خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در نشست خبری:

6 پتروشیمی بلاتکلیف فارس به شهرهای جنوبی استان منتقل می شوند

6 پتروشیمی بلاتکلیف فارس به شهرهای جنوبی استان منتقل می شوند
کد خبر : ۱۴۹۷۱۳۷

وزیر راه و شهرسازی فردا از آزادراه شیراز – بوشهر بازدید می کند

استاندار فارس با اشاره به تعیین تکلیف پتروشیمی های استان گفت: از سال 86 با سفر هیئت دولت احداث 6پتروشیمی بلاتکلیف بود که قرارگاه خاتم الانبیا از پروژه خارج و تصمیم نهایی این شد که پتروشیمی ها به شهر بندری منتقل شوند و در آن زمین ها صنایع پایین دستی پتروشیمی یا صنایع دیگر ایجاد شود.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه امروز سوم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون دستاوردهای دولت سیزدهم گفت: 87 پروژه کلان استان در مجلس مرور شده است؛ جلسه دوم برگزار و نقطه نظراتی ارائه شد که پروژه ها بیشتر شود ومیثاق نامه ای در این خصوص تنظیم شد.

وی ادامه داد: میثاق نامه با درنظر گرفتن اصول 6 گانه لحاظ عدالت در اجرای پروژه ها، آمایش سرزمینی، بالاتر بودن پیشرفت فیزیکی، اولویت دار بودن در توسعه استان و متناسب بودن پروژه ها با سطح استان تنظیم شده است.

ایمانیه خاطرنشان کرد: از 87 پروژه از جمله پالایشگاه دوم شیراز با ظرفیت 120 هزار بشکه به دلیل واردات سوخت به استان و احداث خط دوم انتقال سوخت از بندرعباس به شیراز بوده است.

وی ادامه داد: پروژه سرمایه گذاری پالایشگاه فعلی شیراز به ارزش 30 میلیون یورو در راستای کیفی سازی بنزین یورو 4 و 5 و پروژه دیگر نیز در راستای کیفی سازی سوخت بنزین آبان ماه به نتیجه می رسد.

استاندار فارس افزود: پروژه دیگر خط انتقال فراورده ها است که با احداث آن صرفه جویی 40 درصدی می شود و بخش خصوصی با شراکت بانک تجارت در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

ایمانیه یادآور شد: احداث طرح های آبخیزداری با 140 طرح در استان نیز پروژه دیگر است که میان همه شهرستان های استان تقسیم بندی شد.

 حضور معتادین متجاهر و کمبود فضا برای نگهداری

استاندار فارس با اشاره به اینکه  یکی از مشکلات حضور معتادین متجاهر و کمبود فضا برای نگهداری آنها است افزود: اردوگاه ماده 42 برای معتادین مجرم است که ضمن بازپروری در کنار آن باید کار انجام دهند و در این زمینه کمبود اعتباراتی داشتیم و به کمک خیرین این اقدام انجام وتامین زمین انجام شد.

ایمانیه ادامه داد: مرکز ماده 16 مردوشت نیز اخیرا شروع به فعالیت کرده است که بیش از 250 نفر ظرفیت دارد.

انتقال  زندان عادل آباد نیز موضوع دیگری بود که استاندار فارس در این باره گفت: توافق نهایی انجام و زندان فعلی را شهرداری شیراز تحویل و به جای آن زندان جدید را در جنوب شرقی شیراز می سازد.

ایمانیه افزود: درخصوص راه های روستایی با 4 هزار روستا که استان دارد سه معضل راه ها، آب و اشتغال داریم که توافق شد هزار کیلومتر راه روستایی احداث و یکهزار و 200 کیلومتر مرمت و بهسازی شود.

استاندار فارس در خصوص آزادراه های استان فارس و کسری های آزادراه شیراز – اصفهان به ویژه قطعه 7 گفت: آزادراه شیراز – بوشهر فردا با سفر وزیر راه و شهرسازی بازدید می شود و آزادراه لامرد-پارسیان با هزینه 8 هزار میلیارد تومان اعتباری که برای 50 کیلومتر نیاز دارد احتمالا به بزرگراه تبدیل شود، همچنین در خصوص بزرگراه های استان مانند شیراز- جهرم -لار –بندرعباس، فسا- استهبان– نیریز– قطرویه، شیراز-بزرگراه فیروزآباد-جم- عسلویه، بابامیدان- گچساران- بهبهان- شیراز، سپیدان و یاسوج و... بررسی و تصمیماتی گرفته شد.

وی افزود: همچنین در خصوص مترو خط یک و تکمیل پله های برقی، خط دو تکمیل ایستگاه استقلال و تامین واگن، خط سه  ایستگاه گلستان و خط 4 مترو که اتصال خط یک و سه به حرم احمدبن موسی (ع) است وقطار شهری به صدرا نیز جمع بندی شد.

به گفته ایمانیه در خصوص فرودگاه های استان تعمیرات و توسعه ترمینال خارجی نیز ادامه پروژه را خواهیم داشت  و دو ایرلاین جدید توسط دو سرمایه گذار خواهیم داشت و پیشنهاد ایرتاکسی نیز به فرودگاه های اطراف شیراز داشته ایم و توافقات اولیه ای انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه پارک علم و فناوری با اضافه شدن 160 هکتار دیده شده است و برخی از شهرستان ها که دانشگاه آزاد آنها دانشجو کم دارد به فضای پارک و علم وفناروی اضافه می شود.

ایجاد دهکده لجستیک به عنوان بندر خشکی

استاندار فارس ابراز کرد: ورزشگاه شهید سلیمانی نیز بزودی به بهره برداری می رسد ومشکل کابل برق دارد و در چند روز آینده نهایی می شود.

ایمانیه با اشاره به اینکه با دستور شهید رئیسی بنا بود 27 استان کشور که در کنار خلیج فارس و دریان عمان نیستند هر کدام شهر بندری احداث کنند و زیر مجموعه شرکت شهرهای جدید کشور باشند، عنوان کرد: این بنادر با مدیریت 3  گانه ای خواهند داشت و اتصال فارس به عنوان شهر بندری خواهیم داشت.

وی گفت: بیمارستان های درحال تکمیل نیز  بیمارستان اعصاب و روان فاز اول به بهره برداری می رسد بیمارستان مردوشت،امام علی داراب، مجمد رسول الله شیراز وفاطمه الزهرا تعیین تکلیف شد و انتقال سند انجام شد؛ همچنین بیمارستان ارسنجان، خاتم الانبیا ، حضرت زینب نیز برای تکمیل ضلع شمالی تصمیم گیری شد . بیمارستان آباده طشک هفته آینده افتتاح و بیمارستان دژکرد و بالاده در نظر گرفته می شود.

استاندار فارس با بیان اینکه دهکده لجستیک نیز به عنوان بندر خشکی است که بار انداز و کلنگ زنی شده است، عنوان کرد: در راستای سند توسعه علم و فناوری فارس نیز تصمیمات گرفته شد وبه تایید شورای عطف کشور رسید.

به گفته ایمانیه پایانه های صادراتی در فسا، اقلید و شیراز تایید شده است و برای خرم بید استهبان و لامرد نیز پیگیر هستیم. 

وی افزود: با احداث برخی از سد های احداثی نیز برخی روستاها و مزراع زیر آب رفته است وبرای روستاهای اطراف سد نرگسی وهایقر ورودبال با جزئیات تصمیم گیری شد.

تسریع در تکمیل تالار مرکزی شیراز  با توافق شهرداری شیراز واداره کل ارشاد فارس

استاندار فارس بیان کرد: احداث کتابخانه مرکزی شیراز نیز چند روز آینده خاک برداری انجام می شود  و همچنین تسریع در تکمیل تالار مرکزی شیراز توافق بین شهرداری واداره کل ارشاد استان انجام شد.

وی با اشاره به ایجاد فضای گردشگری در اطراف سد درودزن، ملاصدرا و... گفت: توافقی بین معاونت گردشگری استانداری، سازمان میراث فرهنگی و آب منطقه ای انجام شد و همچنین تعیین تکلیف سدهای درحال احداث، فعالیت های صلح آمیز انرژی هسته ای در استان فارس، تولید داروهای رادیواکتیو و آفت زدایی از محصولات کشاورزی، تولید برق و... با انرژی هسته ای نیز زمینی مشخص شده است.

ایمانیه گفت: در زمینه نرم افزار نیز در طی این 4سال تلاش شد رده بالایی در فرزندآوری و ازدواج داشته باشیم و جز 10 استان اول باشیم و همچنین صفررساندن کودکان کار، معتادین و... در دستور کار است.

 ایجاد شهرک صنایع دستی، تکمیل موزه مشاهیر و منطقه ای،تصمیم گیری نیروگاه های حرارتی استان، احداث4هزار هکتار گلخانه در استان، احداث دانشگاه فرهنگیان، خرید 140 خانه در اطراف حرم شاهچراغ (ع) نیز در راستای بازسازی و تبدیل به زائر سرا، بوم گردی و خانه هنر و... نیز از جمله مواردی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد.

ایمانیه همچنین به سریع السیر شدن قطار شیراز- مشهد، قطار گلگهر- شیراز، رفع بحران آب شهرها وروستا با اعتبار هزار و 700 میلیارد تومان برای رفع تنش آبی روستاها و شهرها، انتقال کارخانه های پشم و شیشه به منطقه ویژه اقتصادی و کارخانه سیمان اشاره کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز