خبرگزاری کار ایران

فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد

فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد
کد خبر : ۱۵۲۵۹۲۲

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که دریای خزر از اوایل وقت پنجشنبه 15 شهریور تا اواخر وقت شنبه 17 شهریور با وزش باد شدید و طوفانی شدن مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

به گزارش ایلنا، هواشناسی مازندران با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به ورود سامانه جدید، پیش‌بینی کرد که دریای خزر از اوایل وقت پنجشنبه 15 شهریور تا اواخر وقت شنبه 17 شهریور با وزش باد شدید و طوفانی شدن مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران بابیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد گاهی تا ۱۶ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج ۱.۹ تا سه متری می‌شود و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر غرق شدن شناگران و قایق‌ها و شناورهای کوچک و متوسط صیادی، پاره شدن تورهای صیادی، خسارت به تأسیسات دریایی و ساحلی و صدمه دیدن کشتی‌ها، شناورها در اسکله را نیز به همراه خواهد داشت.

هواشناسی در این اخطاریه تمام فعالیت‌های دریایی در این مدت را ممنوع اعلام کرده است.

بر اساس تجزیه‌وتحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران برای امروز پنج‌شنبه، نیمه‌ابری تا ابری با کاهش نسبی دما، وزش باد به‌ویژه در بعدازظهر و شب با رگبار پراکنده و احتمال رعدوبرق و برای ارتفاعات نیز صاف تا نیمه‌ابری همراه با کاهش دما، وزش باد از بعدازظهر با افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق پراکنده پیش‌بینی‌شده است.

در این اطلاعیه آمده اسمان استان برای روزهای جمعه و شنبه نیمه‌ابری با کاهش تدریجی و نسبی دما به‌ویژه در بعدازظهر و شب ابری (ارتفاعات مه‌آلود)، رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

هواشناسی مازندران هوای استان در روزهای یک‌شنبه تا سه‌شنبه را صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش تدریجی و نسبی دما در بعدازظهر با افزایش ابر پیش‌بینی کرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز