خبرگزاری کار ایران

چرا یک موتور جستجوی هوشمند برای موفقیت وب‌سایت شما ضروری است؟

چرا یک موتور جستجوی هوشمند برای موفقیت وب‌سایت شما ضروری است؟
کد خبر : ۱۳۴۶۶۲۵

شاید شما صاحب یک وب‌سایت با سابقه چندساله باشید و یا به تازگی قصد راه‌اندازی یک وبسایت برای کسب و کار آفلاین خود یا ایجاد یک بیزنس آنلاین نوپا را داشته باشید. در هر صورت یک موتور جستجو داخلی، برای تحقق اهداف شما از راه‌اندازی وب‌سایتتان ضروری است. چه سایت شما فروشگاهی باشد، چه b2b و چه یک بلاگ با رویکرد بازاریابی محتوا. در هر حال مهمترین مساله‌ای که پیش روی شماست اینست که مطمئن شوید آنچه در وب‌سایت شما وجود دارد با آسان‌ترین و سریع‌ترین شکل جستجو، به بازدیدکننده سایت نمایش داده شود. 

در این نوشته قصد داریم توضیح بدهیم که چرا یک ابزار جستجوی مجهز به هوش مصنوعی می‌تواند عملکرد سایت شما را یک پله ارتقا دهد و شما را به هدف‌های کسب و کارتان نزدیک‌تر کند:

موتور جستجوی سایت چیست و دقیقا چه می‌کند؟

موتور جستجوی سایت ابزاری است که به کاربران و بازدیدکنندگان ورودی به وب‌سایت شما کمک می‌کند در میان محتواها و محصولات عرضه شده در سایت شما جستجو (Search) کنند. اگر وارد هر وبسایتی شوید، یک کادر به علاوه یک علامت ذره‌بین را جایی معمولا در بالای صفحه نخست آن می‌بینید. ما در حال صحبت درباره این سیستم جستجو و کیفیت عملکرد آن هستیم. یک ابزار جستجوی کارامد نه تنها به محتوای درون وب‌سایت شما کمک می‌کند تا راحت‌تر دسته‌بندی و پیدا شوند، بلکه به کاربران این امکان را می‌دهد تا به طور موثرتری درون سایت شما به کاوش و جستجو بپردازند و محتواهایی را بیابند که حتی ممکن است از نظر شما بی‌اهمیت یا غیرجذاب به نظر برسند.

یک ابزار جستجوی کارامد چه چیزهایی برای کسب و کار شما به همراه می‌آورد؟

یک موتور جستجوی داخلی وب‌سایت، امتیازهایی برای کسب و کار آنلاین شما به ارمغان می‌آورد که موجب می‌شود توجه به عملکرد آن ضروری به نظر برسد و لازم باشد کسب و کارها برای بهبود آنها زمان و بودجه تخصیص بدهند:

فروش و نرخ تبدیل بالاتر: یک ابزار جستجوی خوب، نتایج متناسب‌تر و دقیق‌تری به کاربر ارائه می‌کند و این موجب می‌شود بازدیدکننده وب‌سایت با احتمال بیشتری تبدیل به مشتری شود. این به معنای نرخ تبدیل یا Conversion rate بالاتر برای وب‌سایت است که نه تنها در کوتاه‌مدت به معنای فروش بیشتر است، بلکه در بلندمدت روی سئوی سایت هم اثر مثبتی دارد؛ و خود این پدیده یعنی ایجاد یک روند موفقیت بلندمدت و پایدار.

کاهش هزینه‌های پشتیبانی: اگر بازدیدکننده سایت شما نتواند آنچه می‌خواهد را بیابد، در سناریوی بدبینانه، صفحه سایت شما را می‌بندد و به سراغ سایت‌های رقبا می‌رود؛ اما در سناریوی خوش‌بینانه با شماره‌ تلفن‌های موجود در سایت شما تماس می‌گیرد تا با اپراتورهای انسانی صحبت کند و مشاوره خرید بگیرد. خود این سناریو به معنای هزینه بیشتر خدمات پشتیبانی برای شماست. در حالیکه یک موتور جستجوی خوب، بدون دخالت عامل انسانی، آنچه کاربر می‌خواهد را به او عرضه می‌کند و او را به سوی مشتری شدن هدایت می‌کند.

افزایش وفاداری مشتریان و بهبود تجربه کاربری: اگر کاربر شما یک خرید از سایت شما داشته باشد و تبدیل به یک مشتری شده باشد، باز هم تضمینی وجود ندارد که تا ابد مشتری شما باقی بماند. در اینجا بحث وفادارسازی مشتری و برگرداندن او به چرخه خریدهای بعدی مطرح می‌شود. ابزار جستجوی موثر می‌تواند همچنان با عرضه نتایج مرتبط به کاربر شما، با بهبود تجربه کاربری (UX او را متقاعد به خریدهای بعدی کند و او را تبدیل به یک مشتری وفادار کند. 

چرا یک موتور جستجوی هوشمند برای موفقیت وب‌سایت شما ضروری است؟

هوش مصنوعی چگونه موتور جستجو سایت شما را هوشمند می‌کند

وقتی از یک موتور جستجوی کارامد صحبت می‌کنیم منظورمان ابزار جستجویی است که در آن از فناوری هوش مصنوعی یا AI استفاده شده باشد. چنین ابزاری عملکردی دارد که آن را از نمونه‌های قدیمی و سنتی خود متفاوت می‌کند و می‌تواند با شانس بیشتری، کاربر را به خواسته‌اش برساند.

عملکرد یک موتور جستجو هوشمند :

شناخت کاربر و نیازهای او: یکی از فناوری‌های زیرمجموعه هوش مصنوعی، «یادگیری ماشین» یا Machine learning است. در این فناوری، ابزار جستجوی شما می‌تواند در گذر زمان رفتار ویژه هر کاربر و مجموعه کاربران را در گذر زمان تحلیل کرده و با استخراج الگوهای رفتارهای آنان، پیشنهادهای دقیق و موثری را به کاربران ارائه دهد. این به معنای آن است که کاربران را سریع‌تر به خواسته‌شان رسانده و آنان را به مرحله خرید نزدیک‌تر می‌کنند. 

درک پیچیدگی‌های زبانی: ابزارهای جستجو معمولا برای یک بستر زبانی خاص طراحی می‌شوند تا بتوانند دایره واژگان و قواعد دستور زبانی کاربران آن زبان بومی را متوجه شوند. یک سیستم جستجوی هوشمند به دلیل بهره‌گیری از فناوری پردازش زبان طبیعی در جستجوی هوشمند (NLP) می‌تواند نه تنها شکل رسمی زبان، بلکه حالت‌های خاص، تغییرات لحن، غلط‌های املایی و نگارشی و دیگر پیچیدگی‌های زبانی را متوجه شود. برای نمونه موتور جستجوی اورکا، ویژه زبان فارسی طراحی و تولید شده و بر خلاف نمونه‌های انگلیسی‌زبان، می‌تواند درک روشنی از جستجوهای مخاطب فارسی‌زبان داشته باشد.

انعطاف‌پذیری و انطباق: موتورهای جستجوی هوشمند می‌توانند روی وب‌سایت‌هایی با معماری‌های متفاوت و پایگاه‌های داده گوناگون پیاده‌سازی شده و محتواهای با فرمت‌های متنوع را ایندکس کنند. این موجب می‌شود ابزار جستجو شما قابلیت مقیاس‌پذیری بالایی داشته باشد و علاوه بر انطباق با صنایع مختلف، نیازهای متنوع کاربران از جستجو را نیز برآورده کند.

ابزار جستجوی هوشمند اورکا را امتحان کنید

فرصت پیاده‌سازی و امتحان دموی موتور جستجوی هوشمند اورکا برای وب‌سایت کسب و کار شما فراهم است. پس منطقی است که این ابزار را روی سایت خود پیاده‌سازی و اثربخشی آن را بر اساس عدد و رقم‌های واقعی مشاهده کنید. کارشناسان اورکا آماده ارائه مشاوره برای اجرای اورکا روی وب‌سایت شما هستند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
پیشنهاد امروز