خبرگزاری کار ایران

اتوماسیون فروش و بازاریابی با استفاده از نرم افزار CRM در شرکت های بزرگ و متوسط

اتوماسیون فروش و بازاریابی با استفاده از نرم افزار CRM در شرکت های بزرگ و متوسط
کد خبر : ۱۵۰۷۸۵۹

برای سازمان‌های فروش‌محور و شرکت­های بزرگ و متوسط که نیاز به مدیریت موثر و کارآمد ارتباطات با مشتریان دارند، پلتفرم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) جزئی ضروری محسوب می­گردند. استفاده از اکسل و ثبت دستی اطلاعات، فقط تا حدودی می­تواند نیاز سازمان­ها را برآورده سازد. پیاده‌ سازی یک پلتفرم CRM می­تواند بر تمرکز یک سازمان، بر رشد، ساده‌سازی گردش کار و بهینه‌سازی فرآیند فروش شایانی کند.

با افزایش تعداد مشتریان و پیچیده‌تر شدن ردیابی روند فعالیت آنها، دیگر سیستم­های ساده و قدیمی شرکت نمی­تواند کارآیی سابق را داشته باشد. به همین جهت استفاده و اجرای اتوماسیون CRM بیش از پیش ضروری جلوه می­کند. اتوماسیون بازاریابی و فروش در نرم افزار CRM به فرآیند خودکارسازی عملکردهای بازاریابی، فروش و خدمات مشتری برای کمک به شرکت­ها و سازمان­ها در پیگیری ارتباط و تعامل با مشتریان می­پردازد. با اتوماسیون سی آر ام، ورود دستی و خسته‌کننده‌ی داده‌ها حذف می‌شود، بهره‌وری به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد و در زمان صرفه‌جویی می‌شود. بدین ترتیب، کارکنان می‌توانند بر روی فعالیت‌های باارزش‌تر مانند جذب سرنخ، ایجاد روابط، پرورش سرنخ‌ها و تبدیل معاملات تمرکز کنند.

اتوماسیون فروش و بازاریابی با استفاده از نرم افزار CRM در شرکت های بزرگ و متوسط

CRM چیست و چه کمکی می کند؟

ابزارهای نرم افزاری مدیریت ارتباط با مشتری، یک پایگاه داده برای تمام داده­های مشتری و ارتباط با آنها هستند. در این سیستم می­توان اطلاعات تماس، تاریخچه خرید، یادداشت‌های فروش در مورد تعاملات و مکالمات با مشتریان، سوابق پیام بین شرکت و مشتریان و موارد دیگر را ذخیره کرد.

CRM ها برای کسب و کارها مفید هستند زیرا به آنها اجازه می­دهند از تعاملات یک به یک، حداکثر استفاده را ببرند. تمام این موارد بخشی از فرآیند فروش است و به مشتری کمک می­کند تا به انتهای قیف هدایت شود. در حال حاضر در سطح جهان بیش از56 درصد از شرکت­ها، این نرم افزار را به نوعی پیاده سازی کرده­اند.

یک CRM می تواند به همسویی فروش و بازاریابی کمک کند. در نتیجه، هر دو بخش دید کلی بهتری از قیف فروش مشتری خواهند داشت و به آن‌ها کمک می‌کند تا معاملات را با کارایی بیشتری انجام دهند. CRM بحث‌ها، تعاملات، نیازها، یادداشت‌ها و اطلاعات تماس را پیگیری می‌کند.

آیا اکوسیستم تجارت ایران پذیرای سی ار ام هست؟

با توجه به رشد و توسعه اکوسیستم تجارت و ایجاد کسب و کارهای بزرگ و متوسط در ایران و نبود اطلاعات جامع از بازارهای مرتبط، بسیاری از شرکت‌ها در ایران و جهان استراتژی‌های مدیریت ارتباط با مشتری یا سی آر ام (CRM) را اجرا کرده‌اند. این نرم افزار به صاحبان کسب و کار و شرکت­های بزرگ و متوسط کمک می‌کند تا شناخت کاملی از وضعیت موجود پیدا کنند و تصمیم گیری‌های بهتری داشته باشند.

این محصول کاربردی به کسب‌وکارها کمک می‌کند داده‌های مشتریان را در بخش‌های مختلف از جمله بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش بهتر سازمان‌دهی و نگهداری کنند. در یک سیستم سی آر ام، هر کاربر دسترسی مستقیم و سریع به داده‌های مربوط به مشتریان از جمله پیش‌فاکتورها، محصولات خریداری‌شده، اطلاعات تماس و... دارد.

این پلتفرم به واحد فروش این قابلیت را می‌دهد تا سابقه تعاملات با مشتریان را ثبت کند و دید شفاف‌تری نسبت به فرصت‌های فروش داشته باشند. نرم‌ افزار سی آر ام، تمام فرآیندهای مربوط به مدیریت ارتباط با مشتری را به صورت خودکار انجام می‌دهد و به شما کمک می‌کند رفتار کاربر را در تمام مدتی که با شما تعامل داشته مورد بررسی قرار دهید.

اتوماسیون فروش و بازاریابی با استفاده از نرم افزار CRM در شرکت های بزرگ و متوسط

کدام شرکت های ایرانی از CRM استفاده می کنند؟

همانطور که گفته شد بسیاری از شرکت­های بزرگ و متوسط در سطح جهان و ایران استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری را اجرا کرده­اند. از جمله شرکت­های بزرگ ایرانی که از پلتفرم متفاوت crm الخصوص سیستم قدرتمند سی آر ام مایکروسافت در جهت بهبود مدیریت کسب و کار خود استفاده می­کنند می­توان به اسنپ، دیجی کالا، بانک سامان، دیوار و... اشاره نمود. CRM مایکروسافت از جامع ترین نرم افزار ها در راستای مدیریت یکپارچه ارتباط با مشتریان می­باشد و اکثر شرکت های پیشرو از این نرم افزار بهره می برند. در لینک اضافه شده می توانید درباره این نرم افزار بیشتر بخوانید.

انتخاب شرکت­ها و سازمان­های عنوان شده در بالا برای تهیه Crm مایکروسافت شرکت دانش پیشرو رهسام با بیش از دو دهه تجربه در حوزه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بوده است. رهسام تک، بهترین تجربه نرم‌افزار CRM را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. با توجه به تجارب موفق در صنایع و شرکت های مختلف، و نیز بهینه سازی این نرم افزار براساس نیازهای بازار ایران، رهسام تک ارائه خدماتی متمایز و شایسته را تضمین می­کند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز