با تلاش شرکت ماشینسازی اراک:
پل بزرگ زیر قوسی سد گلورد به مراحل پایانی خود نزدیک میشود
فرآیند نصب پل بزرگ زیر قوسی سد گلورد در شهر نکا استان مازندران که توسط متخصصان ماشینسازی اراک طراحی و ساخته شده، به مراحل پایانی خود نزدیک میشود. تنها چند متر تا تکمیل عرشه 281 متری این پل باقیمانده است و با نصب آخرین قطعه، این پروژه عظیم به پایان خواهد رسید.
به گزارش ایلنا، پل گلورد، پس از پل «کارون 4»، به عنوان دومین پل بزرگ فلزی زیرقوسی کشور شناخته میشود و با طول 300 متر و عرض 12 متر، نه تنها به عنوان طویلترین پل شمال کشور محسوب میشود، بلکه در زمره 5 پل طویل و مرتفع کشور نیز قرار دارد.
این پل با هدف تسهیل دسترسی روستاهای بالادست سد گلورد طراحی شده و با بهرهبرداری از آن، آبگیری کامل این سد آغاز خواهد شد. با تکمیل این پل، انتظار میرود که علاوه بر تسهیل دسترسی ساکنان روستاهای اطراف، زمینههای توسعه اقتصادی، اجتماعی و گردشگری منطقه نیز فراهم شود.
یکی از ویژگیهای بارز این پروژه، انجام تمامی مراحل از طراحی تا ساخت و اجرا توسط متخصصان و مهندسان مجرب ماشینسازی اراک است. این امر نشاندهنده توانمندی و دانش فنی بالای این شرکت در عرصه ساخت و سازهای عمرانی و زیرساختی کشور است.
شرکت ماشینسازی اراک با ساخت و احداث پروژه پل بزرگ زیر قوسی سد گلورد، بار دیگر تواناییهای خود را در ساخت سازههای پیچیده و بزرگ به نمایش گذاشته و با این اقدام گامی دیگر در راستای توسعه زیرساختهای کشور برداشته است.
سد گلورد بزرگ از نوع سنگریزهای با رویه بتنی در 42 کیلومتری جنوب شرق شهر نکا در استان مازندران و بر روی رودخانه نکارود قرار دارد. رودخانه نکارود از شاهکوه البرز در گرگان سرچشمه میگیرد و مساحت حوضه آبریز آن حدود 1922 کیلومتر مربع است.
ماشینسازی اراک به منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده کردن نیازهای صنعتی کشور، سال 1346 در زمینی به مساحت 134 هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال 1350 به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهرهبرداری رسید.
این واحد تولیدی، صنعتی به عنوان یک مجموعه عظیم و صنعتساز در حوزه ساخت تجهیزات نفتی، مخازن بزرگ، سازههای فلزی، بویلرهای حرارتی، گلولههای سنگین فلزی، انواع پل، دکلها و تولید شیرهای تخصصی فعالیت دارد.