خبرگزاری کار ایران

تیم منتخب فصل بیست و دوم: پرسپولیس با بیشترین نماینده

تیم منتخب فصل بیست و دوم: پرسپولیس با بیشترین نماینده
کد خبر : ۱۳۶۰۵۵۲

پرسپولیس با 4 بازیکن بیشترین نماینده را در تیم منتخب فصل بیست و دوم دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش ایلنا، دور بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران هم به پایان رسید و طبق آمار و ارقام و با توجه به عملکرد بازیکنان تیمی منتخب از بهترین نفرات حاضر در این فصل از مسابقات تشکیل داده‌ایم که در زیر می‌خوانید:

 

دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

19 کلین شیت در طول یک فصل کافی بود تا گلر شماره یک تیم ملی دستکش طلایی مسابقات را به خودش اختصاص دهد. علیرضا بیرانوند قفل محکمی به دروازه پرسپولیس در فصل جاری زد و عملکرد کم نوسانی داشت و به ندرت در طول فصل می‌توان گفت روی گل‌های خورده خودش مقصر بود.

 

مدافع راست: رامین رضاییان (سپاهان)

یحیی گل‌محمدی او را نخواست و به همین منظور سر از تیم رقیب در آورد و انگیزه مضاعفی پیدا کرد تا شایستگی‌های خودش را نشان دهد و این کار را به بهترین نحو ممکن انجام داد. رضاییان سمت راست سپاهان را امسال بیمه کرد و پاس گل‌های خوبی هم برای مهاجمان تیمش ارسال کرد و مهره موثری در ترکیب طلایی پوشان بود.

 

مدافع میانی: گئورگی گولسیانی (پرسپولیس)

اگر پرسپولیس در معامله با سپاهان دفاع راست خوب خودش را از دست داد در عوض به جایش یک مدافع میانی تمام عیار از این تیم به خدمت گرفت. مدافع مرکزی گرجستانی مورد علاقه امیر قلعه نویی این فصل هم عملکرد دفاعی خوبی برای پرسپولیس داشت، هم یک پنالتی زن مطمئن برای تیمش بود و هم دو گلی که در دربی رفت به استقلال زد در قهرمانی این تیم موثر بود.

 

مدافع میانی: وحید محمدزاده (آلومینیوم)

در کنار آمار خوب خط دفاعی پرسپولیس، آلومینیوم اراک هم آمار فوق العاده‌ای از خودش به نمایش گذاشت و در کنار درخشش حسین پورحمیدی در دروازه این تیم، خط دفاعی هم عملکرد فوق العاده ای داشت که وحید محمد زاده، مدافع بلند قامت اراکی‌ها به نمایندگی از خط دفاعی این تیم در بین برترین ها قرار می‌گیرد.

 

مدافع چپ: میلاد زکی‌پور (سپاهان)

مدافع چپ تیم فوتبال سپاهان هم یک خرید فوق العاده دیگر این فصل این تیم بود که از گل گهر راهی این تیم طلایی پوش شد و فصل فوق العاده ای را هم پشت سر گذاشت، تا جایی که مورایس مجبور شد برای بازی دادن به او از امید نورافکن یک خط جلوتر استفاده کند. زکی پور بهترین مدافع چپ فصل گذشته بود.

 

هافبک دفاعی: میلاد سرلک (پرپسپولیس)

اگرچه سرلک از فهرست کی روش برای جام جهانی باز ماند ولی این موضوع باعث عدم درخشش او در ترکیب پرسپولیس و کاهش انگیزه اش درون زمین نشد. سرلک جلوتر از دو هافبک دفاعی دیگر پرسپولیس یعنی اسدبیگی و کامیابی نیا مرکز خط هافبک این تیم را به خوبی کنترل کرد.

 

هافبک میانی: ریکاردو آلوز (تراکتور)

هافبک تیم فوتبال تراکتور و آقای پاس گل لیگ برتر عملکرد درخشانی در این فصل از مسابقات داشت و نیم  فصل هم استقلال هرچه تلاش کرد نتوانست او را جذب کند و تبریزی ها مهندس لیگ برتر را حفظ کردند. آلوز بهترین هافبک فصل گذشته لیگ بود و آمار هم این را ثابت می‌کند.

 

هافبک هجومی: مهدی ترابی (پرسپولیس)

ترابی فصل درخشانی پشت سر گذاشت و به عقیده خیلی‌ها بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر است. خصوصاً از زمانی که به پست اصلی خودش منتقل شد ستاره بی چون و چرای پرسپولیس بود و این تیم را به سمت قهرمانی لیگ برتر هدایت کرد. او شایسته عنوان برترین بازیکن فصل است.

 

هافبک هجومی: سعید صادقی (پرسپولیس)
شاه ماهی نقل و انتقالات که در نبرد جانانه میان پرسپولیس و سپاهان و استقلال سر از تیم سرخپوش در آورد، اگرچه درخشش فصل قبل ترکیب سرخپوشان را نتوانست تکرار کند ولی بازهم از خوب های این فصل پرسپولیس بود و زوج خوبی با مهدی ترابی تشکیل داد و در اواخر  فصل بهترین روزهای خودش در ترکیب پرسپولیس را سپری کرد و از عوامل موثر قهرمانی تیمش بود.

مهاجم: مهدی قایدی (استقلال)
جا ماندنش از جام جهانی و فهرست امیر قلعه نویی نه تنها انگیزه او را کاهش نداد، بلکه باعث درخشش بیشترش در ترکیب آبی پوشان شد. قایدی در سمت چپ خط حمله استقلال یک ستاره درخشان و بهترین بازیکن فصل این تیم بود ولی به تنهایی نتوانست بار خط حمله را به دوش بکشد و هفته‌هایی که مطهری و محبی کیفیت همیشگی خودشان را نداشتند استقلال از کورس قهرمانی عقب ماند.

مهاجم: شهریار مغانلو (سپاهان)

بهترین مهاجم فصل بدون شک شهریار مغانلو بود که در نوک حمله سپاهان حسابی خوش درخشید و به ترکیب تیم ملی هم رسید. مغانلو به شایستگی توانست آقای گل لیگ برتر شود و هم روی زمین و هم روی هوا گل های خوبی برای تیمش به ثمر رساند تا در بازی‌های مهمی امتیازات خوبی برای تیمش گرفته باشد. در هفته‌هایی که مغانلو در ترکیب سپاهان نبود عدم حضورش در آمار هجومی تیم محسوس است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز