خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان:

2 گسل زلزله همدان را تهدید می کند

 2 گسل زلزله همدان را تهدید می کند
کد خبر : ۱۵۲۵۹۱۸

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: ۲ گسل زلزله شامل "آوج" در منطقه شمال و "گارون" در جنوب (منطقه نهاوند) استان را تهدید می کند.

به گزارش ایلنا از همدان، علی سنجربگی اظهار کرد: گُسل نهاوند فعال تر از منطقه شمال استان است بنابراین تکلیف هلال احمر ارتقای آمادگی و انجام فعالیت های آموزشی در این ارتباط است.

وی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی و تمرین (مانور) آمادگی در برابر زلزله از جمله اقدامات صورت گرفته برای ارتقای آمادگی افراد است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان با بیان اینکه خودروهای هلال احمر همدان نونوار شدند گفت: همه پایگاه های امداد جاده ای این استان دارای خودروی نجات و آمبولانس صفر کیلومتر و جدید هستند همچنین برای برخی شهرستان ها خودروی پشتیبان پیش بینی شده است.

سنجربگی خاطرنشان کرد: توسعه پایگاه امداد و نجات جاده ای یکی از اولویت های محوری این مجموعه بوده که در این راستا شمار پایگاه ها از ۱۴ مورد در سال ۱۳۹۹ به ۲۰ پایگاه در سال جاری رسیده است.

وی اضافه کرد: برخی از نیروهای هلال احمر در اماکن استیجاری ساکن بودند که امسال ساختمان ۲ پایگاه تکمیل و بهره برداری و نیروها در این ساختمان های مجهز مستقر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان اضافه کرد: همچنین پایگاه های امدادی هلال احمر این استان در مسیر تویسرکان - کنگاور، قلعه قباد نهاوند، قهاوند، محور اسدآباد - کنگاور، گنجنامه - تویسرکان، مجتمع خدماتی رفاهی پارس واقع در آزاد راه همدان - ساوه راه اندازی شدند.

سنجربگی بیان کرد: در اعتبارات سال گذشته راه اندازی چند پایگاه پیش بینی شد که پایگاه امیریه رزن و فرسفج امسال آغاز و پایگاه های قهاوند، اسدآباد و گنجنامه - تویسرکان مبادله موافقت نامه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر درباره توسعه پایگاه ها تابع طرح آمایش سرزمینی سازمان امداد و نجات است در این راستا شناسایی و معرفی نقاط حادثه خیز که رفع آن در کوتاه مدت امکان پذیر نیست بر عهده پلیس راه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان افزود: اورژانس و جمعیت هلال احمر مکمل یکدیگر هستند یعنی همکاران این مجموعه اقدام به رهاسازی و انجام اقدامات نجات از داخل خودرو کرده و اورژانس کار امداد رسانی به مصدومان را انجام می دهد.

سنجربگی اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت پایگاه های امداد جاده ای در کمیته برنامه ریزی مصوب و تجهیز آن هم از محل اعتبارات جمعیت هلال احمر تامین می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز