خبرگزاری کار ایران

بیانیه خانه کارگر به مناسبت حادثه معدن طزره شاهرود

بیانیه خانه کارگر به مناسبت حادثه معدن طزره شاهرود
کد خبر : ۱۳۹۴۱۳۱

خانه کارگر به مناسبت حادثه معدن طزره شاهرود بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه خانه کارگر بدین شرح است: 

بسمه تعالی

انالله و اناالیه راجعون

انفجار در معدن یکبار دیگر رخت عزا را برتن هموطنان شریف مان پوشاند و داغ سنگینی بر دل ۶ خانواده دامغانی و شاهرودی و وابستگانشان نشاند.

آنچه شب گذشته در معدن طزره شرکت ذغال سنگ البرز شرقی بوقوع پیوست اولین انفجار نبوده و با این روال که با کمال تاسف جاریست به نظر آخرین نیز نخواهد بود.

کارگران و عموم ملت عزیزمان هنوز فجایع روی داده در باب نیزوی کرمان، زمستان یورت آزاد شهر و همین معدن طزره دامغان در روز جهانی کارگر دو سال پیش را فراموش نکرده‌اند. مطابق آنچه امروز اعلام شد این حادثه نیز بر اثر نشت گاز متان بوده است.

بر اساس تجربیات حاصله در اتفاقات قبلی و مشی و سیاق پیمانکاران، لازم بود تیم بازرسی اداره کار به سرعت وارد عمل شود که گویا با حضور  وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مسوولین ملی و محلی تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

اینک آنچه ضروری است جدّیت و تسریع دستگاه‌های اجرایی و قضایی در شناسایی و برخورد با عاملان این حادثه و حداکثر تلاش برای جلوگیری از تکرار است.

این قبیل حوادث که قلب هر انسانی را جریحه‌دار می‌کند، نتیجه مماشات با افراد و مجموعه‌هایی است که ارزش جان انسان را در ترازوی منفعت می‌سنجند.

عدم توجه دقیق و کامل به مقررات و دستورالعمل‌های ایمنی ولو اندکی اهمال در محیط‌هایی نظیر معدن سبب این حوادث خانمان‌سوز می‌شود که آثارش تا سالیان متمادی خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تشکیلات خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران حسب وظیفه خویش پیگیری موضوع را از طریق تشکیلات استانی سمنان از همان ساعات اولیه آغاز و تا روشن شدن همه ابعاد قضیه ادامه خواهد داد.

ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های عزادار، ازدرگاه ایزد متعال علوّ درجات درگذشتگان و صبر بازماندگان را مسالت دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز