خبرگزاری کار ایران

عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای در شش ماه نخست سال/ ۱ میلیون نفر آموزش دیدند

 عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای در شش ماه نخست سال/  ۱ میلیون نفر آموزش دیدند
کد خبر : ۱۵۴۷۹۰۶

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، از ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای به ۱ میلیون و ۲۸ هزار و ۶۳۶ نفر از متقاضیان مهارت آموزی در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، «غلامحسین محمدی»، داشتن مهارت را بخش مهمی از روند رسیدن به موفقیت در زندگی بیان کرد و افزود: در ۶ ماه نخست سال ۵۹۱۸۸۱ در بخش خصوصی (موسسات کارآموزی آزاد و مراکز جوار و بین کارگاهی صنایع و صنوف) و ۴۳۵۷۵۵ نفر در بخش دولتی موفق به کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای شده اند. 

وی رسیدن به بهترین نتایج را منوط به بهترین عملکرد و داشتن بهترین عملکرد را در گرو بهترین مهارت برشمرد و تصریح کرد: سازمان، متولی ارائه‌ی آموزش‌های غیررسمی مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی با ۱۹ گروه مخاطب و هدف می‌باشد و آموزش‌های مهارتی در ۶۵۹ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی (ثابت و شعب شهری)، ۴ هزار و ۶۶۴ کارگاه آموزشی و ۲۷۲۲۵ هزار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد فعال در ثبت نام کارآموز با هدف تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر و گسترش چتر مهارتی ارائه می‌شود. 

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: سطح مهارت شهروندان دغدغه کلیدی است اما اطمینان از داشتن مهارت‌های مناسب که بتواند قابلیت اشتغال افراد را افزایش دهد و به ایجاد شغل در زمان حال و آینده کمک نماید نیز بسیار مهم است. 

وی با اشاره به بیش از ۱۱۷۰۰ استاندارد مهارتی عنوان استاندارد در قالب شغل و شایستگی، سند حرفه و ایران مهارت در سازمان، اظهار داشت: تعداد ۱۵۸۷۰۱ نفر زن و ۲۷۸۰۵۴ نفر مرد در بخش دولتی و ۳۳۰۸۶۸ نفر زن و ۲۶۱۰۱۳ نفر مرد در بخش خصوصی، در این آموزش‌ها ثبت نام کرده و پس از گذراندن مراحل آموزشی جهت سنجش مهارت معرفی شده‌اند. 

محمدی با تأکید بر ارتقاء منزلت و صلاحیت حرفه‌ای مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اذعان داشت: مربیان بازیگران اصلی عرصه مهارت آموزی و زمینه ساز دستیابی به سطح دانش و مهارت نیروی کار کشور می‌باشند و ارائه آموزش‌های مهارتی در این سازمان توسط بیش از ۵۰ هزار مربی دولتی و غیر دولتی انجام می‌شود. 

وی، گفت: مولفه‌های شکل گرفته در بازار کسب و کار در جهان که اثرگذاری متقابل بر توسعه کشورها و جوامع دارند، در واقع تصویرگر آینده نه چندان دور اشتغال، تولید و بازار کسب و کار هستند و افراد به عنوان کارجویان آینده باید بتوانند با خلق موقعیت‌های جدید در راستای فرصت برای اشتغال، مهارت‌های موردنیاز شغل‌های جدید را کسب کنند و از این طریق امکان و شانس اشتغال خود را در آینده افزایش دهند لذا استانداردهای شغل و شایستگی در این سازمان، بر اساس این مؤلفه‌ها تدوین می‌شود. 

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، توسعه مراکز آموزش در محیط واقعی کار را از دیگر کلان برنامه‌های مؤثر سازمان در اشتغال‌پذیری و پایداری اشتغال با همکاری اصناف شریف کشور خواند و اظهار داشت: تجربه و مطالعات نشان می‌دهد که بهترین شیوه آموزش، آموزش در محیط واقعی کار است و ۳۰ درصد از آموزش‌های مهارتی ارائه شده از طریق این سازمان به صورت تئوری و ۷۰ درصد آموزش‌ها به صورت عملی است و افراد در آموزش محیط واقعی کار به واحدهای کارگاهی معرفی شده و تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار می‌گیرد. طبق آمار بیش از ۵۸ درصد این افراد جذب بازار کار می‌شوند و این طرح باعث افزایش بهره‌بری ملی می‌شود. 

وی با اشاره به نقش مهم اصناف در آموزش مستقیم محیط واقعی کار، گفت: ما آموزش و ارتقاء مهارت نیروی کار را در مراکز جوار و بین کارگاهی دنبال می‌کنیم و ۹۱۳۰۵ نفر دوره در ۶ ماه نخست سال جاری موفق به کسب و ارتقاء مهارت‌های مورد نیاز در حوزه صنایع، اتحادیه ها، اصناف و… شده اند. 

محمدی، بیان داشت: مولفه‌های شکل گرفته در بازار کسب و کار در جهان که اثرگذاری متقابل بر توسعه کشورها و جوامع دارند، در واقع تصویرگر آینده نه چندان دور اشتغال، تولید و بازار کسب و کار هستند و افراد به عنوان کارجویان آینده باید بتوانند با خلق موقعیت‌های جدید در راستای فرصت برای اشتغال، مهارت‌های موردنیاز شغل‌های جدید را کسب کنند و از این طریق امکان و شانس اشتغال خود را در آینده افزایش دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز