خبرگزاری کار ایران

جنجال شماره ۷ فرانسوی

تصمیم باورنکردنی امباپه درباره تیم ملی و رئال مادرید

تصمیم باورنکردنی امباپه درباره تیم ملی و رئال مادرید
کد خبر : ۱۵۴۱۹۷۵

کیلیان امباپه ستاره فرانسوی رئال مادرید که در اردوی جدید خروس ها برای لیگ ملت های اروپا شرکت نکرد و حسابی صدای هواداران را درآورد، بنظر می‌رسد به علت نداشتن آمادگی 100 و بازی های سخت رئال مادرید قید حضور در اردوی تیم ملی را زد.

به گزارش ایلنا، کیلیان امباپه، ستاره رئال مادرید و کاپیتان تیم ملی فرانسه در کشورش بشدت مورد انتقاد قرار گرفته است. او برای این دوره بازی‌های ملی در لیگ ملت‌های اروپا در لیست دیدیه دشان قرار نگرفته است و جنجال و انتقاد از آنجا نشأت می‌گیرد که مهاجم 25 ساله کسب آمادگی کامل به همراه رئال مادرید را به حضور در تیم ملی فرانسه ترجیح داده و تردیدهایی درباره تعهدش به تیم ملی کشورش به وجود آورده است.

او در آخرین مسابقه باشگاهی، نقش پررنگی در برد 2 بر صفر رئال مادرید برابر ویارئال داشت و برای همین خیلی‌ها این سؤال را مطرح کردند که او چرا برای بازی در رئال آماده است اما از دسترس تیم ملی خارج شده است. برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند او و دشان به صورت دوطرفه توافق کرده‌اند که او در پایتخت اسپانیا بماند و روی به دست آوردن بهترین فرمش تمرکز کند.

به این ترتیب، او به صورت اختصاصی با مربی بدنسازی تیم، آنتونیو پینتوس کار می‌کند که به نوعی یک پیش‌فصل کوچک برای امباپه محسوب می‌شود. تصمیم امباپه برای ماندن در مادرید از نیاز او به رسیدن به آمادگی کامل بعد از یک پیش‌فصل مختل نشأت می‌گیرد. او بعد از بازی در نیمه‌نهایی یورو2024 خیلی دیر به اردوی رئال مادرید ملحق شد و اخیراً هم با مصدومیت مواجه شده و برای همین نتوانسته فرم عالی خود را پیدا کند با آنکه در 11بازی برای رئال مادرید هفت گل زده و یک پاس گل داده است. او آمار خوبی دارد اما نتوانسته سطح انتظاراتی که بعد از انتقالش از پاری‌سن‌ژرمن وجود داشته را برآورده کند.

رئال‌مادرید بعد از تعطیلات بازی‌های ملی مسابقات سختی در پیش دارد از جمله مقابل سلتاویگو، بوروسیادورتموند و بارسلونا و برای اینکه امباپه در این دوره در اوج باشد، تمرین‌های اختصاصی بدنسازی و تقویت قوای بدنی را در دستور کار قرار داده است. کادناسر هم گزارش داده امباپه با دشان به توافق رسیده تا فعلاً از تیم ملی دور باشد.

کادر پزشکی رئال‌مادرید و فرانسه به خوبی شرایط او و لزوم ریکاوری را درک می‌کنند. با وجود آنکه پشت تصمیم امباپه، منطق وجود دارد اما همه در فرانسه از آن استقبال نکرده‌اند.

رسانه‌های رسمی این کشور و همچنین گروه هواداران «فرانسوی‌های نفوذناپذیر» از امباپه انتقاد کرده‌اند که اولویتش را روی فوتبال باشگاهی گذاشته و نه ملی. بخشی از انتقادها به زمان و شرایط هم بستگی دارد، امباپه 90دقیقه برای سفیدها بازی کرد درست قبل از تعطیلات بازی‌های ملی و به تیم فرانسه دعوت نشد. برخی می‌گویند امباپه باید در ترکیب فرانسه باشد حتی اگر کاملاً آماده نباشد.

چهره‌های کلیدی در میان هواداران هم شرایط امباپه در تیم ملی را غیرعادی توصیف کرده‌اند و بر این باور هستند که او وظایف باشگاهی خود را بر وظایفش در تیم ملی ترجیح می‌دهد.

اما دشان در پاسخ به این انتقادات از ستاره تیمش دفاع کرده و گفته این تصمیم بهترین کاری بود که برای هر دو طرف انجام شده است. دشان که از سال 2012 مربی تیم ملی فرانسه است، می‌گوید او و امباپه به این نتیجه رسیده‌اند که سلامت بازیکن باید در اولویت باشد: «از نظر من مهم‌ترین مسأله منافع بازیکن است. من خیلی خوب می‌دانم او نمی‌خواهد علیه باشگاهش اقدامی کند درست مثل تیم ملی‌اش. اما در یک مقطع با بررسی شرایط، شما به این نتیجه می‌رسید که منافع بازیکن را در نظر بگیرید و کار را برایش سخت نکنید.»

دشان درباره تعادل در رابطه باشگاه و تیم ملی توضیح داد و اینکه رئال مادرید در موقعیتی است که می‌خواهد امباپه در مسابقات کلیدی‌اش آمادگی کامل داشته باشد: «خود من هم دوست ندارم ریسک کنم، من مربی باشگاهی بوده‌ام و دوست دارم وقتی بازیکنانی هستند که می‌توانند جای بازیکن من را پر کنند و مشکلی هم پیش نیاید، روی سلامت بازیکنم ریسک نکنم. برای حفظ سلامت و در اوج بودن بازی‌های امباپه در بلندمدت، این تصمیم ضروری بود.»

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز