خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در شیراز تاکید کرد؛

کشور جای کلنگ زنی و تبدیل آن به پروژه ناتمام را ندارد/ رعایت عدالت و فرصت های برابر برای همه مردم

کشور جای کلنگ زنی و تبدیل آن به پروژه ناتمام را ندارد/ رعایت عدالت و فرصت های برابر برای همه مردم
کد خبر : ۱۵۲۵۹۲۴

وزیر کشور با بیان اینکه امروز ایران نیاز به امنیت، آرامش، رفاه، وفاق ملی، امید و امید آفرینی دارد، گفت: با تدبیر رئیس جمهور دکتر پزشکیان گام اول دولت وفاق ملی برداشته شد و این‌گام بزرگی برای پیشرفت همه جانبه است، این پایان کار نیست بلکه آغاز کار است‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسکندر مومنی امروز پنجشنبه ۱۵ شهریورماه در آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از پروژه های شهرداری شیراز، افزود: برای تحقق همبستگی ملی مؤلفه های دیگری هم نیاز است که یکی از مهمترین آنها کارآمدی و خدمت به مردم است به گونه ای که همه ما تلاش کنیم زندگی مردم با سهولت انجام شود، همبستگی ملی با شعار محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همه ما، بویژه مسوولینی که در مسندهای خدمات شهری حضور دارند باید برای رفع مشکلات مردم و بهبود معیشت و شرایط زندگی شهروندان تلاش کنند، تصریح کرد: احترام به مردم و حفظ و کرامت همه مردان و زنان با هر نژاد، قومیت و سلیقه ای با در نظر گرفتن کرامت آنها باعث ایجاد وحدت و هم افزایی می شود.

مومنی یادآور شد: خدمت به مردم همراه با احترام از بزرگترین موضوعاتی است که به همبستگی ملی کمک می کند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه همه شهروندان باید مثل خانواده خودمان دیده شوند و نباید فرقی میان آنها قائل شد، گفت: خدمت رسانی و کارآمدی باید همراه با احترام‌ به مردم‌ باشد.

مومنی با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری رعایت عدالت و فرصت های برابر برای همه مناطق و مردم باید در نظر گرفته شود، گفت: به دلایل مختلف در کشور پیشرفت و توسعه در شهرهای بزرگ متمرکز شده است و در همین شهرهای بزرگ نیز مناطق خاصی از امکانات برخوردار شده اند.

وی تاکید کرد: پیشرفت، توسعه و خدمات درمانی برای همه مناطق شهری و همه مردم‌ شهرها باید در نظر گرفته شود.

مومنی به بازدید از یکی ار محله های شیراز اشاره کرد و ادامه داد: شرایط در محله های شیراز بهبود پیدا کرده است، ساخت مراکز متعدد فرهنگی در حاشیه شهر جای تقدیر دارد؛ توسعه و رفاه و پیشرفت نیاز همه مردم است و رویکرد اصلی دولت نیز همین موضوع است.

وزیر کشور در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکلات بزرگ کشور در بحث پروژه های نیمه تمام اشاره کرد و افزود: پروژه های فراونی در کشور نیمه تمام است که به ۳ دسته می توان آنها را تقسیم کرد‌.

وی تصریح‌ کرد: برخی پروژه ها نیمه تمام است اما جاری هستند و اعتبارات کم و بیش به آنها تزریق می شود، برخی راکد و برخی کاملا تعطیل هستند و منابعی برای آن پیش بینی نشده است. 

مومنی تاکید کرد: حتما پروژه های نیمه تمام دسته بندی شود آنهایی که از اهمیت بالایی برخور دار هستند پیشران هستند و در اولویت قرار گیرند و از مرکز نیز به آنها کمک خواهد شد.

وزیر کشور به افتتاح پروژه های شهردار ی شیراز نیز اشاره کرد و گفت: از مجموعه پروژه ها حدود نیم همت به بهره برداری رسیده است و ۱۱.۵ همت هم شروع عملیات اجرایی آن است و اگر پروژه ها در موعد مقرر به بهره برداری نرسد، مسئولین امر باید پاسخگو باشند چرا که دیگر کشور جای کلنگ زنی پروژه و تبدیل آن به پروژه ناتمام ندارد.

وی با بیان اینکه با این دو شرط در مراسم افتتاح این پروژه ها حضور پیدا کرده‌ام، تصریح کرد: اول اینکه آیا منابع این پروژه ها پیش بینی شده است و دوم اینکه در موعد مقرر افتتاح می شود یا خیر؟

مومنی اظهار داشت: این‌ منابع به سختی به دست می آید و تبدیل به پروژه های نیمه تمام‌ می شود؛ وقتی مردم این‌ پروژه های ناتمام را می بینند احساس ناامنی ذهنی به وجود می آید و کارآمدی ما زیر سووال می رود. هر برنامه ای که تعریف می شود حتما باید انتهای آن دیده شود.

وی گفت: اتفاق بزرگی در کشور افتاده است، دولت چهاردهم و مجلس همزمان کار خود را شروع کرده اند و همزمان به پایان می رسند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز