خبرگزاری کار ایران

توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های هرمزگان

توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های هرمزگان
کد خبر : ۱۵۲۵۹۰۰

توزیع واکسن آنفلوآنزای چهارظرفیتی خارجی با نشان تجاری وَکسی‌گریپ در داروخانه‌های هرمزگان آغاز شده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حامد فلاح معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: توزیع واکسن های هلندی چهارظرفیتی اینفلووَک و ایرانی فلوگارد نیز از ۲۰ شهریور آغاز می‌شود.

وی افزود: واکسن وَکسی‌گریپ با قیمت ۳۳۳ هزار و چهارصد تومان و واکسن اینفلووَک با قیمت ۳۹۲ هزار و ۹۳۰ تومان عرضه می‌شود.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده گرانفروشی در خصوص عرضه واکسن در داروخانه‌ها را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ در ساعت اداری و یا بصورت حضوری به اطلاع معاونت غذا و داروی استان برسانند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تزریق واکسن ایرانی فلوگارد برای افراد بالای ۱۸ سال و واکسن‌های هلندی و فرانسوی برای سنین ۶ ماه به بالا مورد تایید است.

فلاح افزود: بهترین زمان تزریق واکسن از ۱۰ شهریور تا ۱۰ آبان است و درصورت تزریق نکردن در زمان مناسب، تزریق آن تا پایان آذر و حتی دیرتر نیز بخصوص در افراد پرخطر توصیه می‌شود.

وی گفت: اثربخشی واکسن ایرانی فلوگارد۳۰ درصد و آنتی‌ژن آن نیز سه برابر بیشتر از سایر واکسن‌های موجود است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: کودکان ۶ ماه تا ۵ سال، بزرگسالان بالای ۵۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای ریوی، قلبی، کبدی، خونی، دیابت، متابولیک و عصبی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و بیماران پیوندی، زنان باردار یا افرادی که قصد بارداری در فصول سرد سال را دارند، افراد ساکن در خانه سالمندان و افراد بسیار چاق با شاخص توده بدنی (BMI) بالای ۴۰ در اولویت تزریق واکسن آنفولانزا هستند.

فلاح توصیه کرد: در کودکان ۶ ماه تا ۹ سال که برای نخستین بار واکسن دریافت می‌کنند، ۲ دوز به فاصله حداقل ۴ هفته تزریق شود و در کودکان بالای ۹ سال و بزرگسالان تزریق یک دوز نیم میلی‌لیتری از واکسن کافی بنظر می‌رسد.

وی گفت: درد و قرمزی محل تزریق، تب، خستگی، سردرد، بدن‌درد و تهوع از عوارض شایع تزریق واکسن است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز