خبرگزاری کار ایران

یک کارگران فیلم کوتاه:

جشنواره فیلم کوتا مهم‌ترین عامل در شناساندن سینمای کوتاه به مخاطب عام است

جشنواره فیلم کوتا مهم‌ترین عامل در شناساندن سینمای کوتاه به مخاطب عام است
کد خبر : ۱۵۴۴۷۸۲

نوشین معراجی کارگردان فیلم کوتاه «پس از پدر» از آثار داستانی راه‌یافته به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: فیلمنامه «پس از پدر» پس مرگ پدرم و ترومای شدیدی که زندگی مرا تحت تاثیر قرار داد نوشته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نوشین معراجی، فیلم‌سازی که امسال با فیلم کوتاه داستانی «پس از پدر» در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، درباره این اثر و انگیزه‌اش از ساخت آن گفت: نگارش فیلمنامه حول محور خانواده و بررسی چالش‌های روانشناختی همواره دغدغه من بوده و هست اما این فیلمنامه پس از مرگ پدرم و ترومای شدیدی که زندگی مرا تحت تاثیر قرار داد، نوشته شد. دردی که تحمل می‌کنم در نهایت مرا به این سمت هدایت کرد که در این زندگی کوتاه، ما چقدر نسبت در دیدن عواطف و روحیات اطرافیانمان کم کاری می‌کنیم.

وی به مهم‌ترین ویژگی فنی و محتوایی اثرش اشاره کرد و گفت: اصولاً چون یک فیلمساز مینیمال هستم، سعی می‌کنم همه جنبه‌های تکنیکی و محتوایی فیلمم در یک سطح باشد و بخش خاصی بیرون زدگی نداشته باشد، برای مثال یکدستی بازی‌ها، دیالوگ‌ها، طراحی فضای خانه فیلم و رنگ و نوری که با فیلمبردار بسیار صحبت شده بود، از نظر من رعایت شد و نقطه قوت کار ما یا هر کار دیگری که در نهایت مورد تایید واقع می‌شود را تنها فیلمنامه درست می‌دانم.

معراجی درباره تجربه حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و حس و حالش اژ راهیابی اثرش به این رویداد گفت: در نیمی از عمر این جشنواره، من در عرصه ساخت فیلم کوتاه، در بخش تدریس یا داوری حضور داشتم. همچنین یکبار موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر و یکبار هم جایزه بهترین فیلمنامه شدم.

به طور کلی این جشنواره را مهم‌ترین عامل در شناساندن سینمای کوتاه به مخاطب عام می‌دانم که به خودی خود مهم‌ترین نکته مثبت آن است و علاوه بر آن وجود فضای انتقال تجربه بین فیلمسازان تکمیل کننده و نقطه عطف بزرگی پس از آموزش فیلمسازی در این رویداد است.

وی افزود: هر بار که فیلم من به این جشنواره راه پیدا می‌کند همان احساس خوشایند و شعف اولین فیلمم را دارم که در این جشنواره پذیرفته شده بود.

معراجی به چشم‌اندازی که برای خودش در عرصه «فیلم‌سازی» ترسیم کرده است، اشاره کرد و گفت: برنامه من برای زندگی، کاری در حوزه ساخت فیلم، چه فیلم سینمایی بلند که هم اکنون در انتظار فراهم شدن شرایط مالی آن هستم و چه فیلم کوتاه است. همچنین در کنار ساخت فیلم گاها تجربه داوری در فستیوال‌های خارجی شامل حال بنده شده که خالی از لطف نبوده و همچنین اگر عمری باقی بود به خواست خدا تصمیم به تدریس فیلمنامه‌نویسی فیلم کوتاه از ایده تا اجرا دارم.

وی از علاقه‌اش برای تماشای آثار همکارانش نیز گفت: من بسیار علاقه‌مند و دنبال کننده آثار همکارانم هستم چه زمان‌هایی که برای داوری مجبور به دیدن تعداد بسیار بالایی از فیلم‌های رسیده به خانه سینما یا جشنواره فیلم کوتاه بودم چه به صورت گلچین شده آثار حرفه‌ای دوستان را دنبال می‌کردم. به دلیل اینکه علاوه بر ساخت فیلم بلند، همواره خود را عضوی از سینمای کوتاه می‌دانم و قطعاً و با افتخار مخاطب آن نیز خواهم بود.

این کارگردان در پایان گفت: هرگز هیچ رویدادی بدون ایراد نخواهد بود اما خدا را شکر می‌کنم که امروز بعد از بیست سال حضور مداوم در این جشنواره، پشتیبانی و حمایت روزافزون مدیران و برگزار کنندگان را می‌بینم. تنها مشکل من با جشنواره در چند سال اخیر حذف و یا ادغام جوایز بازیگری زن و مرد و همچنین طراحی صحنه در قالب دستاورد هنری است که انگیزه و شعف دوستانمان را در این زمینه تضعیف می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز