خبرگزاری کار ایران

درخواست رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس برای برگزاری نشست اضطراری بررسی وضعیت بازنشستگان

درخواست رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس برای برگزاری نشست اضطراری بررسی وضعیت بازنشستگان
کد خبر : ۱۵۴۰۱۹۲

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از قالیباف خواست تا نشست اضطراری به منظور بررسی وضعیت بازنشستگان با حضور رئیس مجلس، اعضای کمیسیون های اجتماعی و برنامه و بودجه و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شود.

به گزارش ایلنا، علی بابائی کارنامی در نشست  علنی امروز (سه شنبه، ۱۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در قالب اخطاری با استناد به اصل سوم قانون اساسی خطاب به دکتر قالیباف، گفت: بر اساس مصوبه مجلس پی ریزی اقتصاد عادلانه کل بازنشستگان تامین اجتماعی ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را شامل نمی شود که حداقل مزد را دریافت می کنند و آقای پورمحمدی هم به صورت حرفه ای عدم اجرای این مصوبه را به گردن مجلس انداختند.

نماینده مردم میاندورود و ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر قرار است یک کار با نگاه عدالت محور در کشور انجام شود اگر قرار باشد اجرای مصوبه ای جمعیت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کارگر بازنشسته را مشمول نشود همان بهتر که اجرا نشود.

وی در ادامه خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دستور دهید نشستی با حضور شما، آقای پورمحمدی و اعضای کمیسیون های اجتماعی و برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به منظور بررسی این موضوع برگزار شود تا بتوانیم واقع بینانه دغدغه جامعه بازنشستگان را در قالب برنامه هفتم رفع کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم یادآور شد: اگر قرار باشد این مصوبه سلیقه ای اجرای شود و فقط بگوییم اعداد و ارقام ارائه شد مشکل کشور حل نمی شود ضمن اینکه در بحث اشتغال نیز ۲.۵ میلیون دلار در ۶ ماه اول سال عملکردی بود که در پی آن ارز نیمایی به تولیدکنندگان داخلی به منظور اشتغالزایی عرضه شد از سوی دیگر ما منابع مالی را تبدیل می کنیم که اشتغال افزایش یابد اما از این ۲.۵ میلیون دلاری که عرضه شد بر اساس گزارش مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات سود حاصل از آن به جیب واردکنندگان رفته است.

وی افزود: اگر قرار باشد سیاست های ضد اشتغال و ضد توسعه صنعتی را در کشور پیگیری نکنیم و نگاه حضرت آقا در حوزه تولید مغفول بماند نمی توانیم مشکلات کشور را حل کنیم بنابراین لازم است با برگزاری نشست اضطراری به رفع دغدغه های موجود در حوزه تولید، اشتغال، سیاست کلان اقتصادی و برقراری عدالت در حوزه اجتماعی به خصوص برای بازنشستگان را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز