خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه کفش ماشینی تهران و رئیس انجمن کفش و صنایع وابسته ایران در گفتگو با ایلنا:

اشتغال ۵۰۰ هزار نفر در صنف کفش ماشینی/ ضعف اصلی آموزش نیروی کار متخصص است

اشتغال ۵۰۰ هزار نفر در صنف کفش ماشینی/ ضعف اصلی آموزش نیروی کار متخصص است
کد خبر : ۱۵۲۴۲۹۸

رئیس اتحادیه کفش ماشینی تهران و رئیس انجمن کفش و صنایع وابسته ایران گفت: با توجه به اینکه ۵۰۰ هزار نفر در بخش تولید، توزیع، صادرات کفش ماشینی مشغول فعالیت هستند اما همچنان ضعف بزرگی در آموزش نیروی کار وجود دارد.

علی اژدرکش، رئیس اتحادیه کفش ماشینی تهران و رئیس‌انجمن کفش و صنایع وابسته ایران با بیان اینکه اتحادیه تهران نزدیک به دو هزار عضو فعال دارد که شامل تولیدکننده‌ها، عمده‌فروش‌ها و خرده‌فروش‌ها است گفت: تولیدکنندگان بزرگ کفش از زیرمجموعه‌های بخش خصوصی هستند که همگی عضو این اتحادیه بوده و مشغول فعالیت هستند.

او افزود: در حال حاضر بزرگترین چالشی که وجود دارد رکود در بازار است که باعث عدم برگشت به موقع نقدینگی شده است و تولیدکننده مجبور است تا با سود پائینی به کار خود ادامه دهد و تامین مواد اولیه نسبت به نرخ جهانی نیز گرانتر تمام می‌شود و به نسبت تولیدکنندگان کشورهای دیگر تولید کالا در ایران سخت‌تر شده است.

هزینه‌های سربار تولید در کشور

رئیس اتحادیه کفش ماشینی تهران و رئیس انجمن کفش و صنایع وابسته ایران، تصریح کرد: چالش بعدی مربوط به انرژی است که یک الی دو روز در هفته برق واحدهای تولیدی قطع می‌شود، از سوی دیگر در آن روزها هزینه‌ها، مزد کارگر، اجاره و... به عنوان هزینه‌های سربار بر روی قیمت نهایی کالا تاثیر گذاشته و باعث افزایش نرخ کالاها و گرانی در بازار شده است.

اژدرکش ادامه داد: در نهایت مجموع این چالش‌ها رکود بازار را عمیق‌تر کرده است و راهکار اصلی این است که باید دولت تمام وظایف حاکمیتی خود نظیر تامین انرژی، کمک به تامین مواد اولیه، تامین بازارهای صادراتی و ارتباط‌های جدید و بازسازی صنعت را در دستور کار خود قرار دهد.

او اضافه کرد: تولیدکننده با این نرخ دلار در کنار ایجاد اشتغال و تامین مایحتاج کشور خود با مشکلات زیادی از کمبود ارز گرفته تا ناترازی انرژی و مسائل مالیاتی روبروست و وظیفه دولت است تا این چالش‌ها را برطرف کند.

طرح از پیش شکست خورده تاسیس نیروگاه

رئیس اتحادیه کفش ماشینی تهران و رئیس انجمن کفش و صنایع وابسته ایران با اشاره به اینکه بازسازی صنعت و آموزش پرسنل را بر دوش تولیدکننده قرارداده‌ایم، افزود: این موضوع نتیجه‌ای جز کاهش ظرفیت، کاهش بهره‌وری و افزایش قیمت‌ها ندارد.

اژدرکش افزود: هر چند یک طرح مبنی بر تاسیس نیروگاه‌ها از سوی شرکت‌های صنعتی مطرح شده است اما اینکه یک کارخانه بتواند به این موضوع ورود کند امکانپذیر نیست. در وهله نخست گرفتن مجوز یک پروسه طولانی دارد و در مرحله بعدی حجم مورد نیاز سرمایه است که از چالشهای مهم به شمار می‌رود.

او خاطر نشان کرد: اینکه یک تولیدکننده کفش، باید در فکر تامین برق واحد خود باشد به هیچ وجه صحیح نیست و بخش خصوصی باید به موضوع تامین برق نیز بپردازد و توقع تامین برق از بخش خصوصی نیز یک طرح از پیش شکست‌خورده‌ است.

اشتغال ۵۰۰ هزار نفر در بخش تولید کفش ماشینی

رئیس اتحادیه کفش ماشینی تهران و رئیس انجمن کفش و صنایع وابسته ایران، با اشاره به اینکه در سطح کشوری ۵۰۰ هزار نفر در بخش تولید، توزیع، صادرات و تامین مواد اولیه مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: هر چند در بخش منابع انسانی اشتغال و پتانسیل بالایی در کشور داریم اما آموزش و پروش و آموزش عالی جایگاهی در تربیت نیرویی انسانی ندارد.

اژدرکش تاکید کرد:حتی یک رشته مرتبط نیز در سطح دبیرستان و هنرستان وجود ندارد و این تعداد ۵۰۰ هزار نفر توسط واحدهای بخش خصوصی آموزش داده شده‌اند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز