خبرگزاری کار ایران

جعبه آتش نشانی استاندارد از کجا بخرم؟

جعبه آتش نشانی استاندارد از کجا بخرم؟
کد خبر : ۱۵۲۷۰۷۶

حریق یکی از حوادث غیرمترقبه‌ای است که در یک لحظه پدیدار می‌شود و در عرض چند ثانیه می‌تواند خسارات جانی و مالی فراوانی ایجاد کند. گاهی آتش چنان شعله می‌کشد و گسترده می‌شود که مهار کردن آن کار آسانی نخواهد بود.

اگرچه آتش‌نشان‌ها با نهایت ایثار درحال خدمت‌رسانی به مردم هستند، اما همیشه یک اقدام پیش‌گیرانه یا حتی کنترل حریق در ثانیه‌های ابتدایی می‌تواند از بروز خسارات جبران‌ناپذیر جلوگیری کند. به‌عنوان مثال، جعبه آتش نشانی یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی است که می‌تواند ایمنی ساختمان‌ها در برابر گسترش حریق را بالا ببرد. اگر به فکر خرید چنین تجهیزاتی برای ساختمان هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا به معرفی بهترین مرجع خرید فایرباکس بپردازیم.

جعبه آتش نشانی چیست و انواع آن کدام‌اند؟

این روزها برای آن‌که مجوز پایان کار به هر سازه‌ای داده شود، می‌بایست برخی از تجهیزات ایمنی در آن سازه وجود داشته باشند. این موضوع به افزایش سطح امنیت و جلوگیری از بروز حوادث جبران‌ناپذیر کمک می‌کند. اگر می‌خواهید در هر شرایطی برای مقابله با آتش آماده باشید، جعبه آتش نشانی یک ابزار ضروری برای شماست. این جعبه‌ها امکانات اولیه برای اطفاء حریق را در اختیارتان قرار می‌دهند و به‌راحتی می‌توانید به کمک آن‌ها، آتش را زمانی‌که یک شعله کوچک است، مهار کنید. به این ترتیب از گسترش آتش به نقاط دیگر ساختمان جلوگیری خواهید کرد.

مزیت اصلی این جعبه‌ها سهولت در استفاده از آن‌هاست. برای آن‌که بتوانید از این جعبه‌ها استفاده کنید، نیاز به مهارت خاصی نخواهید داشت و هر کسی به‌راحتی می‌تواند از محتویات جعبه برای مهار آتش استفاده کند. این جعبه‌ها انواع مختلفی دارند که بسته به نیاز هر ساختمان، می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب کرد.

جعبه آتش نشانی تک کابین

ساده‌ترین نوع جعبه آتش‌نشانی، از نوع تک کابین است. این جعبه‌ها دارای یک محفظه برای نگهداری از شلنگ آتش نشانی هستند. در این محفظه یک قرقره قرار گرفته است و شلنگی به طول ۲۰-۳۰ متر، دور آن پیچیده شده است. این شلنگ‌ها باید به منبع آب در ساختمان متصل شوند تا به هنگام بروز حادثه با فشردن اهرم، آب جاری و حریق اطفاء شود. برای ساختمان‌های نه‌چندان بزرگ به‌منظور افزایش ایمنی، می‌توان از این جعبه‌ها استفاده کرد. طبیعتاً قیمت جعبه آتش نشانی تک کابین نسبت‌به انواع دیگر، ارزان‌تر است.

جعبه آتش نشانی دو کابین

جعبه آتش‌نشانی دو کابین یکی دیگر از انواع جعبه‌هاست که کمی مجهزتر است و امکانات بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. در این جعبه‌ها علاوه‌بر شلنگ آتش‌نشانی و قرقره، محفظه‌ای هم برای قرار دادن کپسول تعبیه شده است. کپسول آتش‌نشانی هم یک گزینه مناسب برای مهار کردن آتش‌سوزی در مراحل ابتدایی آن است. استفاده از این ابزار آسان است و به‌راحتی می‌توان با کشیدن ضامن، آتش را مهار کرد. اگر می‌خواهید ساختمان را بیشتر از لحاظ ایمنی تجهیز کنید، یک جعبه آتش نشانی دو کابین انتخاب مناسبی برای شماست. قیمت جعبه آتش نشانی دو کابین نسبت‌به نوع تک کابین گران‌تر است؛ اما به همان نسبت می‌تواند کاربردی‌تر هم باشد. برای خرید فایرباکس باید به ابعاد جعبه آتش نشانی هم توجه داشته باشید. انواع دو کابین ممکن است برای هر ساختمانی مناسب نباشند.

مجموعه نیکوکار؛ معتبرترین مرجع خرید تجهیزات آتش‌نشانی

اگر قصد خرید جعبه آتش نشانی را دارید، باید آن را از مرجع اصلی و معتبر آن خریداری کنید. ازآنجاکه تجهیزات آتش‌نشانی نقش مهمی در حفظ جان افراد و به حداقل رساندن خسارات دارند، کیفیت آن‌ها باید با نهایت دقت موردبررسی قرار بگیرد.

مرکز فروش تجهیزات آتش‌نشانی و ایمنی نیکوکار یکی از معتبرترین مراجعی از است که فعالیت خود را از سال ۱۳۶۶ آغاز کرده است و طی این سال‌ها همواره بهترین تولیدات را در اختیار مشتریان قرار داده است. هر نوع تجهیزات آتش‌نشانی که درنظر داشته باشید، توسط این مجموعه تولید می‌شود و همگی آن‌ها هم از استانداردهای جهانی پیروی می‌کنند. به همین خاطر است که امروزه مجموعه نیکوکار با بیش از ۲۰۰ مشتری از سازمان‌های مطرح همکاری می‌کند.

شماره تماس سفارش و مشاوره: 02166973956 - 09356407035

همه‌روزه ۱۲۰ جعبه آتش‌نشانی باکیفیت مبتنی‌بر اصول و استانداردهای جهانی در این مجموعه تولید می‌شوند که همه آن‌ها هم گارانتی یک ساله دارند. همچنین، خدمات پس‌ازفروش نیز توسط این مجموعه ارائه می‌شود که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. جالب است بدانید که این مجموعه به‌عنوان بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین تولیدکننده جعبه قرقره در خاورمیانه نیز شناخته می‌شود.

جعبه آتش نشانی استاندارد از کجا بخرم؟

ویژگی‌های جعبه آتش‌نشانی استاندارد در مجموعه نیکوکار

همان‌طور که گفتیم، تمامی جعبه‌های آتش‌نشانی در مجموعه نیکوکار با رعایت اصول و استانداردهای جهانی ساخته می‌شوند. کافیست یک نمونه از تولیدات نیکوکار را با سایر برندها مقایسه کنید تا متوجه تفاوت‌های قابل‌توجه آن‌ها شوید. با خرید جعبه آتش نشانی از این مجموعه، دیگر نگران کیفیت و کارایی نخواهید بود. آنچه در ادامه گفته می‌شود، استانداردهای جهانی جعبه آتش نشانی است که در تولیدات گروه نیکوکار هم درنظر گرفته می‌شوند.

ضخامت و جنس جعبه آتش‌نشانی

یکی از مهم‌ترین نکات در ساخت جعبه‌های آتش‌نشانی، توجه به ضخامت بدنه آن است. اگر ضخامت بدنه کم باشد، مقاومت لازم را در برابر ضربه نخواهد داشت و به‌راحتی آسیب خواهد دید؛ بنابراین، باید جعبه طوری تولید شود که در برابر آسیب‌های مختلف مقاوم باشد. حداقل ضخامت تعیین‌شده برای ورق فلزی ساخت جعبه، ۱ میلی‌متر است؛ چنانچه ضخامت کمتر از این مقدار باشد، جعبه استاندارد نخواهد بود.

از سوی دیگر جنس ورق فلزی هم بسیار مهم است. هر نوع فلزی با قطر ۱ میلی‌متر، مقاومت کافی نخواهد داشت و ممکن است به‌راحتی در برابر ضربه آسیب ببیند. بهترین جعبه آتش نشانی از جنس ورقه‌های فولادی است که می‌تواند مقاومت مطلوبی در برابر هر نوع فشار، ضربه و تنش داشته باشد.

نوع پوشش رنگ جعبه

پس از ساخت جعبه باید یک لایه رنگ روی آن اعمال شود تا علاوه‌بر زیبایی، در برابر خوردگی و فرسایش هم مقاوم شود. به همین خاطر، رنگی که روی جعبه اعمال می‌شود هم باید ویژگی‌هایی داشته باشد. رنگ‌های استاندارد نباید به‌راحتی از روی سطح پاک شوند یا در شرایط نامساعد جوی از بین بروند.

کیفیت لولا و قفل جعبه

درب جعبه آتش نشانی باید در مواقع نیاز به‌راحتی باز شود. در غیر این صورت، عملاً هیچ کاربردی نخواهد داشت. شما باید بتوانید در صورت بروز حادثه در کسری از دقیقه درب جعبه را باز کنید و به شلنگ آتش‌نشانی یا کپسول دسترسی داشته باشید. استفاده از لولا و قفل بی‌کیفیت باعث عدم‌دسترسی به ابزارهای اطفاء حریق خواهد شد. تمامی جعبه‌هایی که توسط گروه نیکوکار تولید می‌شوند، با استفاده از بهترین متریال و جزئیات تهیه خواهند شد.

استحکام قاب اصلی

درنهایت، چیزی که کیفیت محصول را تضمین می‌کند، پروسه ساخت آن است. مجموعه معتبر و باکیفیت نظیر نیکوکار که از بهترین ماشین‌آلات و نیروی انسانی متخصص بهره می‌گیرد، قطعاً درنهایت محصولات قابل‌اعتمادتری را در اختیارتان قرار خواهد داد. جعبه آتش‌نشانی باید به گونه‌ای ساخته شود که در گذر زمان، همچنان کیفیت و کارایی خود را حفظ کند.

جعبه آتش نشانی استاندارد از کجا بخرم؟

نتیجه گیری

برای آن‌که سازه‌ای را در برابر حریق ایمن کنید، درنگ جایز نیست و باید در اسرع‌وقت این کار را انجام دهید. برای خرید جعبه آتش نشانی یا هر محصول دیگر در حوزه اطفاء حریق می‌توانید وارد سایت مرکز فروش تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی نیکوکار شوید و سفارش خود را به ثبت برسانید. امکان ثبت سفارش اینترنتی محدودیت‌های جغرافیایی را از میان برداشته است و از هر جای کشور، امکان دسترسی به محصولات باکیفیت این مجموعه را خواهید داشت. همین حالا برای خرید بهترین تجهیزات آتش‌نشانی اقدام کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز