خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

افزایش واقعی مزد سهم کارگران از برجام است

افزایش واقعی مزد سهم کارگران از برجام است
کد خبر : ۳۳۹۴۶۸

یک فعال صنفی گفت: اکنون که حقانیت ملت ایران بر جهانیان اثبات شده و تحریم‌ها برداشته شده، از دولت انتظار می‌رود بازگشت حقوق پایمال شده کارگران را در اولویت تصمیمات خود قرار دهد.

«مهرداد سعیدی» نماینده کارگران شرکت چاپ افست سهامی عام با توجه به اجرای برجام گفت: نتیجه مشکلات اقتصادی سالهای جنگ و تحریم‌های پس از آن باعث شده است تا در نتیجه عقب نگهداشته شدن مزد، کارگران در سالهای گذشته به آسیب پذیرترین قشر جامعه تبدیل شوند.

وی افزود: اینک که تحریم ها برداشته شده و قرار است که اقتصاد کشور به سمت رونق و شکوفایی پیش برود خبر خوبی است و باتوجه به نزدیک شدن به زمان تعیین مزد سال 95 کارگران منتظرند تا با افزایش واقعی و منطقی دستمزد نخستین تاثیر اجرای برجام را  در زندگی خود  تجربه کنند.

این فعال صنفی افزود: اینکه دولت می گوید باید برای چگونگی هزینه کردن دارایی‌های آزاد شده و سرمایه‌های جدید جلب شده داخلی و خارجی برنامه‌ریزی کرد اقدام بجایی است و در این مورد کارگران انتظار دارند تا دولت بخشی از این منابع را به عنوان بدهی‌های معوقه خود به سازمان تامین اجتماعی و بخش خصوصی پرداخت کند.

سعیدی گفت: اگر این اتفاق بیفتد مشکل کبمود نقدینگی سازمان تامین اجتماعی و بخش کارفرمایی برطرف می‌شود، دیگر نه کارگران شاغل و نه کارگران بازنشسته مشکلی از بابت افزایش و پرداخت به موقع مطالبات مزدی خود ندارند.

نماینده کارگران چاپ افست افزود: قطعا منابع مالی جدیدی که از بعد اجرای برجام وارد ایران می شود باید به جای واردات کالاهای مصرفی و غیر ضروری خارجی صرف توسعه اقتصادی ایران هزینه شود اما توقع کارگران این است که دولت به  بهانه جذب این منابع مالی حقوق صنفی کارگران را قربانی نکند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز