اقتصادی شنیده و ادعای مطرح شده توسط او را در مراجع ذیصلاح بررسی کنند تا چنانچه گفته‌های وی امکان عملیاتی شدن دارد، شرایط لازم برای این امر فراهم شود تا کشور از مزایای آن بهره‌مند شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز