خبرگزاری کار ایران

امام جمعه زنجان:

همه باید کمک به دولت جدید را وظیفه خود بدانیم

همه باید کمک به دولت جدید را وظیفه خود بدانیم
کد خبر : ۱۵۰۶۶۶۹

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان با بیان اینکه کمک به دولت را همه باید وظیفه خود بدانیم، گفت: دشمن همواره به‌دنبال نابودی ایران اسلامی است و در برابر چنین دشمنی باید وحدت داشته باشیم و به یکدیگر کمک کنیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌ الاسلام علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر زنجان، افزود: امسال انتخابات ریاست‌جمهوری در دو مرحله برگزار شد و بیش از ۵۰ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند ولی آنهایی که شرکت نکردند با جمهوری اسلامی ایران دشمنی ندارند و باید دید که مانع و مشکل این افراد چه بوده که این موضوع، مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: همه ما سرنشین یک کشتی و دارای یک سرنوشت هستیم و مسئولان باید هدایت‌های مقام معظم رهبری در این ربطه را آویزه گوش خود کنند.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: حفاظت و صیانت از دستاوردها و ارزش‌های انقلاب بسیار مهم است و همه باید برای پیشرفت و عزت کشور در کنار هم باشیم و به این موضوع که مورد تاکید رهبر انقلاب است توجه کنیم.

امام جمعه زنجان گفت: در این شرایط نباید یکدیگر را ناامید کنیم چرا که امید به آینده مایه توسعه و پیشرفت کشور است.

وی ادامه داد: رقابت‌های انتخاباتی پس از انتخابات باید به رفاقت تبدیل شود و همه در یک مسیر برای پیشرفت کشور قرار گیریم.

خطیب نماز جمعه شهر زنجان گفت: هواداران کاندیداها نیز باید رفتار معقول و خداپسند داشته باشند و رسانه‌ها نیز با نیک‌اندیشی خیرخواه مردم باشند و برای پیشبرد اهداف کمک کنند.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهادت پیام و پیامد دارد و فرد در مسیر شهادت از هر دلبستگی می‌گذرد اما مهم بعد از شهادت است، افزود: حاصل این عمل تزریق خون در پیکر جامعه و اصل مساله پاسداری از قرآن و سیره پیامبر اکرم (ص) است.

امام جمعه زنجان در ادامه با بیان اینکه شهادت امام حسین (ع) در مسیر آزادگی و حریت بود، گفت: تزریق خون در جامعه اسلامی بعد از قیام عاشورا حائز اهمیت است و باید به آن توجه داشت و درس بزرگی از آن گرفت.

خاتمی با بیان اینکه ذاکران، مداحان و امامان جماعات باید بعد از عاشورا به تبیین اهداف این قیام بپردازند، افزود: باید تبیین قیام عاشورا جزو اولویت‌ها باشد تا همه بدانند که امام حسین (ع) برای چه وارد این مسیر شد، این وظیفه را باید مهم بدانیم و به آن توجه لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز