خبرگزاری کار ایران

تعویق ۵ ماه حقوق و ۱۲ ماه حق بیمه ۱۵۰ کارگر کنتورسازی ایران

تعویق ۵ ماه حقوق و ۱۲ ماه حق بیمه  ۱۵۰ کارگر کنتورسازی ایران
کد خبر : ۱۵۴۰۰۹۴

منابع خبری ایلنا در کارخانه «کنتورسازی ایران»، از تعویق دست کم ۵ ماه حقوق حدودا ۱۵۰ کارگر این کارخانه به دلیل آنچه از سوی کارفرما کمبود منابع مالی ذکر می‌شود، خبر دادند.

یکی از کارگران این کارخانه با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارفرمای کارخانه کنتورسازی ایران از اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل کمبود نقدینگی، توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را ندارد. برخی از این کارگران فقط مبلغ بسیار ناچیزی را به صورت علی‌الحساب دریافت کرده‌اند.

او افزود: علاوه بر حقوق، بخشی از مشکلات کارگران مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه از جانب کارفرماست که از مهر ماه سال گذشته (۱۴۰۲) پرداخت آن به تامین اجتماعی با تاخیر مواجه شده است.

به گفته این کارگر، در حالی حدودا یکسال حق بیمه پرداخت نشده داریم که از مرداد ماه سال جاری کارفرما از ارائه لیست بیمه‌ای کارگران به تامین اجتماعی خودداری کرده است.

این کارگر با بیان اینکه کارفرما به دفعات به کارگران وعده پرداخت حقوق داده است اما این وعده عملی نشده است، گفت: در آخرین وعده داده شده کارفرما به کارگران قول داد با تحویل آخرین سفارش دریافتی که تولید حدودا هزار دستگاه کنتور بود بخش زیادی از مطالباتمان را بپردازد اما انجام نشد.

او افزود: در پیگیری مطالباتمان، علارغم برگزاری چندین تجمع صنفی متاسفانه هیچ یک از مسئولان به کارگران پاسخگو نیستند و ادامه بلاتکلیفی در وضعیت کارگران این شرکت و اینکه چند ماه حقوق نگرفته‌اند، باعث شده شمار زیادی از کارگران خودخواسته محل کار خود را ترک کنند.

این کارگر کارخانه کنتورسازی ایران در پایان از مسئولان درخواست کرد برای سر پا نگه داشتن این واحد بزرگ تولیدی و رفع مشکلات آن که امنیت شغلی کارگران را به خطر می‌اندازد،  کمک کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز