خبرگزاری کار ایران

ادامه معطلی شماری از بازنشستگان شهرداری شوش برای دریافت سنوات

ادامه معطلی شماری از بازنشستگان شهرداری شوش برای دریافت سنوات
کد خبر : ۱۴۳۵۲۳۱

نزدیک به ۱۶ نفر از کارگران «شهرداری شوش» که از حدود یکسال پیش یکجا بازنشسته شده‌اند، می‌گویند که کارفرما توان مالی کافی برای پرداخت سنوات و معوقات مزدی آن‌ها را ندارد.

یکی از کارگران شهرداری شوش که نازنشسته شده است، در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: احکام بازنشستگی ۱۶ نفر از آن‌ها با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱صادر شده و رقم حق سنوات پایان خدمتشان با توجه به میزان سوابق کاری از ۱۸۰ تا ۲۱۰ میلیون تومان متغیر است اما تا این لحظه هنوز با آن‌ها به صورت کامل تسویه حساب نشده است.

وی با یادآوری اینکه برابر مقررات کار و تامین اجتماعی سنوات پایان کار حقی است بابت جبران سال‌هایی که کارگران نیروی جوانی و تجربه کاری خودر را در توسعه کارگاه صرف کرده‌است، افزود: مطابق همین قانون این مزایا باید در زمان بازنشستگی و ترک کار پرداخت شود تا به پشتوانه آن کارگران بازنشسته بتوانند از عهده مخارج سالمندی برآیند.

او با بیان اینکه مهم‌ترین عامل معوق ماندن سنوات کارگران شهرداری شوش، کمبود نقدینگی است به همین دلیل کارفرما علارغم شکایت ۴ نفر از همکاران بازنشسته به اداره کار و دریافت حکم، هنوز امکان پرداخت مطالبات سنواتی آن‌ها را ندارد، گفت: بعد از کش و قوس‌های فراوان و اجرا نشدن حکم، پرونده برای اجرای احکام به سایر مراجع قضایی انتقال پیدا کرد که در نهایت نهاد قضایی با قبول مشکلات مالی کارگران به شهرداری یکسال فرصت پرداخت مطالباتمان را داد که در حال حاضر این مهلت یکساله در حال اتمام است.

وی با بیان اینکه مابقی کارگران بازنشسته‌ای که طرح شکایت نکرده‌اند با تفاهم با شهرداری هر چند ماه یکبار بخش کمی از طلب سنواتی خود را دریافت خواهند کرد، در ادامه گفت: اخیرا که برای دریافت سنوات بازنشستگی خود به شهرداری مراجعه کرده بودیم، مدیریت مالی شهرداری در پاسخ به پیگیری‌های ما گفت که مشکلات مالی شهرداری ادامه دارد و برای دریافت طلب خود باید یکسال دیگر صبر کنید.

به گفته وی؛ خانواده‌های کارگران بازنشسته برای حق سنوات برنامه ریزی کرده بودند اما با روالی که شهرداری در پرداخت سنوات بازنشستگان در پیش گرفته، ارزش نقدی طلب آن‌ها تا زمان پرداخت به حداقل کاهش می‌باید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز