موسس و مدیرعامل آفتاب دیزل خبر داد:
واردات ۳۰۰ دستگاه کشنده با کیفیت به بازار ایران

موسس و مدیرعامل آفتاب دیزل گفت: این شرکت توانسته است در ده ماهه اخیر ۳ الی ۵ درصد از کل بازار را پوشش دهد و ۱۳۹دستگاه کشنده را از طرق مختلف تأمین کند. این شرکت با سرمایهگذاری کوتاه مدت و بلندمدت محصولات متعددی را به رانندگان تخصیص داده است و در حال حاضر، هدفگذاری این شرکت برای سال آینده ۲۰ درصد از سهم بازار است که معادل حدودا ۳۰۰ دستگاه کشنده است.
به گزارش خبرنگار بازرگانی ایلنا؛ شرکت «آفتاب دیزل» که فعالیت خود را از اردیبهشت سال ۱۴۰۳ آغاز کرده است، در حوزه تأمین و فروش کشندهها و لیزینگ آنها فعالیت میکند.
این شرکت تا به امروز ۱۳۹ دستگاه کشنده را تامین وتخصیص داده است و با برندهای مختلفی مانند اسکانیا ،رنو ، مان ،دیما، و شاکمن همکاری دارد. با این وجود این میزان از واردات توسط «آفتاب دیزل» و سایر شرکتها، به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریمها، افزایش بیرویه قیمت محصولات و نوسانات نرخ ارز، مالکین شرکتهای حمل و نقل توانایی بهروزرسانی ناوگان خود را ندارند. در همین زمینه پوریا میرآفتابی، "مدیرعامل «آفتاب دیزل»" ضمن گفتوگو با "خبرنگار بازرگانی ایلنا"، از مشکلات موجود در صنعت حمل و نقل کشور سخن به میان آورد.
نوسازی ناوگان حمل و نقل
میرآفتابی گفت: شرکت «آفتاب دیزل» توانسته است در ده ماهه اخیر ۳ الی ۵ درصد از کل بازار را پوشش دهد و ۱۳۹دستگاه کشنده را از طرق مختلف تأمین کند. این شرکت با سرمایهگذاری کوتاهمدت و بلندمدت محصولات متعددی را به رانندگان تخصیص داده است و در حال حاضر، هدفگذاری این شرکت برای سال آینده ۲۰درصد از سهم بازار است که معادل حدودا ۳۰۰ دستگاه کشنده است.
میرآفتابی با اشاره به مشکلات ناوگان حمل و نقل جادهای کشور ابراز داشت: برای حل مشکل نوسازی ناوگان، میتوان از تسهیلات مناسب، کاهش تعرفههای گمرکی، حمایت از تولیدکنندگان واقعی و دیگر روشهای ممکن بهره برد. این اقدامات به راحتی میتوانند فاصله قیمتی بین ماشینهای فرسوده و نو را جبران کنند. اگر این تدابیر اجرا نشود، نمیتوانیم ماشینهای فرسوده را از چرخه خارج کنیم.
او ادامه داد: کیفیت محصولات ما که ۶۵درصد آنها چینی هستند، مورد تأیید استانداردهای بینالمللی است البته ممکن است برخی از رانندگان نگران کیفیت محصولات چینی باشند، اما این نگرانی با انتخاب صحیح برند و شرکت تولیدکننده قابل حل است. امروزه چین محصولات با کیفیتی نیز تولید میکند که به آمریکا و اروپا صادر میشوند و تحت لایسنسهای بینالمللی قرار دارند.
مورد تایید اروپا هستیم
این کارشناس حوزه خودرو گفت: ما کالاهایی را انتخاب میکنیم که مورد تأیید اروپا باشند؛ زیرا مشتریان ما عمدتاً در بحث ترانزیت فعالیت دارند و باید استانداردهای بینالمللی را رعایت کنند هر چند محصولات ما از نظر "آپشن" و "کیفیت" نزدیک به کیفیت محصولات اروپایی هستند. هم اکنون برخی برندهای مطرح اروپایی، در کارخانههای چین مستقر هستند و آنها نظارت دقیقی بر فرآیند تولید دارند و در نهایت، ما برندهایی را انتخاب میکنیم که از نظر بینالمللی موجه و تأیید شدهاند و کارنامه خوبی در این سالها ارایه کردهاند.
میرآفتابی ابراز داشت: ما در حال حاضر در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل، با کشوری مثل ترکیه فاصلهی معناداری داریم. دلیل این امر نوع ماشینها و برندهایی است که ترکیه استفاده میکند. این برندها در اروپا نیز استفاده میشوند و استاندارد جهانی دارند. اما در ایران خودروهایی با کارکرد بالای یک میلیون کیلومتر نیاز به تغییر عملکرد دارند و باید در مسیرهای کوتاهتری مورد استفاده قرار گیرند. در حالی که میانگین سن خودروهایِ در حال تردد در ایران بیش از ۱۰ سال است و این میزان در ترکیه زیر پنج سال است که تفاوت معناداری دارد.
دولت مصرف سوخت را دریابد
او ادامه داد: مصرف سوخت نیز از موضوعات مهمی است که نباید از آن غافل ماند. اگر دولت کمک کند و ناوگان عمومی حمل و نقل کشندهها را بهروزرسانی کند، مصرف سوخت کاهش مییابد. بهروزرسانی ناوگان به دولت کمک میکند که از جیب خودش نیز صرفهجویی کند.
میرآفتابی تصریح کرد: در نظر داشته باشید که حتی اگر دولت به رانندگان عدد قابلتوجهی بصورت تسهیلات تخصیص دهد( مانند گذشته) تا ماشینهایشان را نو کنند، میتوان بهراحتی از طریق محاسبات ساده، فهمید که صرفهجویی حاصل از این اقدامات، رقمهای نجومی را در مصرف سوخت به ارمغان خواهد آورد. این مهم در حوزه کم کردن ریسک در تصادفات جادهای، کاهش ارزبری در حوزه قطعات یدکی بیکیفیت، کاهش آلودگی در جهت حفاظت از محیط زیست و دیگر مسائل، برای کشور سودمند خواهد بود.